payamarketing payamarketing .

payamarketing

بهترين تيم سازنده انيميشن تبليغاتي

 

يكي از مؤثرترين راه‌ها براي جلب‌توجه مشتريان، ساخت انيميشن تبليغاتي است. در دنياي پرشتاب امروزي كه رقابت شديد است، تبليغات به ابزاري ضروري براي كسب‌وكارها براي دستيابي به مخاطبان هدف تبديل‌شده است.

انيميشن‌ها به كسب‌وكارها اين امكان را مي‌دهند كه پيام خود را به شيوه‌اي جذاب و ازنظر بصري گيراتر منتقل كنند و مي‌توان از آن‌ها براي اهداف مختلفي مانند نمايش محصولات، ويديوهاي توضيح‌دهنده و كمپين‌هاي برندسازي استفاده كرد.

اگر قصد ساخت انيميشن تبليغاتي براي كسب‌وكار خود راداريد، در ادامه اين مقاله چند نكته ضروري و مهم كه مي‌تواند به شما در ساخت انيميشن تبليغاتي كمك كند را خواهيم گفت پس تا آخر اين مقاله همراه ما باشيد.

استوري‌برد نمايشي بصري از فيلم‌نامه شما است و به شما كمك مي‌كند انيميشنتان را برنامه‌ريزي كنيد و محصول نهايي‌تان را تجسم كنيد و به تصوير بكشيد و مي‌توان گفت استوري‌برد براي طراحان «نسخه نهايي فيلم‌نامه» است، چون همان فيلم‌نامه را به تصوير مي‌كشد.

درواقع استوري‌برد از نقاشي‌ استفاده مي‌كند تا نشان دهد هر قسمت از فيلم‌نامه چگونه اجرا مي‌شود.

براي طراحان به‌عنوان طرح اوليه كه ببينند ويديو در آخر چگونه مي‌شود، ضروري است. چون در اين مرحله هنوز تصويرها نهايي نشده‌اند، تغيير دادن آن‌ها كار آساني است و مشكلات احتمالي در اين مرحله شناسايي مي‌شود و تغييرات لازم قبل از شروع فرآيند انيميشن ايجاد مي‌شود.
 

نكته ششم در ساخت انيميشن تبليغاتي - صداگذاري مناسب را انتخاب كنيد

صداگذاري عنصر مهمي از انيميشن شماست و بايد با دقت انتخاب شود. صداگذاري بايد با لحن و سبك انيميشن شما مطابقت داشته باشد و بايد توسط يك صداگذار حرفه‌اي ارائه شود. طراحي كردن صدا براي ويديو مي‌تواند، ويديو را خيلي خاص‌تر و موفق‌تر كند.

درحالي‌كه طراحي صدا ممكن است خيلي جلب‌توجه نكند، اما حرفه‌اي بودن ويديو را نشان مي‌دهد و قطعاً در آخر باعث موفقيت بيشتر ويديو مي‌شود. 

نكته هفتم در ساخت انيميشن تبليغاتي - افكت‌هاي صوتي و موسيقي اضافه كنيد

جلوه‌هاي صوتي و موسيقي مي‌توانند به انيميشن شما عمق و احساس بي افزايند و بايد با دقت انتخاب شوند. موسيقي بايد با سبك انيميشن شما مطابقت داشته باشد و جلوه‌هاي صوتي بايد به‌اندازه كافي و فقط در مواقع ضروري استفاده شوند.
 


فيلم‌نامه يا سناريو ستون فقرات انيميشن شما است و بايد به‌گونه‌اي نوشته شود كه پيام شمارا به‌طور مؤثر به مخاطب منتقل كند. فيلم‌نامه بايد واضح، مختصر و جذاب باشد و بر مزاياي محصول يا خدمات شما تمركز كند.

يك انيميشن تبليغاتي با يك فيلم‌نامه خوب، حتي صدا و تصويري ضعيف را قابل توجيه و جذاب مي‌كند؛ اما يك انيميشن تبليغاتي ميليون دلاري كه خارق‌العاده به نظر برسد ولي سناريو خوبي نداشته باشد و نمي‌تواند براي آن شركت كارآمد و مؤثر باشد و يك ويديو شكست‌خورده خواهد بود.

 يكي از بهترين هاي ساخت انيميش در ايران پارت انيميشن مي باشد ك براي ارتباط و سفارش ساخت انيميشن اينجا كليك كنيد .
 

نكته پنجم در ساخت انيميشن تبليغاتي - استوري‌برد بسازيد

 


 

نكات مهم در ساخت انيميشن تبليغاتي:

نكته اول در ساخت انيميشن تبليغاتي - اهداف خود را مشخص كنيد

قبل از شروع ساخت انيميشن خود، بايد اهداف خود را به‌وضوح مشخص كنيد. از خود بپرسيد كه مي‌خواهيد با انيميشن خود به چه چيزي برسيد؟ آيا مي‌خواهيد آگاهي از برند را افزايش دهيد، فروش را افزايش دهيد يا به مخاطبان خود در مورد محصولات يا خدمات خود آموزش دهيد؟

تعيين اهداف به شما كمك مي‌كند پيامي واضح و مختصر ايجاد كنيد كه با مخاطب هدف شما هماهنگي باشد و آن‌ها را جذب ويديو تبليغاتي شما كند.
 

نكته دوم در ساخت انيميشن تبليغاتي - مخاطب خود را بشناسيد

موفقيت انيميشن شما تا حد زيادي به توانايي شما در درك مخاطبان بستگي دارد. آن‌ها چه كساني هستند؟ مشكلات آن‌ها چيست؟ چه چيزي آن‌ها را براي اقدام بعد از ديدن ويديو تحريك مي‌كند؟ با درك مخاطبان خود، مي‌توانيد پيامي ايجاد كنيد كه مستقيماً با آن‌ها صحبت كند و نيازها و نگراني‌هاي آن‌ها را برطرف كند.
 

نكته سوم در ساخت انيميشن تبليغاتي - سبك انيميشن مناسب را انتخاب كنيد

هنگامي‌كه اهداف و مخاطبان خود را مشخص كرديد، قدم بعدي انتخاب سبك مناسب انيميشن است. سبك‌هاي انيميشن مختلفي براي انتخاب وجود دارد، ازجمله انيميشن دوبعدي، انيميشن سه‌بعدي، انيميشن استاپ موشن و انيميشن تخته سفيد و غيره. هر سبك ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد خود را دارد و انتخاب سبك مناسب به اهداف و مخاطبان شما بستگي دارد.

خالي از لطف نيست كه گفته شود كه بهترين  و پرطرفدارترين سبك انيميشن در حال حاضر سبك انيميشن دوبعدي يا همان موشن‌گرافيك دوبعدي است كه براي يادگيري آن مي‌توانيد از ويديوهاي رايگان آموزش موشن گرافيك در اينترنت استفاده كنيد.

البته نرم‌افزار موردنياز براي يادگيري موشن‌گرافيك، نرم‌افزار افترا فكت است كه مي‌توانيد آموزش افترافكت را هم به‌راحتي در اينترنت پيداكرده و خيلي حرفه‌اي وارد اين كسب‌وكار هنري جذاب شويد.
 

نكته چهارم در ساخت انيميشن تبليغاتي - يك سناريو بنويسيد

نكته هشتم در ساخت انيميشن تبليغاتي - از تصاوير باكيفيت بالا استفاده كنيد


تصاويري باكيفيت بالا براي ايجاد يك انيميشن حرفه‌اي ضروري است. جلوه‌هاي بصري بايد با ويژگي‌هاي خاص برند شما مانند رنگ و ... سازگار باشد و بايد به‌گونه‌اي طراحي شود كه توجه مخاطب هدف شمارا جلب كند.

نكته نهم در ساخت انيميشن تبليغاتي - آن را كوتاه و شيرين نگه‌داريد

بازه توجه افراد كوتاه است و لازم است انيميشن خود را كوتاه و شيرين نگه‌داريد. زمان ايدئال براي يك انيميشن تبليغاتي بين 30 ثانيه تا 1 دقيقه است. هر چه ويديو شما طولاني‌تر از آن باشد ممكن است باعث شود مخاطب شما تمام ويديو را نبيند و در ميانه ويديو علاقه خود را به ديدن آن از دست بدهد و به‌خوبي جذب ويديو نشود.
 

نكته دهم در ساخت انيميشن تبليغاتي - تست و اصلاح كنيد

هنگامي‌كه انيميشن خود را ايجاد كرديد، ضروري است كه آن را به تعداد كمي از افراد نشان دهيد و از آن‌ها بخواهيد تا ويديو شمارا نقد كنند و نقاط ضعف شمارا بازگو كنند. بعدازآن مي‌توانيد از بازخوردها استفاده كنيد تا انيميشن خود را اصلاح و بهبود ببخشيد و تغييرات لازم را قبل از انتشار آن براي مخاطبان اصلي ويديو انجام دهيد.

همچنين لازم است براي انتشار ويديو تبليغاتي خود از پلتفرم‌هاي مختلف كمك بگيريد و به يك پلتفرم خاص اكتفا نكنيد. در اين مرحله مي‌توانيد از فراخوان‌هاي مختلف براي هر پلتفرم به‌صورت جداگانه استفاده كنيد تا بازخورد ويديوتان را بيشتر كنيد و نتيجه بهتري از ويديو تبليغاتي‌تان بگيريد.

سخن پاياني:

ايجاد يك انيميشن تبليغاتي يك‌راه قدرتمند براي انتقال پيام شما به مخاطبان هدف شما است. با تعيين اهداف خود، شناخت مخاطبان، انتخاب سبك انيميشن مناسب، نوشتن فيلم‌نامه، ايجاد استوري‌برد، انتخاب صداگذاري مناسب، افزودن جلوه‌هاي صوتي و موسيقي، استفاده از تصاوير باكيفيت بالا، كوتاه و شيرين نگه‌داشتن آن و تست و اصلاح  و ... مي‌توانيد انيميشني بسازيد كه به‌طور مؤثر پيام شمارا منتقل كند و تعداد زيادي از مخاطبان را به مشتري تبديل كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۳۲:۳۷ توسط:paya موضوع:

مراحل توليد انيميشن 3 بعدي

انيميشن سه بعدي يك تكنيك گرافيكي است كه از حركت براي زنده كردن كاراكترها، اشياء، وسايل و موارد ديگر استفاده مي‌كند. انيميشن سه بعدي عمدتا در ايجاد بازي‌هاي ويدئويي، فيلم‌ها و برنامه‌هاي تلويزيوني استفاده مي‌شود. همچنين محبوبيت آن ها در حال افزايش است. در حال حاضر، انيميشن سه بعدي براي ايجاد تيزر تبليغاتي براي بازاريابي محصول و خدمات شركت‌ها استفاده مي‌شود.

متداول ترين تعريف انيميشن سه بعدي: فرايند ايجاد تصاوير متحرك يا انيميشني سه بعدي است، بعد از آن بايد تصاوير را در يك محيط ديجيتالي قرار داد. اين اشياء در نرم افزاري كه مخصوص انيميشن سه بعدي طراحي و توليد مي‌شوند. چنين برنامه هايي به انيماتورهاي سه بعدي اجازه مي‌دهد تا حركت مورد نياز براي زنده كردن اجسام را ايجاد كنند.

 براي سفارش ساخت انيميشن 3 بعدي  با پارت انيميشن در ارتباط باشيد :

https://partanimation.com/%d8%b3%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%85%db%8c%d8%b4%d9%86-%d8%b3%d9%87-%d8%a8%d8%b9%d8%af%db%8c/

فرايند سه بعدي سازي اشياء

 

فرايند ايجاد حركت به اين اشياء به سه قسمت اصلي تقسيم مي شود: مدل سازي ، چيدمان و انيميشن و رندر.

 

 
مدلسازي

 

مدل سازي در انيميشن سه بعدي ، مرحله‌اي است كه در آن اشياء يا شخصيت ها توليد مي‌شوند. اين كار را مي‌توان با استفاده از ابزار مدل سازي يا اسكن اشياء واقعي در رايانه انجام داد.

هر دو تكنيك فوق العاده مفيد هستند و مزاياي متفاوتي را ارائه مي‌دهند. با ايجاد يك مدل به طور كامل به تنهايي، با استفاده از يك ابزار، كنترل بسيار بيشتري بر كل ظاهر آن داريد.

با اين حال، اسكن اشياء دنياي واقعي در رايانه، باعث صرفه جويي در زمان مي‌شود. مهم نيست از كدام روش استفاده مي‌كنيد، قبل از حركت به مرحله بعدي، بافت‌ها بايد به شي يا شخصيت اضافه شوند. بافت‌ها ظاهر واقعي تري را به ارمغان مي‌آورند و به مدل‌ها جان مي‌بخشند.

 

انيميشن و چيدمان

 

پس از تكميل مدل‌ها در ساخت انيميشن سه بعدي، آن‌ها را به مرحله طرح بندي و انيميشن منتقل مي‌كنيم. در اين مرحله، آنها در يك صحنه مخصوص قرار مي‌گيرند و به انيميشن تبديل مي‌شوند. ابتدا، طرح بايد به وسيله يك مجموعه و اضافه كردن اشياء به آن تعيين شود. سپس، اشياء و كاراكترها بايد با اختصاص متغيرهاي متحرك، حركت كنند.

 

رندر

 

مرحله نهايي، رندر، جايي است كه صحنه به تصوير نهايي در انيميشن سه بعدي تبديل مي‌شود. اين كار با استفاده از نرم افزار خاصي انجام مي‌شود، زيرا فرايند ارائه چيزي نيست كه يك كامپيوتر معمولي بتواند از عهده آن برآيد. مي‌توان يك پروژه را واقع بينانه تر ارائه داد، يا مي‌تواند براي اعمال يك سبك هنري خاص ارائه شود. هر يك از گزينه ها بستگي به پروژه و الزامات آن و ترجيحات كلي بصري دارد.

برنامه ريزي

 

هر يك از اين مراحل براي ساخت انيميشن سه بعدي، نياز به برنامه ريزي و كار زيادي دارد. هنرمندان سه بعدي زمان زيادي را در كل فرايند صرف خواهند كرد كه مطابق نظر مشتري باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۳۵:۳۶ توسط:paya موضوع:

انواع لباس كار قابل توليد در دوخت يادگار

چند نوع لباس كار داريم؟

همان‌ طور از عنوان لباس كار بر مي‌ آيد، نوعي پوشش است كه به طور ويژه افراد در محل كار از آن استفاده مي‌ كند و لزوما با توجه به ويژگي‌ ها و شرايط كاري هر حرفه انتخاب مي‌ شود. براي نمونه، لباس كار كارگر كارخانه قطعا از ديدگاه‌ هاي مختلف، با لباس كار يك پزشك متفاوت خواهد بود. در ادامه انواع لباس كار را به شكلي اجمالي معرفي خواهيم كرد.

لباس كار مهندسي

لباس كار مهندسي را عموما در كارگاه‌ ها استفاده مي‌ كنند. مهم‌ ترين ويژگي لباس كار مهندسي، ايجاد تفاوت ميان مهندس كارگاه از ديگر كارمندان و كارگران خواهد بود. چنانچه مراجعي وارد كارگاه شود، بدون نياز به پيگيري نام و نشان مهندس كارگاه، از روي لباس كار او را خواهد شناخت و به او مراجعه خواهد كرد. همچنين لباس كار مهندسي معمولا از الياف طبيعي مانند پنبه و ويسكوز تهيه مي‌ شود. رنگ اين نوع لباس كار نيز مي‌ تواند طوسي، سرمه‌ اي و يا قرمز باشد. لباس كار مهندسي به صورت يكسره و كاپشن و شلوار توليد مي‌ شود.

لباس كار يكسره

لباس كار يكسره را بيشتر در مشاغل نجاري، كارگاه‌ هاي ام‌ دي‌ اف، كارگاه‌ هاي جوشكاري و امثال آن استفاده مي‌ كنند. اين نوع لباس روي تمام بدن فرد را پوشش ميدهد و به دليل داشتن جيب‌ هاي بزرگ بر روي آن، عموما براي مشاغلي كه ابزار آلات زيادي را با خود حمل مي‌ كنند بسيار مناسب است‌. لباس كار يكسره را با عناوين بيلرسوت و سر همي هم شناخته مي شود. اين نوع لباس كار در سه نوع خلباني، دو بنده و سر همي نسوز توليد و عرضه مي‌ شود.

لباس كار دو بند

اين نوع لباس كار به جاي آستين، دو بند بر روي دوش فرد خواهد داشت و بنابراين دست‌ هاي فرد به طور كامل آزاد است. از اين رو لباس كار دو بنده را عموما تعمير كارها، برق‌ كارها، كناف‌ كارها و امثال آن مي‌ پوشند. جنس لباس كار دو بنده نيز به طور معمول از پلي استر، پنبه و فلامنت خواهد بود.)

جليقه ايمني

جليقه ايمني نيز نوعي لباس كار است كه گاهي با عنوان لباس خبرنگاري هم شناخته مي‌ شود. اين لباس كار در مشاغلي مانند خبرنگاري، جنگل باني، محيط باني و امثال آن مورد استفاده قرار مي‌ گيرد. گاهي نيز جليقه ايمني به صورت شبرنگ نيز براي ماموران شهرداري و انتظامي استفاده مي‌ شود.

روپوش پزشكي

شغل پزشكي نيز از آن دسته مشاغلي است كه لباس ويژه‌ اي دارد. روپوش پزشكي در واقع براي جلوگيري از ميكروب‌ ها و عوامل بيماري‌ زايي استفاده مي‌ شود كه پزشك‌ ها مدام در معرض آنها قرار دارند. روپوش پزشكي در رنگ‌ هاي روشن به ويژه رنگ سفيد توليد و عرضه مي‌ شود.

 

كاربردهاي لباس كار

در حين توضيح انواع لباس كار به برخي از كاربردهاي انواع اين لباس‌ ها اشاره كرديم. اما به طور كلي لباس كار در تمام انواع، كاربردهايي دارد كه لزوم استفاده از آنها را براي مشاغل مختلف تعيين مي‌ كند. در ادامه به فهرستي از كاربردهاي انواع لباس كار مي‌ پردازيم:

  • محافظت از جان افراد مشغول به كار
  • ايجاد ايمني در مقابل حوادث حين كار
  • نظم بخشيدن به فضاي كاري
  • يكدست كردن پوشش كاركنان
  • امكان شناخت افراد با مسئوليت‌ هاي مختلف در محل كار

جنس لباس كارهاي صنعتي

جنس لباس كار را اصولا بر اساس نوع شغل و شرايط آن انتخاب مي‌ كنند‌. در ادامه به بررسي جنس انواع لباس كار مي‌ پردازيم.

جنس لباس جوشكاري

در فضاي يك كارگاه جوشكاري و مشاغل شبيه به آن، عموما اشتعال و حرارت بالايي وجود دارد، بنابراين بديهي است كه جنس لباس كار بايد نسوز و ضد حرارت باشد. لباس كار نسوز ممكن است از جنس كتان يا لي توليد شده باشد، اما لباس كار معروف به جوشكاري از جنس فلامنت نيز در بازار موجود است. در مشاغل حوزه نفتي از لباس جوشكاري با جنس پلي استر استفاده مي‌ شود. نكته اينكه لباس كار جوشكاري به هيچ‌ وجه نبايد جيب داشته باشد.

جنس لباس نقاشي

لباس كار نقاشي عموما از نوع لباس كار يكسره است. در واقع براي جلوگيري از پاشيدن رنگ بر روي كاركنان از اين نوع لباس استفاده مي‌ شود. لباس نقاشي را معمولا به صورت يكبار مصرف استفاده مي‌ كنند و براي هر پروژه جديد بايد لباس جديدي نيز تهيه شود.

جنس لباس كار ضد راديو اكتيو و ضد اسيد

در محيط هاي اسيدي از اين نوع لباس كار استفاده مي‌ شود. براي توليد لباس ضد اسيد و ضد راديو اكتيو از جنسي استفاده مي‌ شود كه در مقابل اشعه‌ ي راديو اكتيو مقاوم باشد. اين نوع لباس بايد لزوما از عينك و دستكش ضد اسيد نيز برخوردار باشد.

جنس لباس كار آتش‌ نشاني

لباس كار آتش‌ نشاني از موادي توليد مي‌ شود كه دير سوز يا نسوز باشد و بتواند بدن آتش‌ نشان را در مقابل آتش محافظت كند. لباس كار آتش نشاني همچنين بايد در برابر اجسام تيز و برنده مقاوم باشد و از ورود آب و رطوبت نيز جلوگيري كند. به علاوه وزن مناسب اين نوع لباس كار نيز معمولا ۲ كيلو و ۴۰۰ گرم است. استفاده از پارچه شب رنگ در بعضي قسمت هاي آن براي بهتر ديده شدن در مواقع خطرناك الزامي است. لايه داخلي لباس آتش‌ نشاني بايد اجازه انتقال هوا را بدهد و سبب تعريق آتش نشان نشود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۵۶:۴۲ توسط:paya موضوع:

نكاتي كه قبل از ساخت انيميشن بايد بدانيد

در ادامه آموزش هاي مربوط به ساخت انيميشن، در اين مطلب بيش از ۷ نكته كاربردي پيش از اينكه شروع به ساختن انيميشن كنيد را به شما آموزش مي دهيم. براي اينكه بطور اصولي وارد اين كار شويد، حتما اين ۷ نكته كه حاصل سال ها تجربه هستند را مدنظر قرار دهيد.

۱- يك نرم افزار جديد و رند بازار انتخاب كنيد

اولين گام در شروع ساخت انيميشن، انتخاب يك نرم افزار مناسب، جديد و جا افتاده است. تقريبا همه ي كار شما با همين نرم افزار انجام مي شود پس بايد در اين گام به دقت انتخاب كنيد. اينكه كدام نرم افزار به درد شما ميخورد بستگي به موضوعات مختلفي دارد مثل اينكه چقدر وقت براي يادگيري داريد؟ كيفيت رندر چقدر براي شما مهم است؟ هدفتان از يادگيري انيميشن، كار در بازار داخلي است يا خارجي؟ با توجه به اين سوالات و سوالات متعدد ديگر، ما ۵ نرم افزار عالي براي ساخت انيميشن هاي ساده و حرفه اي را به شما معرفي كرديم كه پيشنهاد ميكنيم يكي از نرم افزارهاي همين ليست را انتخاب كنيد. دقت كنيد كه بدون يادگيري نرم افزار، ساخت انيميشن توسط خودتان تقريبا غير ممكن است يا انيميشن شما اينقدر مسخره خواهد بود كه قابليت ارائه ندارد!

۲- تا مي توانيد نمونه انيميشن هاي الهام بخش ببينيد

تا زماني كه نمونه كارهاي قوي انيميشن را با ديدگاه خود مشاهده نكنيد، فكر شما براي ساخت انيميشن (هرچند ساده) باز نخواهد شد. اين كار را در حين يادگيري نرم افزار رندر انجام دهيد، يعني در حين يادگيري نرم افزار، شروع به كپي كردن از ايده هاي ديگران كنيد. كپي كردن حتي اگر بدون تغيير باشد، فكر شما را از جنبه بصري، حركتي و فني چنان باز مي كند كه بعد از حدود يكي دو سال، خودتان خالق صحنه هاي زيبا مي شويد و ديگران بايد از شما تقليد كنند! 

۳- همزمان با نرم افزار، شروع به يادگيري طراحي با دست كنيد

بله درست است طراحي با دست! شايد باور نكنيد ولي بسياري از صحنه هاي انيميشن هاي برتر دنيا حتي در سال ۲۰۱۹ توسط دست طراحي مي شوند. انيميشن سازان معتقدند كه روش قديمي دستي هنوز هم بر روش نرم افزاري برتري دارد. در واقع بهترين روش ساخت انيميشن در دنيا در حال حاضر، تركيبي از طراحي با دست و نرم افزار است. خيلي وقت ها شما يك داستان خوب براي ساخت انيميشن در سر خود داريد ولي ساخت آن با نرم افزار زمان بر است يا كاراكترهاي مدنظر شما با كمك دست راحت تر خلق مي شوند. مثلا ببينيد ساخت انيميشن در تري دي مكس  چقدر زمان بر است! يادگيري طراحي با دست هر چقدر هم در حد آماتور باشد، سرعت كار شما را بالا مي برد. در ويديوي زير ساخت انيميشن با دست نشان داده شده است:
براي ساخت انيميش ارزان و حرفه اي در تهران با كارشناسان پارت انيميشن ارتباط بگيريد .

۴- مراحل ساخت انيميشن را بلد باشيد

ساخت انيميشن در سه مرحله پيش توليد (توليد داستان انيميشن، شخصيت و فكر اوليه)، توليد (شبيه سازي صحنه ها و شخصيت ها) و پس توليد (دادن جلوه هاي ويژه و اصلاحات نهايي) مي باشد. نكته هم اين است كه اگر مي خواهيد تبديل به يك انيميشن كار حرفه اي شويد بايد بتوانيد داستان انيميشن خود را بنويسيد و شخصيت هاي جالبي طراحي كنيد كه اين كار با كمي تجربه و ديدن نمونه هاي انيميشن بدست مي آيد. جزوه ۲۳ صفحه اي زير را دانلود كنيد تا با مراحل ساخت انيميشن راحت تر آشنا شويد:

 

۵- يك گردش كار و برنامه مشخص براي خود تهيه كنيد

بعد از اينكه نرم افزار و طراحي با دست را ياد گرفتيد و قادر به ساخت انيميشن هستيد، بايد يك گردش كار و برنامه مشخص براي انيميشن خود تهيه كنيد. يعني چه؟ به زبان ساده يعني اينكه اين شخصيت ها و داستاني كه در ذهن خود داريد، چطور پشت سرهم قرار گيرند و داستان شما چطور تعريف شود؟ بايد روي كاغذ براي خود بنويسيد كه چطور مي خواهيد داستان جذاب خود را اجرا كنيد. براي هر بخش از داستان هم خط زماني تعيين كنيد تا ساخت انيميشن شما خيلي طولاني نشود. در پي دي اف چند صفحه اي زير ما روند ساخت يك انيميشن كوتاه را بعنوان مثال به شما معرفي مي كنيم:

 

۶- اغراق و بزرگنمايي كنيد

گر به نمونه انيميشن هاي بالا دقت كرده باشيد، مي بينيد كه در حركات و گفتار شخصيت ها كمي بزرگنمايي وجود دارد كه باعث جذاب تر شدن آن مي شود. شما هم همين كار را انجام دهيد. مثلا در تصوير بالا ببينيد كه چطور با تماس پاي كاراكتر با وسيله ورزشي، وسيله تكان مي خورد يا اينكه حركات چقدر واضح و بزرگنمايي شده اند. اين كار را در همه صحنه هاي خود مدنظر داشته باشيد.

۶- نكات طلايي را بلد باشيد

  • حفظ سادگي: مغز ما انسان ها پيچيده است ولي براي ساخت انيميشن بايد اين پيچيدگي را در قالب يك سادگي نشان دهيم. تا مي توانيد صحنه ها و حركت هاي انيميشن را ساده طراحي كنيد.
  • شخصيت هاي انيميشن خود را بشناسيد: براي خلق يك كاراكتر نبايد فقط به يك طرح دستي ساده از آن بسنده كنيد. بيش از ۱۰ طرح از تمام قد شخصيت هاي خود در حالت هاي مختلف بزنيد تا كاملا روحيه او را درك كنيد و در صحنه هايي كه مي سازيد، اين روحيه را بگنجانيد.
  • شل نشان دادن موقع برخورد: وقتي شخصيت هاي شما به هم برخورد مي كنند يا چيزي به آنها مي خورد، بايد كاراكتر را در حالت شل و ول نشان دهيد.
  • ديالوگ هاي خود را چندين بار گوش كنيد: بهتر است كه در صحنه هاي مختلف حتي صداي انيميشن را قطع كنيد ببينيد كه حركات انيميشن با چيزي كه قرار است در آن صحنه گفته شود سازگاري دارد؟
  • روش هاي جديد ساخت انيميشن را بلد باشيد: با افراد مختلف سرشناس در ساخت انيميشن در ارتباط باشيد و مدام از آنها سوال كنيد. مثلا ويديوي زير را تماشا كنيد ببينيد چه روش جالبي براي ساخت انيميشن است.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۲۵:۴۸ توسط:paya موضوع:

حرفه اي ترين نمونه كار انيميشن 3 بعدي

اما اگه بخوايم همين فهم عمومي خودمون رو يه كمي دقيق‌‌‌تر كنيم، بايد بپرسيم اين دو بعدي و سه بعدي يعني چي؟ ساده‌‌‌ترين راه براي فهم دو بعدي، تصور كردن يه مربع روي يه صفحه‌‌‌ست. مربع چهار تا ضلع داره، ولي عمقي نداره كه توي كاغذ فرو رفته باشه، يا ارتفاعي نداره كه از سطح كاغذ بيرون اومده باشه.

البته شكل دو بعدي ويژگي‌‌‌هاي ديگه‌‌‌اي هم مي‌‌‌تونه داشته باشه، مثلاً مي‌‌‌تونه رنگارنگ باشه يا حركت كنه؛ ولي همچنان مسطحه و در نتيجه دو بعديه. اولين انيميشن‌‌‌هاي دو بعدي توي قرن نوزدهم به وجود اومدن و اون موقع انيميشن‌‌‌ها به صورت دستي خلق مي‌‌‌شدن.

خلق دستي انيميشن از قرن نوزدهم تا دهۀ 1990 ميلادي باقي موند تا اينكه توي اين دوره خيلي از انيماتورها از كامپيوتر براي ساخت انيميشن استفاده كردن. امروزه ديگه اكثر انيميشن‌‌‌هايي كه مي‌‌‌بينيم با نرم‌‌‌افزارهاي كامپيوتري ساخته شدن.

البته اينكه گفتيم انيميشن‌‌‌ها از دهۀ 1990 با كامپيوتر ساخته شدن، به اين معني نيست كه همۀ انيميشن‌‌‌ها سه بعدي شدن، بلكه خيلي از برنامه‌‌‌هاي انيميشن كامپيوتري دو بعدي هستن؛ مثل ادوبي انيميت (Adobe Animate) و تون بوم انيميشن (Toon Boom Animation).

ادوبي انيميت يه نرم‌‌‌افزار پويانمايي رايانه‌‌‌اي توسعه‌‌‌يافه توسط شركت ادوبيه. اين نرم‌‌‌افزار براي طراحي گرافيك برداري و توليد انيميشن براي برنامۀ تلويزيوني، رسانۀ اينترنتي، وبگاه، برنامۀ كاربردي وب، برنامه‌‌‌هاي غني اينترنتي و بازي ويدئويي استفاده ميشه.

انيميشن دو بعدي در مقايسه با انيميشن سه بعدي مزايايي هم داره: اول اينكه يادگيريش آسون‌‌‌تره؛ دوم اينكه هزينۀ ساختش نسبت به انيميشن سه بعدي كمتره؛ سوم اينكه ساخت انيميشن دو بعدي در مقايسه با انيميشن سه بعدي سريع‌‌‌تر رخ ميده؛ و چهارم اينكه آزادي‌‌‌هاي هنري بيشتري توي اين انيميشن هست.

ولي انيميشن دو بعدي معايبي هم در مقايسه با انيميشن سه بعدي داره: اول اينكه كمتر واقعيه؛ دوم اينكه خيلي به خلاقيت بستگي داره؛ سوم و از همه مهمتر اينكه امروزه تقاضا براي انيميشن دو بعدي كمتر از انيميشن سه بعديه.

از اين جهت تقاضا براي انيميشن سه بعدي بيشتره كه ميشه باهاش هر نوع پيامي رو به مخاطب ارائه داد؛ از ويدئوهاي ماركتينگ گرفته تا ويدئوهاي توضيح يه موضوع مفهومي، از فيلم‌‌‌هاي سرگرمي گرفته تا فيلم‌‌‌هاي هنري، همه نوع پيامي رو ميشه باهاش مخابره كرد.

پيكسار و انيميشن سه بعدي

از دهۀ 1960 كامپيوترها وارد زندگي انسان‌‌‌ها شدن. بعد از چند دهه نوبت اين بود كه اين تكنولوژي وارد عرصۀ انيميشن هم بشه. كامپيوتر باعث شد كه CGI به عنوان رايج‌‌‌ترين سبك انيميشن جايگزين انيميشن خميري بشه.

توي سال 1995 پيكسار اولين انيميشن بلند كامپيوتري دنيا رو منتشر كرد: «داستان اسباب‌‌‌بازي». 22 نوامبر 1995 اين انيميشن براي اولين بار اكران شد و موفقيت چشم‌‌‌گيري توي فروش پيدا كرد. كارگردان اين اثر، موسس پيكسار بود: جان لستر.

داستان اسباب‌‌‌بازي 362 ميليون دلار در سراسر جهان فروخت؛ يه موفقيت كم‌‌‌نظير. ولي اين انيميشن يه دستاورد بزرگتري داشت: به خيلي‌‌‌ها ثابت كرد كه چه پتانسيلي عظيمي توي ساخت انيميشن‌‌‌هاي سه بعدي به وسيلۀ كامپيوتر وجود داره.

البته قبل از داستان اسباب‌‌‌بازي، پيكسار يه انيميشن تماماً كامپيوتري ديگه هم ساخته بود به اسم «چراغ مطالعۀ كوچك‌‌‌تر» (Luxo Jr) توي سال 1986. منتها اين انيميشن كوتاه بود و به همين دليل داستان اسباب‌‌‌بازي اولين انيميشن بلند تماماً كامپيوتري محسوب ميشه.

پيكسار توي همين سال (1986) با ديزني يه همكاري رو در مورد سيستم توليد انيميشن كامپيوتري (CAPS) شروع كرد كه انقلابي در خلق فيلم‌‌‌هاي انيميشني سنتي بود. «چراغ مطالعۀ كوچك‌‌‌تر» و «داستان اسباب‌‌‌بازي» نتيجۀ همين انقلاب بودن.

كارگردان هر دو تا انيميشن جان لستر بود. جايگاه جان لستر توي انيميشن سه بعدي رو ميشه مثل جايگاه والت ديزني توي انيميشن دو بعدي دونست؛ اينقدر اين آدم اهميت داره. ولي گفتيم كه تاريخچۀ انيميشن سه بعدي محدود به دهۀ 1990 نميشه.

98 سال قبل از اكران داستان اسباب‌‌‌بازي، در 31 آگوست سال 1897 توماس اديسون امتياز اختراع دستگاه «كينه‌‌‌توسكوپ» (Kinetoscope) رو به دست آورد. اين دستگاه عبارت از جعبه‌‌‌اي بود كه مي‌‌‌تونست فيلم متحركي رو براي يك نفر به نمايش دربياره.

اديسون از سه سال قبل شروع به ساختن كينه‌‌‌توسكوپ كرده بود اما اميدي به تلاش خودش نداشت. اون توي همون زمان در يه گفتگويي با يه نشريه گفته بود «بعيد مي‌‌‌دانم كه اين دستگاه آينده‌‌‌اي داشته باشد». اين اختراع شبيه به شهر فرنگ خودمون بود، ولي اون زمان استقبال خوبي ازش نشد.

دهه‌‌‌هاي 1940 و 1950

ما تا اينجا به دو برهۀ زماني اشاره كرديم كه براي تاريخچۀ انيميشن سه بعدي اهميت داشت: يكي دهه‌‌‌هاي 1980 و 1990 كه اولين انيميشن‌‌‌هاي كوتاه و بلند تماماً كامپيوتري ساخته شد و اون يكي دهۀ 1890 و 1900 كه اولين انيميشن خميري ساخته شد.

اگر بخواهيم تعريف دقيقي از انيميشن هاي سه بعدي داشته باشيم بايد بگوييم كه در اين‌گونه انيميشن‌ها، دقيقاً مانند دنياي سه بعدي ساخته مي شوند. يعني اينكه مثل انيميشن هاي دوبعدي فقط طول و عرض‌شان قابل ديدن نيست، عمق هم به اين‌گونه انيميشن ها اضافه مي شود. با اين تفاسير افزودن همين پارامتر، شباهت اين‌گونه انيمشين ها را به واقعيت نزديك و نزديك‌تر مي كند.

انيميشن و بازي ‌هايي كه به صورت سه بعدي ساخته مي ‌شوند، اشكال سه بعدي دارند. يعني داراي سه تا مشخصه طول، عرض و ارتفاع هستند. در نتيجه مي‌ توان گفت اين شكل ‌ها داراي حجم نيز هستند. به عنوان مثال، مي ‌توان انيميشن ساخت ايران، نبرد خليج فارس را نام برد كه تكنيك آن به صورت سه بعدي است.

بازي ­ها و انيميشن ‌هاي سه بعدي به كمك نرم افزار هاي مختلف مانند تري دي مكس، مايا و بلندر توليد مي ‌گردند. انيميشن مربي اژدها نيز يكي ديگر از انيميشن ‌هاي مشهور سه بعدي است. اگر بررسي كنيد خواهيد ديد كه اين انيميشن داراي حجم و هر سه مشخصه طول، عرض و ارتفاع است.

به عنوان مثال اگر به سر اژدها توجه كنيد، مي بينيد كه آن را نمي‌ توان با استفاده از نقاشي توليد كرد و شكلي سه بعدي است. شايد سر اژدها را بتوان به عنوان يك استوانه در نظر گرفت.

انيميشن دو بعدي يا سه بعدي

امروزه انيميشن­ هاي توليد شده را به صورت كلي به دو دسته انيميشن دو بعدي و سه بعدي تقسيم بندي مي ­نمايند. وقتي كه از انواع انيميشن­ ها صحبت مي­ كنيم، ويژگي و خصوصيات آن ها با يكديگر، مورد بررسي و مقايسه قرار مي ­گيرد. حقيقت اين است كه واژه بهتر را نمي‌ توان به يكي از آن ‌ها نسبت داد چون هر يك از آن‌ ها ويژگي ‌هاي خاص خودشان را دارند كه هر يك را از ديگري متمايز مي ‌كند.

سر آغاز انيميشن سازي انيميشن دو بعدي است و با اينكه ظهور انيميشن‌ هاي سه بعدي، همچنان قابليت اين را دارند كه در نمايش ‌هاي تلويزيوني، فيلم ‌ها، بازي‌ هاي كامپيوتري، تبليغات و وب‌ سايت ‌ها استفاده شوند هيچ وقت از جذابيت آن ‌ها كسر نشده است.

براي ديدن حرفه اي ترين انيميشن سه بعدي  به پارت انيميشن مراجعه كنيد

روش توليد انيميشن سه بعدي

توليد انيميشن سه بعدي، با استفاده از همان ترتيب خاص موجود كه به سه قسمت اصلي و كلي، مدل سازي، چيدمان و متحرك و رندر كردن تقسيم مي ­گردند، آغاز مي ­شود. مدل سازي كردن قسمتي است كه طريقه توليد اشياء سه بعدي در يك صحنه مخصوص را تعريف مي ‌كند.

در متحرك سازي و چيدمان، فرآيندي پيگير مي ‌شود كه براي متحرك سازي و قرار دادن اشياء در يك صحنه مخصوص، تشخيص داده مي ‌شود. در پايان رندر كردن، يك خروجي يا نتيجه كامل از گرافيك كامپيوتري را تعريف مي ‌نمايد كه در آن خصوصيت‌ هايي مانند زاويه و ميزان تابش نور به شي هم تعيين مي ‌گردند.

ضمن طراحي سه بعدي در ساخت انيميشن سه بعدي، اشياء موجود در صحنه و المان‌ ها و تنظيم زاويه و ميزان تابش نور و افزودن سايه ‌ها از صحنه مورد نظر تصوير برداري مي ‌شود كه در حقيقت با كمك تصويربرداري، قصه يا داستان انيميشن روايت مي ‌شود.

معرفي نرم افزار تري دي مكس براي ساخت انيميشن ‌سه بعدي

تري دي مكس يك نرم افزار گرافيكي سه بعدي مخصوص رايانه حرفه ‌اي است. اين برنامه به منظور ساخت و توليد انواع پويانمايي ‌ها بازي ‌ها، انيميشن‌ ها و همچنين تصاوير سه بعدي به كار مي ‌رود. اين نرم افزار به وسيله شركت سرگرمي اتودسك توليد و انتشار يافته است. برنامه تري دي مكس داراي قابليت ­هاي متنوع مدل سازي و همچنين ساختار منعطف است.



 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۳۰:۲۱ توسط:paya موضوع:

لباس كار رستوران شامل چه مواردي است ؟

امروزه بسياري از افراد هستند كه علاقه مند به خريد لباس كارهاي رستوراني هستند ولي آشنايي كاملي با اين لباس ها ندارند و هيچ گونه اطلاعاتي را نيز در خصوص اين لباس ها ندارند. اين موضوع باعث مي شود تا افراد در زمان خريد اين لباس ها با مشكلات زيادي رو به رو شوند. ما در اين مطلب قصد داريم كمي بيشتر درباره لباس كارهاي رستوراني و ويژگي هاي آنها صحبت كنيم و اطلاعاتي را در خصوص اين موضوع براي شما بيان كنيم. بنابراين اگر شما هم جز افرادي هستيد كه قصد آشنايي با اين لباس ها را داريد با ما در اين مطلب همراه باشيد.

اهميت كيفيت لباس كارهاي رستوراني

فرض كنيد كه وارد محيط يك رستوران شده ايد، بدون شك لباس هاي يكدست كاركنان كه هر گروه از آنها مانند پيشخدمت، آشپز و …. لباس هاي مخصوص خود را پوشيده اند مي تواند زيبايي و جذابيت رستوران را به ميزان زيادي براي شما بيشتر كند. امروزه لباس كارهاي مختلفي براي رستوران ها طراحي شده است كه تهيه كردن آنها مي تواند براي صاحبان رستوران ها مزاياي زيادي را به همراه داشته باشد. كيفيت اين لباس ها كارها از چند جهت اهميت دارد. اول اين كه كيفيت لباس كارهاي رستوراني مي تواند نشان دهنده اهميت زياد محيط كار براي صاحب رستوران باشد و باعث رضايت مشتريان باشد. علاوه بر اين از نظر اقتصادي نيز كاملا به صرفه است و در كنار تمامي اين موارد رعايت كردن نكات بهداشتي با استفاده از لباس هاي با كيفيت ساده تر است.

لباس كار پيشخدمت در رستوران

پيشخدمت و سر پيشخدمت از جمله مهم ترين اشخاصي هستند كه با مشتريان در ارتباط هستند و به همين علت نيز توجه زيادي بايد به لباس آنها داشته باشيد. به همين علت است كه لباس اين گروه از كاركنان بايد كاملا با ساير كاركنان تفاوت داشته باشد و متمايز باشد. معمولا لباس كلاسيكي كه براي پيشخدمت و سر پيشخدمت طراحي مي شود شامل پيراهن، شلوار و جليقه است كه امروزه در بسياري از رستوران ها مي توانيد اين لباس ها را مشاهده كنيد. نكته ديگر اين است كه در برخي از رستوران ها از پاپيون نيز براي يقه لباس پيشخدمت ها استفاده مي شود. به عنوان يك نكته مثبت ديگر شما مي توانيد لباس كار سر پيشخدمت را متفاوت با پيشخدمت در نظر بگيريد تا تفاوتي را ميان اين دو ايجاد كنيد.

لباس كار آشپز و سرآشپز رستوران

سرآشپزها در رستوران از نقش بسيار مهمي برخوردار هستند و لباس آنها بايد از كيفيت بالايي برخوردار باشد. از آنجايي كه سرآشپز به صورت مستقيم با غذاي رستوران در ارتباط است لباس آن بايد به شكلي باشد كه پرز ندهد و در نتيجه باعث كثيف شدن غذا نشود. يكي از نكات مهمي كه بايد درباره لباس سر آشپز بدانيد اين است كه لباس سرآشپز بايد كاملا منحصر به فرد باشد و با ساير آشپزها تفاوت داشته باشد. ساير آشپزها نيز مي توانند لباس هاي آشپزي داشته باشند كه شامل پيراهن آشپزي، كلاه آشپزي و شلوار كار است. دقت داشته باشيد كه بهتر است سرآشپز هر رستوران يك دست لباس آشپزي مخصوص نيز براي خود داشته باشد.

لباس كارهاي رستوراني براي نيروهاي خدماتي رستوراني

هر رستوران داراي نيروهاي خدماتي مخصوص خود است كه وظايف خاصي را در رستوران بر عهده دارند و به همين علت نيز بايد با ساير نيروهايي كه در رستوران فعاليت مي كنند تمايز داشته باشد. اين لباس كارهاي رستوراني معمولا به شكل لباس هاي خدماتي در محيط هاي ديگر طراحي مي شوند و در عين حال نيز بايد كيفيت بالايي داشته باشند. نيروهاي خدماتي از آنجايي كه با مواد شيميايي براي شست و شو درگير هستند نيازمند اين هستند كه لباس هايشان به صورت مرتب شست و شو داده شود. به همين علت شما بايد توجه زيادي به كيفيت لباس كارهاي رستوراني براي نيروهاي خدماتي داشته باشيد چرا كه در صورت پايين بودن كيفيت اين لباس كارهاي رستوراني ممكن است در اثر شست و شوي زياد خيلي سريع خراب شوند.

براي خريد لباس كار رستوران به فروشگاه دوخت يادگار مراجعه كنيد 

اهميت استفاده از لباس كار رستوراني

تصور كنيد كه وارد محيط رستوران شده‌ايد زماني كه با پوشش يكدست پرسنل رستوران روبه رو مي‌شويد اعم از آشپز، پيشخدمت، نگهبان و غيره كه هر كدام يونيفرم مخصوص خود را پوشيده‌اند باعث زيبايي و جذابيت بيشتر رستوران شده است.
در حال حاضر يونيفرم‌هاي متنوعي براي رستوران‌ها طراحي شده است كه خريد اين نوع لباس‌ها مي‌تواند براي مديران رستوران‌ها مزيت‌هاي بسياري در پي داشته باشد. كيفيت لباس كار حرفه اي بسيار مهم است به اين دليل كه جنس مرغوب اين نوع يونيفرم‌ها نشان دهنده اهميت ويژه‌اي است كه براي محيط كار قائل هستيد؛ همچنين رضايتمندي بيشتر مشتريان را به دنبال خواهد داشت؛ علاوه بر آن نيز از لحاظ اقتصادي بسيار مقرون به صرفه است با اين تفاسير يكي از نكات بهداشتي داشتن لباس محل كار مخصوص و با كيفيت است.

مزيت‌هاي يونيفرم رستوران

استفاده از يونيفرم رستوران مزيت‌هاي زيادي را به دنبال دارد از جمله باعث زيبايي و جذابيت بالا در ميان كاركنان را به وجود مي‌آورد هم اينكه كاركنان بايد مدت زمان زيادي اين لباس را به تن داشته باشند بايد احساس راحتي در آن داشته باشند. مهم‌ترين مزيت‌هاي استفاده از يونيفرم نظير:

  1. شناسايي سريع‌تر پرسنل رستوران
  2. مسئوليت‌پذيري بالا
  3. ايجاد اعتماد به نفس براي پرسنل
  4. تبليغ برند

1. شناسايي سريع‌تر پرسنل رستوران

با توجه به بزرگ بودن فضاي رستوران براي اينكه بتوان كاركنان را از مشتريان متمايز كردن لازم است كه آن‌ها يونيفرم مخصوص داشته باشند اين كار به شناسايي هر چه بهتر و سريع‌تر كاركنان از پيشخدمت تا سرآشپز و حتي نيرو‌هاي خدماتي كمك شاياني مي‌كند.

2. مسئوليت‌پذيري بالا

كاركنان رستوران با استفاده از يونيفرم شناخت كامل‌تري به وظايف خود دارند و احساس مسئوليت بيشتري نيز در قبال كار خود دارند. در واقع يونيفرم مي‌تواند به عنوان يكي از عوامل محرك كننده براي كاركنان محسوب شود.

3. ايجاد اعتماد به نفس براي پرسنل

يونيفرم رستوران به علت طرح و كيفيت بالايي كه دارد باعث اعتماد به نفس كاركنان مي‌شود و بهتر مي‌توانند كارشان را انجام دهند.

4. تبليغ برند

رستوران‌ها با طراحي يونيفرم و چاپ برند خود اقدام به بازاريابي و تبليغات مي‌كنند تا به اين وسيله برند خود را به سايرين معرفي كنند.

خريد البسه كار رستوران

معمولا رستوران‌داران براي كاركنان خود يونيفرم تهيه مي‌كنند و آرم يا برند كاري خود را بر روي آن چاپ مي‌كنند تا از اين طريق تاثير فوق‌العاده‌اي بر روي مشتريان خود بگذارند و به صورت غيرمستقيم برند خود را تبليغ كنند.

 

 

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۴۷:۱۶ توسط:paya موضوع:

ساخت انيميشن 3 بعدي چقدر زمان مي برد ؟

مراحل ساخت انيميشن

انيميشن چيست؟

انيميشن روشي است كه در آن تصاوير و فريم ها به صورت پي در پي به حركت در مي آيندكه بوسيله كامپيوتر و نرم افزارهاي مخصوص به صورت دو بعدي و سه بعدي و كوتاه و بلند توليد مي شوند. درقديم براي ساخت انيميشن ، تصاوير با دست روي كاغذ ترسيم مي شد يا عروسك آن ساخته مي شد و به صورت فريم به فريم با تغيير جهت عكاسي مي شد و با نرم افزار به صورت پي در پي به نمايش گذاشته مي شد و حركت را نشان مي داد كه به اين روش استاپ موشن مي گويند.

تاريخچه انيميشن

تاريخچه انيميشن به نقاشي هاي غار دوران پارينه سنگي، قبل از ميلاد و حجاري هاي روي سنگ ها كه حيوانات را در حالت حركت به تصوير مي كشيدند بر مي گردد.اولين انيميشن توسط اميل كوهل فرانسوي اصل به نام حادثه در خانه آدمك ها ساخته شده و انيميشن هاي والت ديزني در سال ۱۹۲۳ آغازگر دنياي پرهيجان و زيباي انيميشن است كه در سال ۱۹۶۶ بعد از ۴۳ سال فعاليت والت ديزني توانست، اعتبار و ارزش خاصي براي نقاشي متحرك در دنيا فراهم آورد وبنيانگذار انيميشن شد . و همچنين در ايران پايه گذار انيميشن در سال ۱۳۳۳ آقاي اسفنديار احمديه بود و بهرام عظيمي بنيانگذار شيوه نوين آموزش انيميشن در ايران بوده است.

مراحل انيميشن سازي

ساخت انيميشن سه مرحله ي كلي دارد:پيش توليد ، توليد ، پس توليد ، كه هر كدام به مراحل جزئي تري تقسيم مي شوند.

پيش توليد:

در اين مرحله تمام مراحلي كه براي توليد انيميشن اصلي نياز هستند اجرا مي شوند .

ايده:

در اين مرحله شما ايده ي كارتان را به دست مي آوريد. ايده جزء مراحل اصلي انيميشن است.

فيلم نامه :

در اين مرحله شما بايد براي ايده تان داستان و فيلم نامه اي بنويسيد.

ديالوگ :

در صورتي كه انيميشن شما يك انيميشن صامت نبوده بايد ديالوگ هايي( گفتگو بين كاراكتر ها ) را براي كاراكتر ها در نظر بگيريد.

استوري برد يا استوري ريل :

در اين مرحله شما بايد زاواياي دوربين ، صدا گذاري ، نور پردازي ، جهت حركت مدل ها و … را به زبان ساده و يك تصويركلي از انيميشن رابه صورت بخش به بخش بر روي كاغذ يا استورد برد نرم افزار ارائه دهيد . و دو حالت دارد:

الف-استوري برد:

در اين حالت شما انيميشن را در ذهن داريد سپس از هر چند ثانيه ي انيميشن تصاويري را روي كاغذ يا رايانه نقاشي مي كنيد .

ب -استوري ريل:

در اين حالت شما انيميشن را در ذهن داريد ولي چند تا فريم از انيميشن را روي كاغذ ميكشيد به طوري كه با به هم پيوستن آنها انيميشني ساده را در اختيار داريد ( اين كار بسيار سخت تر و طولاني تر از استوري برد است و توصيه ميكنيم در ابتدا استوري برد شروع كنيد)

اطلاعات:

دراين مرحله ، نرم افزار ها ، تكنيك ها ، هزينه ها و … را براي ساخت انيميشن بررسي مي كنيد. مثلا چه نرم افزار هايي براي اين كار نياز داريد و چه هزينه هايي را بايد انجام دهيد و چه صحنه هايي با چه تكنيك هايي ساخته مي شوند و….

توليد:

دراين مرحله با توجه به مرحله پيش توليد انيميشن ساخته مي شود.

مدلينگ :

در اين مرحله تمام اشياء و موجوداتي كه ساخته ميشود تك رنگ هستند و هيچ بافتي ندارند كه بتوان آنها را به اجسامي مانند : مو ، فلز ، پوست ، چرم و … تشبيه كرد .

تكسچرينگ و متريال :

در اين مرحله شما بايد به مدل هايي كه ساخته ايد يك بافت بدهيد كه دو جزء دارد
الف-

تكسچر يا همان تصوير:

دراين مرحله تنها تصويري از مواد را روي مدل خود مي اندازيد كه فقط رنگ ها با هم تفاوت دارند و بافت ها يكسان هستند.
ب-

متريال يا بافت :

در اين مرحله شما براي نرم افزار تعريف ميكنيد كه اين جسم چيست و چه ويژگي هايي دارد زيرا هر جسمي به خودي خود مقدار بازتاب ، شفافيت ، شكست نور ، درخشش ، حالت و بافت مخصوص به خود را داراست.

ريگينگ يا همان استخوان بندي :

مدل شما داراي بافت است ولي اگر اين مدل انسان باشد چگونه بايد حركت كند؟ در اين مرحله بايد استخوان بندي مدل را مشخص كنيد .

انيميتينگ يا متحرك سازي :

در اين مرحله شما بايد به كمك استخوان ها انيميشن خود را متحرك كنيد.

نورپردازي:

در اين مرحله شما بايد نور پردازي صحنه را انجام دهيد.

دوربين:

در اين مرحله شما بايد دوربين هاي صحنه تان را بچينيد و زواياي دوربين را طبق استوري برد يا استوري ريل شبيه سازي كنيد.

سيموليتينگ يا شبيه سازي:

اگر در انيميشن شما آتش ، دود و غبار،سيالات، انفجار،تخريب، پارچه ها،موها و … در كل مواردي كه به صورت نامنظم هستند وقابل ساخت نيستند مانند مايعات و آتش و پارچه وجود داشت بايد در اين مرحله آنهارا شبيه سازي كنيد. در اين مرحله نياز به سيستم ها قدرتمند براي شبيه سازي هاي هرچه بهتر هستيم.

رندر:

در اين مرحله تمام مراحل انجام شده ولي بايد فايل انيميشن را به پيكسل هايي تبديل كرد كه در تمام نمايشگرها قابليت نمايش را داشته باشند اين خروجي رندر ناميده مي شود.

پس توليد:

در اين مرحله رندري كه گرفته شده را ويرايش ميكنيد تا انيميشن زيباتر شود.

كامپوزيت:

در اين مرحله لايه هاي انيميشن رندر شده را روي هم قرار مي دهيم و از افكت هاي مختلف براي زيبا تر شدن هر لايه استفاده مي كنيم و با تركيب لايه ها به كيفيت مطلوب مي رسيم.

جلوه هاي ويژه:

در اين مرحله جلوه هاي ويژه دوبعدي يا سه بعدي به انيميشن اضافه مي كنيم.

تدوين:

در اين مرحله تمامي سكانس ها را به هم متصل و يرايش مي كنيم تا يك انيميشن متوالي بوجود بياد.

صدا گذاري :

در صورتي كه انيميشن صامت و بي كلام نباشد. گروهي از انيماتور ها ويرايش صدا، صدا گذاري و جلوه هاي صوتي را به انيميشن اضافه مي كنند. اگر در اين مرحله از توليد انيميشن نياز به ضبط صدا باشد، اين گروه بايد با ابزارهاي فني ضبط صدا نيز آشنا باشند.

موسيقي و جلوه هاي صوتي:

موسيقي هاي متناسب با ژانر انيميشن در اين مرحله روي انيميشن قرارداده ميشود و همچنين صوت هاي پس زمينه مانند صداي اجسام و حيوانات و … با انيميشن تركيب مي شود.

رندر نهايي:

درپايان انيميشن را رندر نهايي مي كنند تا فايل به صورت فيلم آماده ي پخش در هر نمايشگري شود.

ساخت انيميشن چقدر زمان مي برد و هزينه توليد آن چقدر است

ساخت يك انيميشن ۹۰ دقيقه اي حرفه اي با يك گروه ۲۰۰ الي ۱۰۰۰ نفره حداقل ۲الي ۵سال زمان مي برد و هزينه توليد آن حداقل ۳ ميليارد است

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۵:۵۱ توسط:paya موضوع:

چگونه در سامانه موديان مالياتي ثبت نام كنم ؟

سامانه موديان مالياتي يك سامانه الكترونيكي است كه توسط سازمان امور مالياتي كشور براي تسهيل ارتباط و تعامل بين موديان مالياتي و سازمان مالياتي كشور ايجاد شده است. اين سامانه يك سري ابزار و خدمات الكترونيكي مختلف است كه به موديان مالياتي كمك مي كند تا در امور مالياتي خود به صورت سريع و آسان اقدام كنند.

طبق ماده ۱۶۹ قانون ماليات هاي مستقيم اشخاص حقوقي و صاحبان مشاغل موضوع اين قانون كه حسب اعلام سازمان امور مالياتي كشور موظف به ثبت‌نام در نظام مالياتي هستند، مكلفند براي انجام معاملات خود صورتحساب صادر نموده و شماره اقتصادي خود و طرف معامله را در صورتحساب‌ها، قراردادها و ساير اسناد مشابه درج و فهرست معاملات خود را به سازمان امور مالياتي مذكور ارائه كنند. عدم صدور صورتحساب يا عدم درج شماره اقتصادي خود و طرف معامله يا استفاده از شماره اقتصادي خود براي ديگران و يا استفاده از شماره اقتصادي ديگران براي معاملات خود، حسب‌ مورد مشمول جريمه‌اي معادل دودرصد(۲%) مبلغ مورد معامله‌ ميشود. همچنين عدم ارائه فهرست معاملات انجام شده به سازمان امور مالياتي كشور از طريق روش هايي كه تعيين ميشود مشمول جريمه‌اي معادل يك‌درصد( ۱%) معاملاتي كه فهرست آنها ارائه نشده است، مي شود.

فرآيند انجام قانون پايانه هاي فروشگاهي و سامانه موديان به شرح زير است:

  1. صدور صورت حساب الكترونيكي توسط اشخاص مشمول بر اساس معيارها و استاندارهاي اعلامي سازمان امور مالياتي كشور

  2. ارسال صورتحساب ها بر اساس دستورالعمل ها و شيوه نامه هاي مربوطه به سازمان امور مالياتي كشور

  3. درج صورتحساب ها در كارپوشه اشخاص(فروشنده – خريداري-مصرف كننده نهائي)

  4. محاسبه ماليات بر ارزش افزوده به صورت سيستمي

  5. ميزان خريد و فروش براي اظهارنامه عملكرد

سامانه مؤديان

سامانه مؤديان تحت مديريت سازمان امور مالياتي كشور است كه در آن به هر مودي، كارپوشه ويژه اي اختصاص مي يابد و تبادل اطلاعات ميان مؤديان و سازمان منحصراٌ از طريق كارپوشه انجام مي شود و به كليه مؤديان كه ثبت نام كامل در نظام مالياتي را انجام داده اند، كارپوشه اي تخصيص داده مي شود. موديان مي توانند با استفاده از هر گونه سخت افزار يا نرم افزار اعم از رايانه شخصي، پايانه فروشگاهي، سامانه ابري يا هر وسيله ديگري كه حافظه مالياتي به آن اتصال داده شده باشد به سامانه مؤديان متصل شوند. مرجع نهائي ثبت، صدور و استعلام صورتحساب الكترونيكي، سامانه مؤديان است. نشاني براي ورود به كارپوشه Tp.tax.gov.ir است.

در وبسايت sepina.ir از قسمت سامانه مؤديان سپينا مي توانيد ويدئوهاي آموزش صفر تا صد سامانه مؤديان مالياتي را ملاحظه فرماييد.

حافظه مالياتي

نوعي حافظه الكترونيكي است كه براي ثبت و نگهداري اطلاعات مندرج در صورتحساب هاي الكترونيكي و انتقال آن به سامانه مؤديان مورد استفاده قرار مي گيرد. حافظه مالياتي مي تواند به شكل سخت افزاري يا نرم افزاري باشد. حافظه مالياتي تحت نظارت سازمان، توسط مؤدي براي ثبت صورتحساب الكترونيكي مورد استفاده قرار مي گيرد. هر حافظه مالياتي بايد داراي شماره شناسه يكتا باشد (۶ كاراكتر) و از قسمت عضويت در كارپوشه قابل اخذ شود.

شناسه يكتاي حافظه مالياتي

شناسه اي است يكتا داراي مقداري ثابت و منحصر به فرد كه به هر حافظه مالياتي در سطح كشور اختصاص داده مي شود. اين شناسه از مولفه هاي تشكيل دهنده شماره مالياتي است كه پس از درخواست مؤدي در كارپوشه توليد و در اختيار وي قرار خواهد گرفت. در وبسايت sepina.ir از قسمت سامانه موديان مالياتي مي توانيد نرم افزار توليد امضاي ديجيتال سامانه مؤديان سپينا را به صورت رايگان دانلود و به سادگي از آن استفاده نماييد.

صورتحساب الكترونيكي: صورتحسابي است داراي شماره منحصر به فرد مالياتي كه اطلاعات مندرج در آن، در حافظه مالياتي فروشنده ذخيره مي شود. مشخصات و اقلام اطلاعاتي صورتحساب الكترونيكي، متناسب با نوع كسب و كار توسط سازمان تعيين و اعلام مي شود. در مواردي كه از دستگاه كارتخوان بانكي يا درگاه پرداخت الكترونيكي به عنوان پايانه فروشگاهي استفاده مي شود، رسيد يا گزارش الكترونيكي پرداخت خريد صادره در حكم صورتحساب الكترونيكي است.

شماره مالياتي: شماره اي است يكتا در سامانه موديان كه به ازاي هر صورتحساب توليد شده و به صورت منحصر به فرد به آن صورتحساب تخصيص داده ميشود. (۲۲ كاراكتر)

تمامي امور ثبت نام در سامانه موديان مالياتي در شركت پيشرو حساب قابل انجام است 

گام هاي اصلي اتصال به سامانه موديان و صدور صورتحساب:

  • ثبت نام در نظام مالياتي از طريق ورود به نشانيmy.tax.gov.ir

  • تهيه سامانه صدور صورتحساب يا پايانه فروشگاهي

  • اخذ گواهي امضاء الكترونيكي از مراكز صدور گواهي الكترونيكي مياني فعال كه فهرست و مشخصات آنها در نشاني rca.gov.ir موجود است.

  • ورود به كارپوشه و دريافت شناسه يكتاي حافظه مالياتي از طريق ورود به نشاني tp.tax.gov.ir اين مرحله شامل ورود به كارپوشه، انتخاب پرونده، انتخاب بخش عضويت و تكميل اطلاعات، انتخاب روش ارسال اطلاعات، بارگذاري گواهي امضاء الكترونيك و دريافت شناسه يكتاي حافظه مالياتي مي شود.

  • پيكربندي و ثبت مشخصات در پايانه فروشگاهي مطابق استانداردهاي اعلامي توسط سازمان امور مالياتي كشور بارگذاري شده در درگاه سازمان به نشاني intamedia.ir .

  • اخذ شناسه كالا / خدمت جهت صدور صورتحساب الكترونيكي از وزارت صنعت، معدن و تجارت

  • دريافت فهرست شناسه كالا / خدمات تخصيص داده شده به همراه نرخ/مشموليت ماليات بر ارزش افزوده از سامانه دريافت شناسه كالا/خدمات به نشاني stuffed.gov.ir

  • صدور صورتحساب الكترونيكي از طريق پايانه فروشگاهي حسب ضوابط اعلامي سازمان امور مالياتي كشور (اسناد مرتبط با آن در درگاه سازمان به نشاني intamedia.ir بارگذاري شده است)

صحت اطلاعات ثبت شده و نحوه ورود به حسابرسي مالياتي

طبق ماده ۴ قانون پايانه هاي فروشگاهي و سامانه موديان اصل بر صحت اطلاعات ثبت شده مؤدي در سامانه مؤديان است، مگر خلاف آن اثبات شود. مأموران مالياتي، جز در مواردي كه مؤدي از ثبت نام در سامانه امتناع كرده و يا به ترتيبي كه در ماده (۹) ذكر شده، اثبات شود كه در ثبت اطلاعات خود در سامانه مؤديان تخلف نموده است، حق مراجعه به محل فعاليت مودي و مطالبه دفاتر، اسناد و مدارك وي و رسيدگي به آنها را ندارند. علاوه بر اين، مؤدي متخلف مشمول جريمه‌ هاي موضوع ماده (۲۲) اين قانون خواهد بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۵۱:۱۵ توسط:paya موضوع:

سامانه موديان مالياتي چيست ؟

يكي از مشكلاتي كه در سال هاي اخير، دولت و به  طور اخص، سازمان امور مالياتي كشور، با آن مواجه شده، بحث فرار مالياتي برخي از موديان بوده كه موجب كاهش قابل توجه درآمدهاي مالياتي دولت و تحميل فشار مضاعف بر ساير موديان مالياتي شده است.

به منظور مقابله با اين مشكل، دولت، اقدامات مهمي را اتخاذ نموده كه يكي از مهم ترين اقدامات آن، تاسيس و راه اندازي سامانه موديان مالياتي بوده كه در قانون پايانه هاي فروشگاهي و سامانه موديان، مورد تصريح قانون گذار قرار گرفته است.  بر اساس اين قانون، برخي از موديان مالياتي، ملزم به ثبت نام در اين سامانه و انجام تكاليف قانوني مربوط به آن، من جمله ارسال صورت حساب الكترونيكي بوده و در صورت عدم انجام اين تكاليف، با ضمانت اجراهاي مقرر در قانون، مواجه خواهند شد.

لذا با توجه به اهميت اين سامانه، در مقاله حاضر، ابتدا به معرفي سامانه موديان مالياتي tp.tax.gov.ir و توضيح نحوه ورود به سايت آن و بررسي ثبت نام در اين سامانه پرداخته و در انتها، به اين سوال پاسخ خواهيم داد كه چه كساني بايد در سامانه موديان ثبت نام كنند.

سامانه موديان مالياتي tp.tax.gov.ir، عنوان سامانه اي است كه براي اولين مرتبه، در قانون پايانه هاي فروشگاهي و سامانه موديان، مورد تصريح قانون گذار قرار گرفت. هرچند، اين قانون، در سال 1398 به تصويب قانون گذار رسيد، اما تا سال 1401 عملا، سامانه مستقلي، تحت عنوان سامانه موديان مالياتي، تاسيس نشده و طبق اظهارات وزير اقتصاد، قرار است كه در آخر تير ماه سال جاري، سامانه مزبور، راه اندازي و به عموم معرفي گردد. بند پ ماده 1 قانون مذكور، در تعريف سامانه موديان مالياتي، مقرر داشته :

 « سامانه اي است، تحت مديريت سازمان كه در آن، به هر مودي، كارپوشه ويژه اي اختصاص يافته و تبادل اطلاعات ميان موديان و سازمان، منحصرا از طريق آن كارپوشه انجام مي شود. موديان مي توانند با استفاده از هرگونه سخت افزار يا نرم افزار، اعم از رايانه شخصي، پايانه فروشگاهي، سامانه هاي ابري يا هر وسيله ديگري كه حافظه مالياتي به آن متصل شده باشد، به سامانه موديان متصل شوند. مرجع نهائي ثبت، صدور و استعلام صورتحساب الكترونيكي، سامانه موديان مي باشد.»

 همچنين، مطابق قانون پايانه هاي فروشگاهي و سامانه موديان، موديان مالياتي مشمول، پس از ورود به سايت سامانه و ثبت نام در آن، در ارتباط با سامانه، داراي دو وظيفه اصلي مي باشند:

صدور صورت حساب الكترونيكي : بر اين اساس، موديان مالياتي مشمول، به جاي ارسال صورت معاملات فصلي در سامانه مربوط به آن، صورت حساب هاي خود را به شكل الكترونيكي، از طريق سامانه موديان مالياتي ارسال نموده و بنابراين، ديگر نياز به ارسال صورت معاملات فصلي از طريق سامانه معاملات فصلي نخواهد بود.

خرده فروشي ها و واحدهاي صنفي كه به طور مستقيم، با مصرف كننده نهايي در ارتباط بوده، علاوه بر ارسال صورت حساب الكترونيكي، موظف بوده تا پايانه هاي فروشگاهي خود، اعم از دستگاه كارتخوان بانكي (pos) و درگاه پرداخت الكترونيكي خود را در سامانه موديان مالياتي ، ثبت و به اين سامانه، متصل نمايند.

با توجه به توضيحات فوق، در پاسخ به اين سوال كه سامانه موديان مالياتي چيست، مي توان گفت، سامانه موديان مالياتي tp.tax.gov.ir، سامانه اي است كه از طريق ورود به سايت آن، موديان مالياتي مشمول، اين امكان را داشته تا براي ثبت نام، بررسي و ارسال صورت حساب الكترونيكي و اتصال پايانه هاي فروشگاهي خود به سامانه اقدام نمايند.

براي دريافت خدمات سامانه موديان مالياتي توسط پيشرو حساب به لينك زير مراجعه كنيد :

https://pishrohesab.com/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/

ورود به سامانه موديان مالياتي tp.tax.gov.ir

موديان مالياتي مشمول، براي اينكه بتوانند از امكانات سامانه موديان مالياتي، همانند امكانات سامانه عمليات الكترونيكي امور مالياتي استفاده نموده و تكاليف قانوني خود را مطابق قانون پايانه هاي فروشگاهي انجام دهند، لازم است تا ابتدا براي ورود به سايت موديان اقدام نمايند. لذا، در اين بخش، به توضيح نحوه ورود به سايت سامانه موديان پرداخته كه مطابق راهنماي تصويري زير مي باشد:

مرورگر دستگاه خود را باز كرده و آدرس سامانه موديان مالياتي، يعني tp.tax.gov.ir را در آن، جست و جو نماييد تا مطابق تصوير زير، وارد صفحه اصلي سايت شويد.

اكنون، همانطور كه ملاحظه مي كنيد، مي بايست، به منظور ورود به سايت موديان، كد ملي(براي اشخاص حقيقي) يا شناسه ملي(براي اشخاص حقوقي) و كلمه عبور خود را در كادرهاي مربوطه وارد كرده و پس از وارد كردن عدد تصوير امنيتي، بر روي دكمه ورود به پنل كاربري كليك نماييد.

لازم به ذكر است كه چنانچه موديان مالياتي، داراي نام كاربري و كلمه عبور نمي باشند، لازم است تا پيش از ورود به سايت سامانه موديان مالياتي، براي ثبت نام و دريافت اطلاعات ورود، اقدام نمايند كه ما در بخش بعد، به بررسي ثبت نام در اين سامانه خواهيم پرداخت.

صندوق مكانيزه فروش، صندوقي است كه برخي مشاغل، بايد براي تهيه و ثبت اطلاعات آن، در سامانه مربوطه اقدام نمايند. عدم تهيه اين صندوق و ثبت آن در سامانه، از طريق گزينه صندوق فروش، جريمه اي معادل، 2 درصد ميزان فروش را در پي خواهد داشت.  براي دريافت اطلاعات بيشتر در اين زمينه، مطالعه مقاله زير توصيه مي شود.

نحوه ثبت نام در سامانه موديان مالياتي

در سال هاي اخير، سازمان امور مالياتي كشور، سامانه هاي متعددي، نظير سامانه اظهارنامه مالياتي را تاسيس و راه اندازي نموده كه پيش شرط استفاده از  امكانات و خدمات اكثر اين سامانه ها، ثبت نام در آن ها مي باشد.
سامانه موديان مالياتي tp.tax.gov.ir نيز مستثني از اين امر نبوده و موديان مالياتي مشمول، براي ورود به سايت اين سامانه و استفاده از خدمات آن، ابتدا، ملزم به ثبت نام در آن مي باشند. به همين دليل، در ادامه، ضمن يك راهنماي تصويري، به بررسي ثبت نام در سامانه موديان و نحوه انجام آن مي پردازيم.

به منظور ثبت نام در سامانه موديان مالياتي، آدرس درگاه ملي خدمات ماليات، يعني my.tax.gov.ir را در مرورگر دستگاه خود جست و جو كنيد تا مطابق تصوير زير، وارد صفحه اصلي درگاه شويد. پس از ورود به درگاه، بر روي دكمه ثبت نام كليك نماييد.

چه كساني بايد در سامانه موديان مالياتي ثبت نام كنند

در بخش هاي قبل، به معرفي سامانه موديان مالياتي tp.tax.gov.ir پرداخته و گفتيم كه سامانه اي است كه از طريق ورود به سايت آن، موديان مالياتي مشمول، اين امكان را داشته تا براي ثبت نام و ارسال صورت حساب الكترونيكي و اتصال پايانه هاي فروشگاهي خود به سامانه اقدام نمايند. همچنين، در ادامه، نحوه ورود به سايت سامانه و ثبت نام در آن را نيز بررسي كرديم.

اما، يكي از سوالات مهمي كه در رابطه با سامانه موديان، مطرح مي گردد، اين مساله بوده كه چه كساني بايد در سامانه موديان مالياتي ثبت نام كنند؟ لذا، در اين بخش، به اين سوال، پاسخ داده و خواهيم گفت كه كدام گروه از افراد، بايد براي ثبت نام در سامانه موديان و انجام تكاليف آن، اقدام نمايند.

بند ج ماده 1 قانون پايانه هاي فروشگاهي و سامانه موديان، در مورد اشخاص مشمول اين قانون، مقرر داشته: « كليه صاحبان مشاغل (صنفي و غيرصنفي) و اشخاص حقوقي موضوع فصلهاي چهارم و پنجم باب سوم قانون ماليات هاي مستقيم مصوب 3/12/1366 با اصلاحات و الحاقات بعدي آن، مشمول اين قانون هستند...»

بنابراين، در پاسخ به اين سوال كه چه كساني بايد در سامانه موديان مالياتي tp.tax.gov.ir ثبت نام كنند، بايد گفت، دو گروه از موديان مالياتي، علاوه بر ثبت نام اظهارنامه مالياتي، موظف به ثبت نام در اين سامانه و انجام تكاليف آن نيز بوده كه اين دو گروه، عبارتند از:

كليه اشخاص حقيقي كه از صاحبان مشاغل بوده؛ اعم از اينكه اين مشاغل، صنفي يا غير صنفي باشد.

كليه اشخاص حقوقي؛ اعم از شركت هاي تجاري و اشخاص حقوقي غير تجاري(صرفا نسبت به درآمد ناشي از فعاليت‌ هاي انتفاعي خود )

 فعال سازي كارت خوان، به صورت آنلاين و از طريق درگاه ملي خدمات ماليات انجام شده و نياز به ارائه مدارك و پرداخت هزينه از سوي متقاضيان ندارد. براي دريافت اطلاعات بيشتر در اين زمينه، مطالعه مقاله زير توصيه مي شود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۲۷:۰۶ توسط:paya موضوع:

مزيت استفاده از لباس كار رستوران چيست ؟

فرقي نمي‌كند كه يك رستوران لاكچري يا يك رستوران معمولي هستيد، طبق علم تجارت شما به لباس فرم رستوراني براي پرسنل خود نياز داريد. پرسنل شما و وضعيت ظاهري آن‌ها اولين چيزي است كه مورد قضاوت قرار مي‌گيرد و معرف برند شماست. هنگامي كه مشتري وارد رستوران مي‌شود در يك‌صدم ثانيه تصوير اوليه‌اي از برند شما در ذهنش نقش مي‌بندد كه متأثر از دكوراسيون داخلي و ظاهر كاركنان شماست. در اين مطلب مي‌خواهيم با هم ببينيم كه چرا لباس فرم حتي در رستوران‌هاي كوچك نيز مهم است.

اهميت لباس فرم در موفقيت رستوران

شايد فكر كنيد لباس فرم آخرين فاكتوري است كه مي‌تواند روي قضاوت مشتري از سطح كيفي رستوران اثر‌گذار باشد. اما در دنياي رقابتي صنعت رستوران‌داري، توجه به همين جزئيات ظاهراً ساده است كه مي‌تواند رستوران شما را در صدر رستوران‌هاي موفق نگه دارد. آنچه موفقيت يك برند را تضمين مي‌كند «خلاقيت» و «تمايز» است. با طراحي و انتخاب يك لباس فرم جذاب كه معرف ويژگي‌هاي برند شماست، مي‌توانيد حرفه‌اي بودن خود را در همان نگاه اول ثابت كنيد.

مزاياي استفاده از لباس كار رستوران

همان‌طور كه در بالا گفتيم، استفاده از لباس فرم در صنعت رستوران‌داري به فاكتوري مهم در جذب مشتري تبديل شده است. در اينجا به چند مورد از مزاياي استفاده از لباس فرم رستوران اشاره مي‌كنيم:

لباس فرم معرف برند شماست

برند شما بايد در هر جنبه‌اي از سازمان، از جمله غذا، منوها، دكوراسيون و لباس كاركنان قابل مشاهده باشد. پرسنل رستوران شما، سفيران سخنگوي برند شما هستند. چه يك رستوران معمولي باشيد كه روي لباس فرم كاركنان شعار رستوران را بنويسيد، چه رستوراني زنجيره‌اي و چند ستاره كه لباس فرم رسمي‌تري داشته باشيد؛ اين لباس فرم است كه فضاي حاكم بر رستوران شما را توضيح مي‌دهد.

لباس فرم شناسايي كاركنان را آسان مي‌كنند

اگر مشتري چيزي لازم داشته باشد، بايد بتواند در كمترين زمان ممكن، پرسنل شما را شناسايي كرده و درخواست خود را مطرح كند. اگر پرسنل لباس متحد‌الشكل نداشته باشند، تشخيص آن‌ها سخت خواهد شد؛ در حالي كه لباس فرم كمك مي‌كند مشتري با يك نگاه كارمندان را تشخيص دهد.

لباس فرم در كاركنان احساس تعلق ايجاد مي‌كند

علاوه بر اينكه لباس فرم بر مشتري تأثيرگذار است، روي كاركنان نيز تأثير خواهد داشت. كاركنان در هر شيفت كاري با پوشيدن لباس مخصوص، اين احساس را خواهند داشت كه به يك مجموعه تعلق دارند. اين احساس تعلق باعث ايجاد اعتمادبه‌نفس و احساس رضايت دروني مي‌شود و راندمان كاري را بالا خواهد برد.

لباس فرم يك محيط حرفه‌اي ايجاد مي‌كند

كارمندان با پوشيدن لباس فرم يك‌دست در كنار يكديگر احساس مي‌كنند كه همگي در يك تيم هستند. لباس فرم مي‌تواند به ايجاد يك فضاي حرفه‌اي كمك كند و به كارمندان القا مي‌كند كه بايد براي انجام يك كار عالي با هم همكاري داشته باشند.

راهنماي انتخاب لباس فرم رستوران

گفتيم كه لباس فرم كارمندان، گوياي ارزش‌هاي مديريتي شماست. مسلماً انتخاب يك لباس مناسب برند كه اهداف برند و چشم‌انداز شما را نشان دهد، كار دقيق و حساسي خواهد بود. حالا مي‌خواهيم نكاتي را شرح دهيم كه در اين تصميم‌گيري حساس به شما كمك كند بهترين و مناسب‌ترين گزينه را انتخاب كنيد.

لباس فرمي را انتخاب كنيد كه پيام شما را منعكس مي‌كند

مانند هر شغل ديگري، استايل لباس فرم، سبك كاري شما را معرفي خواهد كرد. آيا رستوران شما يك محيط دنج و خودماني است؟ آيا يك رستوران لاكچري هستيد كه مشتريان خاصي را جلب مي‌كنيد؟ آيا به مشترياني از يك طبقه مشخص مانند هنرمندان، دانشجويان، خانواده‌ها و … سرويس مي‌دهيد؟ هر كدام از اين اهداف را كه داشته باشيد، استايل لباس فرم شما تغيير خواهد كرد.

لباس فرمي را انتخاب كنيد كه با فضاي شما سازگاري داشته باشد

رنگ‌ها پيام‌هاي مختلفي را منتقل مي‌كنند. به عنوان مثال براي بسياري از افراد رنگ آبي و سبز نمادي از مراقبت و آرامش است؛ براي همين از اين رنگ‌ها در بيمارستان بيشتر استفاده مي‌شود. در مقابل رنگ زرد و قرمز نمادي از سرگرمي و محيطي انرژي‌بخش است. اين رنگ‌ها براي كافي‌شاپ‌ها، فست‌فودها و رستوران‌هاي دنج و صميمي مناسب‌تر هستند.

  • اگر به دنبال يك محيط خاص هستيد كه از كليشه‌هاي يكنواخت دور باشد و محيط هنري و جذاب ايجاد كنيد، تركيب رنگ بنفش و سبز مي‌تواند يك انتخاب شگفت‌انگيز به شمار رود.
  • اگر رستوران شما فضايي سنتي دارد، رنگ‌هاي آبي فيروزه‌اي، خاكي و سفيد، رنگ‌هاي مناسبي خواهند بود. رنگ‌هاي تيره مانند مشكي، سرمه‌اي يا آبي كاربني، رنگ‌هاي رسمي‌تري هستند كه براي رستوران‌هاي لاكچري توصيه مي‌شود.

به همين ترتيب مي‌توانيد با كمك گرفتن از روان‌شناسي رنگ‌ها و فضايي كه براي برند خود در نظر داريد، رنگ مناسبي را براي لباس فرم كاركنان خود پيدا كنيد.

راحتي را در انتخاب لباس فرم اولويت قرار دهيد

 

لباس كار رستوران

كاركنان شما بايد زماني طولاني، در محيطي گرم و شلوغ كار كنند؛ در نتيجه پارچه لباس بايد از موادي انتخاب شود كه سبك و خنك باشد. پرسنل رستوران معمولاً با غذا و نوشيدني سروكار دارند و لباسشان زود لك و كثيف مي‌شود، بنابراين پارچه لباس آن‌ها بايد راحت شسته و اتو شود.

ترجيحاً از پلاستيك و نايلون در طراحي لباس استفاده نكنيد. لباس كار بايد راحت باشد، هميشه تميز به نظر برسد، قابل شستشو بوده و متناسب با سايز پرسنل تهيه شود. لباس تنگ يا بيش از حد گشاد، روي سرعت كاركنان اثر گذاشته و باعث دير رسيدن غذا به دست مشتري و نارضايتي خواهد شد.

موقعيت شغلي پرسنل را به هنگام انتخاب در نظر بگيريد

پرسنل شاغل در رستوران مسئوليت‌هاي متفاوتي بر عهده دارند. برخي مسئول استقبال و راهنمايي مشتريان هستند، برخي وظيفه تميز كردن ميز‌ها و محيط را بر عهده دارند و عده‌اي نيز در بخش آماده‌سازي و طبخ غذا فعاليت دارند. هركدام از اين مسئوليت‌ها، الزاماتي دارد كه در تهيه لباس فرم بايد به آن دقت كنيد. كساني كه مسئوليت تهيه غذا را بر عهده دارند بايد ترجيحاً لباسي سفيد بپوشند كه آلودگي را زود نشان دهد، و حتماً كلاه داشته باشند. كساني كه مسئول نظافت و تميز كردن محيط هستند، بايد لباسي تيره داشته باشند كه با پاشيدن آب يا مايع تميزكننده لك نشود. همچنين پرسنل مسئول استقبال و راهنمايي مشتريان و سرو غذا بايد ظاهري آراسته داشته باشند و يونيفرم آن‌ها تميز و مرتب باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۳۲:۵۰ توسط:paya موضوع: