payamarketing payamarketing .

payamarketing

فروش لباس كار صنعتي به كارخانجات با تخفيف ويژه

 لباسكار استاندارد بايد داراي چه آرم و علائمي باشد؟

لباس كار بايد مشخص كند فردي كه از آن استفاده مي كند در كدام گروه شغلي يا واحد فعاليت مينمايد. علامت روي لباس ميتواند آرم، كد و يا حتي رنگ لباس باشد. نكات زير را براي طراحي آرم و علائم لباس بايد در نظر داشت:

  • رنگ زمينه آرم يا رنگ لباس براي مشخص كردن واحدهاي مختلف بايد مشخص باشد.
  • جنس آرم با استفاده از چاپ سيلك اسكرين مرغوب و ثابت با رنگهاي مشخص روي پارچه تهيه شود. محل نصب آرم روي سينه يا بازوي سمت چپ مي باشد.

يك لباسكار صنعتي بايد از چه جنسي باشد؟

  1. جنس پارچه با توجه به شرايط كار و لزوم ظاهر لباس تعيين مي شود. يعني براي مقاومت در مقابل چروكيدگي و نيز عدم توليد الكتريسيته ساكن از مخلوط حدود 71 % پنبه و 31 % پلي استر و با وزن gr/m2 320 تا gr/m2 420 در توليد آنها استفاده مي شود.
  2. در شرايطي كه احتمال سوختن لباس كار در اثر تماس با پليسه و يا تحت تأثير حرارت زياد وجود دارد. مانند لباس كار جوشكاري، جنس لباس كار بايد 11% پنبه باشد.
  3. به منظور استحكام بيشتر از پارچه با بافت كج راه با تراكم بالا 2 تار و يك پود و نخ چهل دولا از نوع رينگ  استفاده گردد.
  4. به منظور دوام بيشتر رنگ و پيشگيري از رنگ دادن پارچه پس از شستشو و همچنين جلوگيري از آب رفتن پارچه از رنگهاي راكتيو در رنگرزي پارچه استفاده شده باشد.
  5.  با انتخاب پارچه مرغوب و اعلاء، به كار بردن دوخت محكم و نيز چرخكاري دوبله درزها، لباس كار بادوام توليد گردد.
  6. با استفاده از الگوي مناسب، بايد لباس كار شكيل و خوش دوخت بوده و در اندازه‌هاي استاندارد تهيه شود.

لباسكار صنعتي به عنوان يكي از وسايل حفاظت فردي مطرح است و كليه كاركنان بايد با اين لباس در محل كار خود حاضر شوند. لباسكار كاركنان داراي خصوصياتي بوده و مطابق مقررات خاصي در اختيار كاركنان قرار ميگيرند. معمولاً لباس كار به عنوان يك پوشش سراسري تمام تن و دست و پاها را در مقابل شرايط محيطي حفاظت ميكند. در ادامه بيشتر از لباسكار صنعتي و ويژگي هاي آن صحبت خواهيم كرد.

خصوصيات و استانداردهاي لباسكار صنعتي

لباس كار بايد اندازه و متناسب با بدن فرد استفاده كننده باشد. كاركناني كه با ماشين كار ميكنند و يا در جوار ماشين آلات مشغول كار هستند بايد از لباس كاري استفاده كنند كه هيچ قسمت آن باز يا پاره نباشد.

  • آويزان نمودن زنجير، ساعت، كليد و نظاير آنها روي لباس كار اكيد اً ممنوع است. چون ممكن است به دستگاه برخورد كند و باعث بروز حواث شود.
  • در محيط هاي كاري كه احتمال خطر انفجار و يا حريق باشد، استفاده از يقه نورگيري آفتاب گردان و زه و دسته عينك كه از انواع سلونوئيد توليد مي شوند و همچنين همراه داشتن ساير مواد قابل اشتعال براي كاركنان مربوطه اكيداً ممنوع است.
  • در صورتي كه انجام كاري ايجاب نمايد كه كاركنان آستين لباس كار خود را مستمراً بالا بزنند بايستي از لباس كار آستين كوتاه استفاده نمايند.
  • كاركناني كه در محيطهاي داراي گرد و غبار، مواد قابل اشتعال و انفجار و يا مسموم فعاليت مي كنند، نبايد لباس هاي جيب دار و يا لبه دار بپوشند. چون ممكن است گرد و غبار و مواد مزبور در چين و لبه لباس باقي بمانند.
  • لباس ايمني مخصوص كاركناني كه با مواد خورنده و يا مضر كار ميكنند بايد آب و گاز در آن نفوذ ننموده و جنس آن مناسب با نوع ماده و يا موادي كه با آنها كار ميكنند، باشد.

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۲۶:۰۳ توسط:paya موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :