payamarketing payamarketing .

payamarketing

تيم حرفه اي براي توليد محتواي اينستاگرام چيست ؟

همه‌چيز درباره توليد محتوا در اينستاگرام

اينستاگرام!
اپليكيشني كه زندگي خيلي‌هايمان را زير و رو كرد...از همان روزهاي اول هم، هنرمندِ خلاق درون ما را هدف قرار داده بود. خوب يادم مي‌آيد! همه عكاس شده بودند...همه به دنبال گرفتن عكسِ هنري بودند :)

امروز اما اينستاگرام فراي اين صحبت‌ها رفته...ديگر نمي‌توان به آن به چشم يك اپليكيشن اديت و انتشار عكس نگاه كرد. شما هم براي همين اينجا هستيد!

ما و شما الان در اين مقاله همديگر را پيدا كرده‌ايم كه بفهميم اصلاً توليد محتوا در اينستاگرام چيست؟ چطور بايد در اينستاگرام توليد محتوا كنيم؟ استراتژي توليد محتوا در اينستاگرام را ياد بگيريم و بفهميم چطور ميشود با آن، كسب درآمد كرد.

توليد محتواي اينستاگرام چيست؟

اينستاگرام يك شبكه اجتماعي است و به هر چيزي كه در آن به اشتراك گذاشته مي‌شود، محتوا مي‌گويند. حالا اگر شما هر عكس، ويدئو يا نوشته‌اي را در آن بگذاريد، توليد محتوا كرده‌ايد.

اما محتوا داريم تا محتوا! اجازه دهيد كه فرض را بر اين بگذاريم كه شما قرار است محتواي مفيد و جذاب توليد كنيد، نه محتواي زرد. در واقع، براي آنكه محتواي شما ديده شود و بتوانيد فالوور بيشتري پيدا كنيد، به صورت كلي بايد 2 اصل را رعايت كنيد:

  1. محتواي شما سرگرم‌كننده باشد
  2. محتواي شما مفيد و آموزنده باشد

حالا اگر محتواهايي داشته باشيد كه هم سرگرم كننده باشد و هم آموزنده كه ديگر برد كرده‌ايد!

هدف شما از توليد محتوا در اينستاگرام چيست؟

هر كسي مي‌تواند در اينستاگرام، محتوا توليد كند و ممكن است مسير متفاوتي را هم برود، اما هدف همه يك چيز است:
ديده‌شدن و كسب درآمد
(البته يك سري هم هستند كه براي دل خودشان صفحه‌اي باز مي‌كنند و در آن فعال‌اند)

اما يك كسب‌وكار معمولاً يا مي‌خواهد ميزان آگاهي برندش را بالا ببرد و يا مي‌خواهد از طريق اينستاگرام به فروش برسد.
يك شخص معمولي هم، يا به بلاگر شدن علاقه دارد يا مي‌خواهد با توليد محتواي آموزشي يا سرگرم‌كننده، تعداد فالوورهاي پيجش را بالا ببرد و از طريق دريافت تبليغات درآمد كسب كند.
البته شما مي‌توانيد خلاق باشيد و اگر ايده جديدي در ذهن‌تان است، همان را عملي كنيد.

فرقي ندارد هدف‌تان چيست، مهم اين است كه هدف خود را خوب بشناسيد، چون هر قدم ديگري كه قرار است برداريد به همين نقطه برمي‌گردد.

چرا بايد در اينستاگرام توليد محتوا كنيم؟

ساده است...چون بيشتر از 50 ميليون كاربر ايراني الان در اين اپليكيشن حضور دارند. چه چيزي بهتر از آن كه جايي توليد محتوا كنيم كه حتي شده 10 درصد از اين آدم‌ها ما را ببينند، با كسب‌وكار ما آشنا شوند يا حتي بتوانيم تأثير كوچكي روي آن‌ها بگذاريم. البته دلايل زير را هم نبايد فراموش كرد:

  • چون دريچه بزرگِ بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي را به روي شما باز مي‌كند.
  • مي‌توانيد با مخاطب‌ها تعامل داشته باشيد.
  • بررسي رقبا بسيار آسان‌تر خواهد بود.
  • توليد محتواي در اينستاگرم، شما را خلاق‌تر خواهد كرد.
  • مي‌توانيد با اينفلوئنسر ماركتينگ، كسب‌وكارتان را زير و رو كنيد. (تبليغات در اينستاگرام، راه و رسم خودش را دارد
  • خود اينستاگرام ابزاري به اسم اينسايت (Insight) دارد كه رفتار فالوورهايتان را تحليل مي‌كند و به شما آمار مي‌دهد.
  • و صدها دليل ديگر...يك نفر ممكن است صرفاً به دليل علاقه به سراغ اينستاگرام برود.

حالا كه فهميديم توليد محتوا در اينستاگرام چيست، هدف‌مان را شناختيم و دليل حضور در اين شبكه‌اجتماعي هم برايمان مشخص شد، جرأت شيرجه‌زدن پيدا مي‌كنيم.

