در مورد حقوق توليد محتوا در اينستاگرام چه مي دانيد؟ 

با ظهور شبكه هاي اجتماعي مانند اينستاگرام بحث توليد محتوا بيش از پيش مورد توجه قرار گرفت و حائز اهميت شد. چرا كه جذب مشتري تنها به كمك يك محتواي خوب و باكيفيت امكانپذير است و اين موضوع هم كار هر كسي نيست.

براي توليد محتوا دو راه اصلي داريد:

  1. نخست خودتان به انجام اين كار بپردازيد.
  2. دوم اين كه اين كار را به كسي كه كارش اين است بسپاريد.

اگر خودتان هيچ تخصص و دانشي در زمينه توليد محتوا نداريد و با اصول آن آشنا نيستيد توصيه مي كنيد حتما اين كار را به شخص و يا گروهي واگذار كنيد كه در اين زمينه حرفه اي هستند و به اصول و قواعد اين كار آشنايي كامل دارند.

تنها چيزي كه در اين ميان وجود دارد اين است كه شما بايد حقوق توليد محتوا در اينستاگرام را به اين شخص و يا گروه ها پرداخت كنيد. چيزي كه در مورد حقوق توليد محتوا در اينستاگرام وجود دارد اين است كه اين كار تعرفه ثابتي نداشته و به عامل هاي متعددي وابسته است و مي تواند از دستمزدهاي بسيار پايين تا دستمزدهايي چشمگير و نجومي را دربرگيرد. در ادامه اين مطلب در رابطه با عامل هايي كه بر حقوق توليد محتوا در اينستاگرام موثر هستند صحبت ميكنيم، با ما همراه باشيد.

6 اصل حياتي در توليد محتواي اينستاگرام را مي شناسيد؟ در صفحه توليد محتوا در اينستاگرام چيست؟ راجع به تك تك اين موارد  در پارت انيميشن صحبت كرده ايم

 چه پارامترهايي تعيين كننده حقوق توليد محتوا در اينستاگرام هستند؟ 

اگر مي خواهيد در اينستاگرام كسب و كار موفق و يا صفحه موفقي داشته باشيد بيش از همه چيز توجه به محتواست كه مي تواند به شما كمك كند. اگر خودتان در اين زمينه دستي بر آتش داشته باشيد كه عاليست، در غير اين صورت هم اصلا نگران نباشيد، افراد و گروه هايي هستند كه مي توانيد به راحتي كار توليد محتوا را به آنها سپرده و از خدماتي كه اين افراد يا گروه ها ارائه مي كنند استفاده كنيد و در مقابل هزينه آن را بپردازيد. اين هزينه و حقوق توليد محتوا در اينستاگرام به عامل ها و پارامترهاي مختلفي بستگي دارد كه در ادامه آنها را با هم ميبينيم:

  1. نوع محتوايي كه قرار است توليد شود
  2. اين كه محتوا قرار است به چه صورت آپلود شود: پست يا استوري؟
  3. شركت و يا فردي كه قرار است توليد محتوا را به آن بسپاريد و ميزان حرفه اي و مشهور بودن آن
  4. كيفيت محتوايي كه قرار است توليد شود
  5. آپشن هايي كه در اختيار سفارش دهنده قرار داده مي شود

در ادامه به هر يك از اين پارامترهاي موثر بر قيمت محتوا و تعرفه آن مي پردازيم.

 

  1.  نوع محتوايي كه قرار است توليد شود 

نخستين موردي كه بر تعرفه و قيمت محتواي توليد شده تاثير مي گذارد نوع محتوايي است كه قرار است براي شما توليد شود. محتوا رنج گسترده اي را در بر ميگيرد و ميتواند عكس، فيلم، متن، انيميشن، موشن گرافيك، صوت و … باشد. بسته به اين كه هر يك از اين محتواها را انتخاب كنيد آنگاه مي بايست هزينه هاي مختلفي هم بپردازيد.

قطعا ويديوها حالا از هر نوعي كه ميخواهد باشد فرقي نمي كند تعرفه هاي بالاتري در مقايسه با ساير محتواها دارند و البته كه اين موضوع امري منطقي است چون زمان بيشتري را از فرد مي گيرند و پركار تر هستند. شما بسته به نيازي كه براي پست و يا استوري هايتان داريد مي بايست نوع محتواي مورد نيازتان را انتخاب كرده و سپس هزينه هاي آن را بپردازيد.

  1.  اين كه محتوا قرار است به چه صورت آپلود شود: پست يا استوري؟ 

مورد بعدي كه بر حقوق توليد محتوا در اينستاگرام تاثير مستقيم ميگذارد محلي است كه شما تصميم داريد اين محتوا را در اينجا آپلود كنيد. در اينستاگرام محتواها به دو صورت پست و استوري در دسترس كاربران قرار مي گيرند. پست ها محتوهايي هميشگي هستند كه اگر شما بخواهيد برا هميشه در پيچ تان باقي خواهند ماند.

اما اين موضوع براي استوري ها صدق نكرده و آنها طول عمر يك روزه دارند (البته به كمك هايلايت كردن استوري ها مي توانيم آنها را دائمي كنيم اما موضوعي كه وجود دارد اين است كه هايلايت ها هم يك ظرفيت مشخص دارند و مي توانند پر شوند، در صورتي كه چنين چيزي براي پست ها صدق نمي كند). در نتيجه طراحي و ساخت محتواهايي كه قرار است به عنوان پست در صفحه اي منتشر شوند تعرفه بالاتري در مقايسه با محتواهايي كه قرار است به صورت استوري به اشتراك گذاشته شوند خواهند داشت.

البته نوع ديگري از محتوا هم وجود دارد كه محتواهاي تبليغاتي هستند. يعني شما آنها را تهيه كرده و در اختيار اينفلوئنسرها قرار مي دهيد تا به كمك آن پيج شما را تبليغ كنند. اين نوع محتواها هم تعرفه هاي منحصر به خود را دارند كه معمولا هزينه هايي بالا است.

ديده شدن شما در فضاي اينستاگرام به ويدئو تبليغاتي شما بستگي دارد. در پارت انيميشن پيشنهادات ويژه اي در اين رابطه داري

  1.  شركت و يا فردي كه قرار است توليد محتوا را به آن بسپاريد و ميزان حرفه اي و مشهور بودن آن 

يكي از مهمترين پارامترهايي كه بر روي حقوق توليد محتوا در اينستاگرام تاثير مي گذارد قطعا شخص و يا شركتي ست كه قرار است كار را به آن بسپاريد. هر قدر اين شخص يا گروه حرفه اي تر باشد، در كار خود شناخته شده تر بوده و اصطلاحا برند باشد، كيفيت كاري بالايي داشته باشد و مشتريان بيشتري داشته باشد آنگاه هزينه ها هم به شدت افزايش پيدا مي كنند.

در واقع علاوه بر هزينه اي كه مي بايست براي توليد محتوا بپردازيد پول برند بودن و معروف و مشهور بودن اين شخص يا تيم را هم پرداخت خواهيد كرد. البته كه اگر نتيجه نهايي عالي باشد و بتواند به شما در رشد و توسعه و ارتقا پيجتان كمك كند انگاه قطعا اين هزينه ارزش آن را خواهد داشت.

البته به خاطر داشته باشيد كه هميشه هستند كساني كه كار آنها واقعا خوب است اما به هر دليلي ممكن است هنوز ناناخته باقي مانده باشند و هزينه هايشان هم پايين باشد. لذا اگر در ابتداي راه هستيد و نمي خواهيد بودجه سنگيني را به حقوق توليد محتوا در اينستاگرام اختصاص دهيد مي توانيد به دنبال چنين اشخاصي باشيد و كار خود را با هزينه كمتر به آنها بپردازيد.

 

  1.  كيفيت محتوايي كه قرار است توليد شود 

قطعا پارامتر كيفيت از اهميت بالايي برخوردار است و مي تواند به راحتي بر روي حقوق توليد محتوا در اينستاگرام تاثير بگذارد. هرچقدر محتوايي با كيفيت بالا توليد شده و در اختيار ما قرار بگيرد و اصول توليد محتوا براي آن رعايت شود آنگاه هزينه اي كه براي آن پرداخت مي شود هم بيشتر و بيشتر مي شود. در مقابل اين هزينه قطعا اين محتوا مي تواند توجه كاربر را به خوبي جلب كرده و وي را براي تعامل داشتن ترغيب ميكند و به اين شكل محتوا نقش خود را به خوبي ايفا ميكند.

  1.  آپشن هايي كه در اختيار سفارش دهنده قرار داده مي شود 

و در نهايت فاكتور ديگري كه بر روي حقوق توليد محتوا در اينستاگرام تاثيرگذار است آپشن هايي است كه فرد يا تيم توليد كننده محتوا در اختيار خدمات گيرنده قرار مي دهد. برخي از گروه ها و حتي افراد كارهاي توليد محتواي خود را در قالب پكيج هاي مختلف عرضه مي كنند كه با كم و زياد شدن آپشن هاي در نظر گرفته شده براي هر پكيج تعرفه و حقوق توليد محتوا در اينستاگرام  براي آن هم كم و يا زياد مي شود. اگر هم كار به صورت پكيج ارائه نشود باز هم مي تواند آپشن هايي به آنچه كه شما سفارش مي دهيد اضافه شده و هزينه پرداختي بيشتر شود.

 حقوق ادمين اينستاگرام 

در زمينه حقوق توليد محتوا در اينستاگرام بحث ديگري هم مطرح مي شود كه چيزي نيست به غير از دستمزد ادمين اينستاگرام. احتمالا مي دانيد كه بسياري از پيج ها اقدام به استفاده از ادمين كرده و بسته به نياز آن پيج ادمين مي تواند وظيفه هاي متعدد و متنوعي را داشته باشد. براي مثال يك پيج تنها به ادميني نياز دارد كه جوابگوي دايركت ها و كامنت هاي كاربران و فالوورها باشد. اما در مقابل پيج ديگري علاوه بر اين كار ادميني مي خواهد كه كارهاي ديجيتال ماركتينگ را هم برايش انجام دهد.

 

پيج ديگري به دنبال ادميني است كه در زمينه توليد محتوا و اديت و ويرايش آن حرفه اي بوده و بتواند اين كارها در تمام و كمال برايش انجام دهد. پس ادمين هاي اينستاگرامي ميتوانند طيف وسيعي از وظايف و خدمات را بر عهده داشته باشند. سوال پرتكراري كه خيلي وقتها پرسيده مي شود اين است كه حقوق ادمين اينستاگرام چقدر است؟ اين موضوع كاملا نسبي بوده و درآمد ادمين اينستاگرام با توجه به توانايي هايي كه دارد  و همچنين وظيفه هايي كه بر عهده وي قرار گرفته است مي تواند بسيار متغير باشد.

حتي برخي پيج ها براي تعيين حقوق ادمين پيج اينستاگرام شروط و قوانيني دارند؛ مثل اينكه اين ادمين مي بايست بتواند فالوورهاي جديدي جذب كند، اينگيجمنت ريت را بهبود ببخشد، پست ها را به اكسپلور برساند و در يك كلام بتواند هر كاري را انجام دهد تا درآمدهاي پيج و آن كسب و كار افزايش پيدا كند. سپس در صورتي كه ادمين مورد نظر قادر به انجام و پياده سازي اين شروط باشد مي تواند به حقوقي كه توافق شده برسد.

خريد پكيج آموزشي تنها راه ادمين شدن در اينستاگرام نيست!

 

 درآمد ادمين اينستاگرام به چه عامل هايي بستگي دارد؟ 

در مورد حقوق توليد محتوا در اينستاگرام و علي الخصوص حقوق و دستمزد ادمين هايي كه در اين فضا مشغول به فعاليت هستند هميشه سوال هاي پرتعدادي وجود داشت است. افراد دوست دارند بدانند كه حقوق ادمين اينستاگرام چقدر است؟ وظايف آنها چيست؟ ادمين ها چه مي كنند و …

تيم مديريت پيج اينستاگرام بايد شامل مدير خلاقيت، مدير توليد محتوا و مدير استراتژي محتوا براي برند باشد، در لينك مديريت صفحه اينستاگرام توضيحات بيشتري ارائه داده ايم.

به طور كلي دستمزد ادمين اينستاگرام تحت تاثير پارامترها و فاكتورهاي مختلفي است كه در ادامه به ذكر تعدادي از آنها مي پردازيم:

  1. توانايي هاي فردي كه قرار است به عنوان ادمين مشغول شود در حقوق توليد محتوا در اينستاگرام و درآمد ادميني وي يك فاكتور مهم تلقي ميشود. قطعا فردي كه چند منظوره باشد و بتواند هم محتوا توليد كند، هم بازاريابي محتوا و محصول انجام دهد، هم سوالات مخاطبان را پاسخگو باشد و … مي بايست حقوق بيشتري دريافت كند تا ادميني كه فقط پاسخگوي سوالات و دايركت هاست.
  2. تعداد فالوورهاي پيج و ميزان كاري كه قرار است انجام شود هم پارامتر مهم ديگر در حقوق توليد محتوا در اينستاگرام براي ادمين هاست. هرقدر پيج تعداد فالوور بيشتري داشته و شلوغ تر باشد در نتيجه كار ادمين هم سنگين تر خواهد بود و مي بايست حقوق وي هم بالا باشد.
  3. تعداد وظيفه هايي كه بر عهده ادمين اينستاگرام قرار گرفته است هم عامل مهم ديگري است كه بر حقوق توليد محتوا در اينستاگرام ادمين مورد نظر تاثير مستقيم ميگذارد. گاها برخي پيج ها يك ادمين همه كاره مي خواهند كه از سير تا پياز كارهاي پيج را انجام دهد. گاها هم دارنده بيزينس و پيج تنها به يك فرد كمكي نياز دارد كه براي مثال پاسخگوي سوالات كاربران باشد يا فقط محتوا توليد كند و … . قطعا ادمين اولي با ادمين دومي در دستمزد بايد تفاوت چشمگيري داشته باشد.

10 تكنيك ادميني اينستاگرام را براي شما آماده كرده ايم كه مي تواند شما را يك سروگردن بالاتر از ادمين هاي ديگر نشان دهد. در صفحه آموزش ادمين حرفه اي اينستاگرام به طور كامل همراه با ويديو اين تكنيك ها را آموزش داده ايم (كليك كنيد).

جمع بندي

اينستاگرام يكي از پلتفرم هاي محبوب در حال حاضر محسوب ميشود. محتوا در اين شبكه اجتماعي نقش فوق العاده مهم را بازي مي كند. براي توليد محتوا دو راه اساسي وجود دارد:

1. خودمان محتواي پيجمان را توليد كنيم.

2. اين كار را به فرد يا گروه هايي كه تخصصشان اين است بسپاريم.

در حالت دوم شما مي بايست حقوق توليد محتوا در اينستاگرام را به آن فرد و يا گروه پرداخت كنيد. تعرفه هاي اين حقوق به پارامترهاي مختلفي بستگي دارد كه در اين مطلب مفصلا در رابطه با آنها صحبت كرده ايم. اگر شما هم ادمين اينستاگرام هستيد آيا از حقوق خود راضي هستيد؟