چطور در اينستاگرام توليد محتوا كنيم؟

براي شروع توليد محتوا در اينستاگرام ابتدا بايد با انواع آن آشنا شويد، نكات محتوانويسي در اينستاگرام را ياد بگيريد و سپس ابزارهاي آن را بشناسيد. در ادامه اين بخش تمام اين مبحث‌ها را باهم ياد مي‌گيريم.

انواع توليد محتوا در اينستاگرام

اينستاگرام، يك شبكه اجتماعي تصوير محور است. يعني مثلاً هرچقدر كه در توئيتر بيشتر متن ديده‌مي‌شود، به جاي آن در اينستاگرام عكس و ويديو مي‌بينيد.
ساختار محتواهاي اينستاگرام كلاً به 4 دسته تقسيم مي‌شوند:

  • پُست (عكس يا ويديو)
  • استوري (عكس يا ويديو)
  • Reels (ويديوهاي كوتاه مشابه تيك تاك)
  • Live (ويديو زنده)

در هر ساختاري كه محتوا توليد مي‌كنيد، بايد 3 موضوع را به خوبي رعايت كنيد:

1 . هميشه خودتان باشيد

وانيد: آموزش ساخت كاور پست اينستاگرام؛ تضميني برو اكسپلور!

اين موضوع هميشه جزء دلايل افراد موفق در حوزه اينستاگرام بوده است. يادتان باشد كه هيچ‌وقت سعي نكنيد اداي كسي را در بياوريد. ايده بگيريد، اما سبك خود را داشته باشيد.

2 . حرف تازه‌اي بزنيد

كسي شما را به خاطر محتواي تكراري و خسته كننده، دنبال نمي‌كند. مخاطب بايد براي باقي‌ماندن در صفحه شما، يك دليل قانع‌كننده داشته باشد كه اين دليل معمولاً شوق ديدن محتوا خلاقانۀ بعدي شماست.

3 . جلو جلو برنامه‌ريزي كنيد

هركسي كه در هركاري موفق شده باشد، مديون نظم و برنامه‌ريزي است. شايد شما يك شب پيش خودتان بگوييد: «براي امشب پست ندارم؟ خب پست نمي‌گذارم! مگه چيه؟ يك شب كه هزار شب نميشه!» اما باور كنيد كه اگر برنامه‌ريزي نداشته باشيد، در اينستاگرام به جايي نمي‌رسيد. در قسمت‌هاي بعدي مقاله ترفندهاي برنامه‌ريزي براي اينستاگرام را باهم ياد مي‌گيريم.پارت انيميشن مي تواند توليد محتواي حرفه در اينستاگرام را به گونه اي جذاب و متفاوت براي شما انجام دهد

چه محتوايي در پيج اينستاگرام توليد كنيم؟

در اينستاگرام محتوايي توليد كنيد كه ارزش ديدن داشته باشد. يادتان باشد كه مخاطب بدون آن كه به چيزي فكر كند، دارد صفحه اينستاگرام را به طرف بالا مي‌كشد. (mindless scrolling)
پس بايد چيزي به او نشان دهيد كه توجه‌اش به شما جلب شود و انگشتش را روي پست شما نگه دارد، حالا شانس بياوريد كه يك لايك يا كامنتي هم از او بگيريد.

اما چه پيج كسب‌وكار داشته باشيد و چه بخواهيد در زمينه‌هاي مختلف بلاگ كنيد؛ توليد محتواي شما در اينستاگرام، حتماً بايد سه دسته كلي زير را پوشش دهد:

1 . ارزش ايجاد كند

يعني حتماً بايد محتوايي توليد كنيد كه يك دردي از جامعه مخاطب‌هايتان را دوا كند. بايد به آن‌ها كمكي كرده باشيد تا اعتماد آن‌ها را جلب كنيد.

2 . ايجاد تعامل كند

هدف تمام پست‌ها و استوري‌هاي كه در اينستاگرام به اشتراك مي‌گذاريد، ايجاد تعامل است. اصلاً يكي از دلايلي كه به اينستاگرام وارد شديم، همين رابطه نزديك‌مان با مخاطب‌ها بود. پس پست‌هايتان را با هدف تعامل با فالوئرهايتان طراحي كنيد.

3 . برند خودتان يا ديگري را پروموت كند

خب كسب‌وكارها كه براي رضاي خدا پيج اينستاگرام نمي‌زنند. حتماً مي‌خواهند تبليغ برند خودشان را هم بكنند. بلاگرها هم همينطور، در ازاي تلاش‌هايي كه مي‌كنند و اعتباري كه بين فالوئرهايشان بدست مي‌آورند، حتماً بايد از طريق تبليغات كسب درآمد داشته باشند. پس وقتي داريد براي طراحي پست‌هايتان برنامه‌ريزي مي‌كنيد، يادتان باشد كه صداي برند خودتان را هم به گوش مخاطب برسانيد.

شما بايد اين سه موضوع را در توليد محتوا اينستاگرام خود رعايت كنيد. فقط حواس‌تان باشد كه آن‌ها را پشت‌سر هم تكرار نكنيد. (مثلاً نبايد تعداد زيادي پست تبليغاتي پشت سر هم منتشر كنيد!)

اپليكيشن توليد محتوا در اينستاگرام

از آنجايي كه خيلي از افراد، محتواي اينستاگرام خود را با موبايل تهيه مي‌كنند و كاركردن با نرم‌افزارهاي كامپيوتري مثل Photoshop و Premiere  برايشان سخت است. در نتيجه ترجيح مي‌دهند با همان موبايل‌هاي خود پست و استوري درست كنند.

در ادامه چند اپليكيشن فوق‌العاده عالي و كاربردي كه بدون شك خيلي از كابران اينستاگرام از آن‌ها استفاده مي‌كنند را باهم بررسي مي‌كنيم. آموزش‌هاي رايگان توليد محتوا با موبايل هم مي‌تواند در اين راه به شما خيلي كمك كند.

1 . Canva

اين اپليكيشن، يكي از كامل‌ترين ابزارها در زمينه ديزاين است. همانطور كه در عكس ميبينيد، قالب‌هاي آماده زيادي براي پست و استوري در Canva وجود دارند كه مي‌تواني به راحتي از آن‌ها استفاده كنيد. شما با استفاده از اين اپليكيشن مي‌توانيد محتواهاي جذابي توليد كنيد و در آخر با فرمت‌هاي مختلف PNG، JPEG و ... دانلودشان كنيد.

2 . Picsart

Picsart يكي از محبوب‌ترين اپليكيش‌هاي اديت و ديزاين عكس است. كار كردن با اين اپليكيشن، بسيار راحت است، پس اصلاً جاي نگراني نيست. از ويژگي‌هاي ديگر آن ميتوان به ابزارهاي حرفه‌اي مثل crop، clone، افكت‌هاي عكس، اضافه كردن استيكر، متن و عكس اشاره كرد.

3 . VSCO

بدون شك، يكي از خاص‌ترين ابزاراهاي اديت عكس VSCO است. با اين اپليكيشن مي‌توانيد مثل حرفه‌اي‌ها عكس اديت كنيد، به عكس‌هاي خود فيلتر اضافه كنيد، رنگ‌ها را تنظيم كنيد و ...

4 . Storymaker

بخش استوري اينستاگرام، يك بخش پربازديد است و ما بايد نهايت سعي خود را بكنيم كه به جذابيت استوري‌هايمان اضافه كنيم. با اپليكيشن Storymaker مي‌توانيد استوري‌هاي باحال‌تري بسازيد. هر فونتي كه دوست داريد انتخاب كنيد و خروجي‌هاي با كيفيت بگيريد.

5 . Mostory

اكثر استوري‌هاي جذابي كه مي‌بينيد با اين اپليكيشن ساخته شده‌اند. با استفاده از Mostoty از بين صدها قالبي كه برايتان آماده كرده است انتخاب كنيد و عكس يا ويديو بسازيد. تازه مي‌توانيد آهنگ هم به استوري‌هايتان اضافه كنيد.

6 . Inshot

يكي از حرفه‌اي‌ترين ابزارهاي ويرايش ويديو كه تقريبا همه از آن استفاده مي‌كنند، Inshot است. با اين اپليكيشن مي توانيد به ويديو‌هاي خود انواع ترنزيشن را اضافه كنيد، موسيقي دلخواه خود را به ويديوها بچسبانيد، هر متني كه دوست داريد روي ويديو بنويسيد، سرعت‌اش را كم يا زياد كنيد و با كيفيت عالي خروجي بگيريد.

7 . Puzzle Star

يكي از جديد‌ترين ترفندهايي كه در اينستاگرام به شدت ترند شده است. تبديل كردن پرفايل به يك اثر هنري است. با استفاده از اپليكيشن Puzzle Star، مي‌توانيد پست‌هاي خود را طوري طراحي كنيد كه در كنارهم از هميشه زيباتر به نظر برسند و يك تركيب زيبايي را حفظ كنند.

8 . Motion Ninja

با استفاده از اين اپليكيشن، ديگر به نرم‌افزارهاي كامپيوتري نيازي نخواهيد داشت. با اپليكيشن‌ Motion Ninja، ويديوهاي خود را مانند يك اديتور حرفه‌اي ويرايش كنيد، بيش از 100 افكت جذاب به آن‌ها اضافه كنيد، از ترنزيشن‌هاي تماشايي آن‌ لذت ببريد، چند موسيقي را به طور همزان به ويديو اضافه كنيد، سرعت آن را تنظيم كنيد و هر متن يا استيكري كه مي‌خواهيد را روي ويديو خود بگذاريد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۱۹:۳۲ توسط:paya موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :