payamarketing payamarketing .

payamarketing

راهنماي سفارش انيميشن تبليغاتي در تهران

انيميشن تبليغاتي چيست؟

ويدئوي كوتاه كه متشكل از تصاوير متحرك بوده و بصورت حلقه اي تكرار مي شود را انيميشن تبليغاتي مي گويند. اين روش براي تبليغات در حوزه هاي ديجيتال ماركتينگ بسيار رايج است. مزيت اين روش، تكرار شونده بودن و پخش يكپارچه آن است. كاربر در نگاه اول متوجه اين تكرار نشده و برايش جذاب به نظر مي رسد.

از اين روش تبليغاتي مي توان براي معرفي محصول يا خدمات هر كسب و كار استفاده كرد. زيرا در مقايسه با يك محتواي ثابت و استاتيك، تحرك و پويايي براي كاربران جذاب تر است. بنابراين، انيميشن سازان با طراحي انيميشن هاي حرفه اي در قالب تبليغات ابتكاري و جديد، مي توانند خدمات تبليغاتي بي نظيري به شركت ها ارائه دهند.

 نكات مربوط به ساخت و توليد انيميشن تبليغاتي

ساخت انيميشن هاي تبليغاتي نيازمند توجه به نكات بسيارمهمي است. اين انيميشن ها كوتاه هستند و براي اثرگذاري بر مخاطب معمولا ۵ الي ۶ ثانيه بيشتر فرصت نداريد. بنابراين ساخت و توليد بايد بگونه اي باشد كه علاوه بر رساندن پيام موردنظر، طراحي بي نقصي داشته و براي كاربر جذاب باشد. مهمترين نكاتي كه در ساخت اين نوع تبليغات بايد دقت شود عبارتند از:

  • استفاده از سناريويي جامع، حرفه اي و پرمحتوا
  • بكارگيري ايده هاي مبتكرانه و جديد
  • استفاده از گرافيك حرفه اي
  • استفاده از صداهاي باكيفيت و حرفه اي براي صداگذاري
  • ايجاد هماهنگي ميان صدا و تصوير
  • زمان بندي صحيح براي رسيدن به بهترين نتيجه
  • رعايت قوانين كپي رايت در استفاده از برخي شخصيت هاي كارتوني كه در انحصار شركت هاي خاص قرار دارند.

 اثرات و مزاياي ساخت انيميشن هاي تبليغاتي

هماهنگونه كه بيان شد، اين روش تبليغاتي بسيار قدرتمند و پربازده است.

  • به كمك انيميشن تبليغاتي مي توانيد مخاطب را در مدت زمان بسيار كوتاه سرگرم كنيد.
  • در اين روش، آزادي عمل بيشتري داريد و مي توانيد از هر ايده خلاقانه اي يك محتواي ويدئويي جذاب براي معرفي خود بسازيد.
  • استفاده از اين روش، محدود به شركت هاي بزرگ نيست بلكه هر كسب و كار نوپا و كوچكي مي تواند از آن استفاده كند.
  • در حالت تبليغات بصري و نمايشي، اطلاعات بيشتري به مغز ما ارسال مي شود. با استفاده از تصاوير مي توان يك مفهوم را بهتر منتقل كرد.
  • استفاده از اين روش، بسيار موثرتر از ارتباطات كلامي با مخاطبين است. در اين حالت، ديگران تلاش بيشتري براي شناخت بيشتر شما خواهند داشت.
  • به هر ميزان كه ذهن شما بتواند قوانين طبيعت و حقايق را كنار بزند مي توانيد روياپردازي كنيد. درصورتي كه در ساخت ويدئو تبليغاتي، چنين امكاني وجود ندارد.
  • اين روش به دليل مقرون به صرفه بودن و زمان موردنياز كمتر، براي كسب و كارهاي كوچك و نوپا نيز قابل استفاده است.
  • براي آماده سازي انيميشن تبليغاتي كه اغلب از موشن گرافيك استفاده مي شود، براحتي مي توان در هر مرحله تغييرات موردنياز را انجام داده و بروزرساني كرد.
استفاده از انيميشن هاي تبليغاتي در دنياي امروز، امري رايج و متداول است. و اين محبوبيت پس از پيشرفت تكنولوژي در زمينه ي انيميشن هاي كامپيوتري بسيار بيشتر شده است. پيشرفتي كه نه تنها گوي سبقت را از انيميشن هاي قديمي كه به صورت دستي مراحل توليد آن سپري مي شد، ربود. بلكه سبب وقوع يك تحول بزرگ و شگفت انگيز در زمينه ي انيميشن هاي تبليغاتي ، نيز شده بود. به طوري كه امروزه يكي از جدي ترين گزينه هاي روي ميز مديران تجاري، براي تبليغ محصولات خود، استفاده از انيميشن هاي تبليغاتي مي باشد. اما وقتي دليل اين محبوبيت را جست و جو مي كنيم، به مواردي جالب مي رسيم كه  بررسي و كاوش پيرامون آن ها سبب پيشرفت خودمان و يا ارتقاي پروژه انيميشني كه براي تبليغات محصولي مي سازيم، بشود.

انيميشن هاي تبليغاتي در بسياري از جنبه ها اثربخشي ويژه اي دارد؛ زيرا به  عنوان مثال مي تواند گزينه اي بسيار ارزان تر نسبت به تبليغات هاي سنتي، باشد. و همچنين در جذب مخاطبان و همچنين بسياري از مزاياي ديگر موثر باشد. در تبليغات هاي به روش سنتي، دقيقا مانند ضبط فيلم ها، بازيگران نقشي كه كارگردان هنري بر عهده آن ها قرار مي داد را اجرا مي كردند. كه در اين روش به تعداد قابل توجهي نيروي انساني براي ساخت و توليد نهايي، احتياج مي شد. و علاوه بر اين، وقوع خطاهاي احتمالي كه اجتناب ناپذيرند، مي تواند هزينه هاي مالي و هزينه زماني پروژه را افزايش بدهد. كه اين هزينه ها با توجه به دامنه  گسترده تر وقوع خطا و تاخير در روش هاي سنتي، نسبت به انيميشن هاي تبليغاتي ، تفاوت قابل توجهي پيدا مي كند. و دليل آن اين است كه براي ساخت انيميشن ها تبليغاتي ، تنها به چند انيماتور متخصص و كار بلد و بازيگران صوتي، نياز خواهيد داشت.
اما هزينه و زمان تنها دلايل برتري انيميشن هاي تبليغاتي نسبت به مدل هاي سنتي در زمينه تبليغات نيست، بلكه موارد ديگري هم وجود دارد كه  در ادامه از آن ها نام مي بريم:

  • انيميشن به طور كلي سرگرم كننده است؛ براي تماشا و ايجاد تعامل با مخاطبان، موفق تر از تبليغات سنتي است.
  • انيميشن اغلب شامل جنبه هاي طنز يا كمدي است؛ كه تماشاگر را براي مدت طولاني سرگرم مي كند.

  • انيميشن به شما اجازه مي دهد كه خلاقيت بيشتري داشته باشيد؛ زيرا شما مي توانيد تقريبا هر چيزي را در انيميشن هاي تبليغاتي ارائه دهيد؛ همچنين در انيميشن شما هيچ محدوديتي براي نمايش مفاهيم هاي غير واقعي، كه در دنياي زنده  وجود ندارند، نداريد. ضمن اينكه تركيب تخيلات ذهني با داستان شما، نيز يك راه خوب براي جذب توجه مخاطبان است.

  • انيميشن مي تواند جوهر برند شما را در خود بگنجاند؛ و دقيقا همانطوري كه شما مي خواهيد، محصول را براي مخاطبان خود، تبيين كند.

  • انيميشن هاي تبليغاتي به طور كلي شامل فيلم هاي كوتاه است؛ كه به صورت واضح و سريع، با مخاطبان خود، ارتباط برقرار مي كنند. و اطلاعات را به شيوه اي خلاقانه منتقل مي كنند.



يك انيميشن تبليغاتي قادر به خلاصه كردن كل تبليغات خود، در چند قاب تصوير كه شامل صدا نيز هستند، مي باشد. و اين توانايي شماست كه يك مفهوم جامع و قوي را در همين چند قاب تصويري كه در اختيار داريد، به نمايش بگذاريد. انيميشن به شما اجازه مي دهد شخصيت هايي را ايجاد كنيد كه نيازي به واقع بيني ندارند. و مي توانند در دنياي مجازي كه از زندگي روزمره ما دور است، زندگي كنند. و اين ويژگي برتر به شما اجازه مي دهد كه با استفاده از همين قدرت تخيل، ذهن مخاطب را سمت خود جذب كنيد.
يكي از نقش هاي ويژه انيميشن در تبليغات اين است كه، كمك مي كند تا ارتباطات خود را با مشتريان را بهبود بخشيد. همه حوصله و يا فرصت خواندن صفحات و متن هاي زياد را براي درك محصول شما را، نخواهند داشت؛ اما اكثر افراد ويديو هاي جالب انيميشني را به خوبي تماشا مي كنند. درواقع حضور انيميشن در تبليغات، به شما اجازه مي دهد همه چيز را به سادگي و به طور موثر توضيح دهيد؛ و همچنين به مشتريان خود، در درك محصول يا نام تجاري خود كمك كنيد. استفاده از انيميشن به عنوان بخشي از استراتژي تبليغاتي شما مي تواند نگاه مدرن و دقيق شما را افزايش داده و نام تجاري شما را جذاب تر و جذاب تر كند

علاوه بر آن  همانطوري كه پيش تر اشاره كرديم، هزينه هاي زيادي براي نيروي كار وجود دارد. و به طور كلي در انيميشن هاي تبليغاتي صرفه جويي زيادي در هزينه هاي توليد و كم بودن تاخير هاي زماني وجود دارد. و يك قابليت شگفت انگيز ديگر آن است كه، قبل از اين كه محصول فيزيكي خود را در دسترس داشته باشيد، مي توانيد محصولات خود را با استفاده از انيميشن، پيش فروش كنيد. در واقع انيميشن به شما، براي نشان دادن يك محصول بدون آن كه آماده در دستان شما باشد، كمك ويژه اي مي كند. انيميشن نيز با مهيا كردن جلوه هاي ويژه، نورپردازي و رنگ ها ي جذاب، اجازه مي دهد تا جذابيت بيشتري محصول خود را  براي مشتريان معرفي كنيد.

استفاده از انيميشن هاي تبليغاتي به شما اجازه مي دهد كه يك شخصيت انيميشني مجزا، براي نشان دادن محصول يا نام تجاري خود داشته باشيد. كه مي تواند از يك بازيگر زنده، خيلي موثرتر باشد. تبليغات هاي انيميشني ساخته شده براي تلويزيون، رسانه ها و شبكه هاي اجتماعي و وب سايت ها، با استفاده از شخصيت انيميشني اختصاصي، كه براي برند و يا محصول شما، طراحي شده است، كمك زيادي مي كند كه محصول و يا نام تجاري شما در خاطره و ذهن مخاطبان نقش ببندد.

علاوه بر آن مطالعات نيز نشان داده است كه استفاده از انيميشن در تبليغات تنها در سال گذشته بيش از 40 درصد افزايش يافته است؛ به اين معني كه صاحبان كسب و كار بيشتر به اين سمت مي روند كه انيميشن براي فروش، توضيح و آموزش تاثير به سزايي مي گذارد. انيميشن هاي تبليغاتي توليد شده، آمار بازديدكنندگان سايت را بهبود مي بخشد، نقشي اساسي در بهينه سازي موتور هاي جست و جو، ازجمله گوگل، دارد، و همچنين نرخ تبديل محصولات توليدي به فروش را بهبود مي بخشد.

تاثير انيميشن در تبليغات كسب و كارها

انسان پر مشغله‌ي دنياي امروز در حالي كه به دنبال يادگيري در عين سرگرم شدن است اما وقت چنداني براي اين موضوع نمي گذارد در اينجا هنر تصاوير متحرك به ميدان مي آيند تا بهترين و سريع ترين و جذاب ترين شكل ممكن اين خواسته ي انسان را برآورده كنند از اين رو طراحي انيمشين هاي تبليغاتي يكي از موثرين راهها براي جلب توجه مشتريان و مخاطبان مورد نظر شما هستند.

شما مي‌توانيد در قالب يك داستان جالب و طنزگونه توسط كاركترها و شخصيتهايي خيالي و مختص به شركت خودتان، پيام محصولتان را به بينندگان انيميشن تبليغاتي خود منتقل كنيد.

اينكار باعث مي‌شود كه نه تنها در چشم آنها بسيار جذاب و دوست داشتني ظاهر شويد بلكه با قصه گويي و داستان پردازي مستقل اعتماد آنها را هم جذب خواهيد كرد چون انيميشن بدليل شكل فيزيكي اي كه دارد با روح و احساسات انسانها ارتباط برقرار مي‌كند.

همچنين از ديگر دلايل اثر گذاري خوب انيميشن بر تبليغات امكان اشتراك گذاري آسان در شبكه‌هاي اجتماعي و رسانه‌هاي ويديويي است كه اين روزها مخاطبان فراواني دارد و گستره‌ي بينندگان محصول شما را زياد خواهد كرد.

انواع انيميشن

انيميشن ها براساس نرم افزارهايي كه آنها را  مي سازند و نوع نمايش تصاوير انواع مختلفي دارند كه به ۵ گروه انيميشن دو بعدي، انيميشن سه بعدي، موشن گرافيك، استاپ موشن و انيميشن سنتي تقسيم مي‌شوند كه هركدام با ابزارهاي مخصوص به خود و براساس علايق و خواسته‌ي سازنده ساخته مي‌شوند.

در اين بين براي تبليغات بيشتر از سه نوع انيميشن دو بعدي، انيميشن سه بعدي و موشن گرافيك در ويديو ماركتينگ استفاده مي‌شود.

هزينه ساخت انيميشن تبليغاتي به چه عواملي بستگي دارد؟

هزينه ساخت انيميشن تبليغاتي به فاكتورهاي متعددي بستگي دارد. مدت زمان ويدئو و پيچيدگي فيلمنامه مهمترين عوامل تاثيرگذار بر قيمت گذاري انيميشن هستند.

به طور معمول هزينه ساخت انيميشن‌ تبليغاتي كمتر از فيلم كوتاه است و روشي خلاقانه براي ارتباط موثر با مشتريان بالقوه مي‌باشد. انيميشن‌ها به صورت بنر تبليغاتي در فضاي مجازي باشند و يا محتواي ويدئويي در شبكه‌هاي تلويزيوني، ‌مي‌توانند به كسب و كارها كمك كنند تا محصولات خود را معرفي نمايند. همچنين با كمترين هزينه آگاهي مصرف‌كنندگان از يك برند را افزايش مي‌دهند.

بيشتر بدانيد:

بازاريابي محتوايي نيز به توليد محتواي خوب و نظارت روي آن تمركز مي كند. در حال حاضر بسياري از شركت هاي توليد محتوا با اخذ سفارش توليد محتوا انواع محتواهاي كاربردي را در اختيار شما قرار مي دهند تا به كمك آنها بتوانيد مخاطبان خود را جلب نماييد.

انيميشن تبليغاتي، ويدئويي كوتاه است كه به طور واضح و سريع اطلاعات را به مخاطب منتقل ‌مي‌كند. اغلب كسب و كارها براي تبليغ برند در رسانه‌هاي اجتماعي مانند اينستاگرام، لينكدين، آپارات و... از انيميشن و يا موشن گرافيك‌هاي ساده استفاده ‌مي‌كنند. محبوبيت اين نوع ويدئوها همچنان در حال افزايش است و راهكاري عالي براي معرفي محصول و اطلاع رساني درباره برند مي‌باشد. هزينه ساخت انواع انيميشن‌ها متفاوت است و معمولا محتواهاي ويدئويي تبليغاتي توسط تيم‌هاي حرفه‌اي ساخته ‌مي‌شوند. 

فهرست مطالبي كه در اين مقاله مطرح شده‌اند عبارتند از: هزينه ساخت انيميشن تبليغاتي، سفارش ساخت انيميشن، مهارت‌هاي لازم براي ساخت انيميشن‌، انواع انيميشن تبليغاتي، فيلمنامه و كاراكترهاي انيميشن تبليغاتي.

هزينه ساخت انيميشن تبليغاتي 

هزينه ساخت انيميشن تبليغاتي به فاكتورهاي مختلفي بستگي دارد. برخي از اين عوامل تاثيرگذار عبارتند از: تايم انيميشن، نوع فيلمنامه، ساخت استوري بورد، رعايت استانداردهاي پخش، شيوه تدوين و مدت زمان اجراي پروژه. انيميشن‌ها فقط به متحرك‌ سازي گرافيك‌ها و تصاوير محدود نمي‌‌شوند، بلكه به شيوه داستاني و از طريق كاراكترها ‌مي‌توانند اطلاعات و مفاهيم پيچيده را به مخاطب نمايش دهند. تايم انيميشن‌هاي تبليغاتي متفاوت است و ‌اين نوع ويدئوها مي‌توانند درباره هر موضوعي ساخته شوند. معمولا يك انيميشن‌ تبليغاتي در مدت زمان 15 تا 60 ثانيه به نمايش گذاشته ‌مي‌شود. سازندگان انيميشن قبل از هر كاري بر اساس طول ويدئو و ميزان پيچيدگي آن بودجه پروژه را برآورد ‌مي‌كنند. منطقي است كه هر چه طول ويدئو و تعداد اعضاي تيم سازنده انيميشن بيشتر باشد، هزينه بالاتري براي ساخت آن در نظر گرفته ‌مي‌شود. به عنوان مثال قيمت انيميشن 30 ثانيه‌اي بسيار كمتر از يك ويدئوي 3 دقيقه‌اي است.

استانداردهاي پخش و ابعاد خروجي مانند 4K، Full HD و HD موارد ديگري هستند كه در هزينه ساخت انيميشن تبليغاتي محاسبه ‌مي‌شوند. هرچه كيفيت خروجي بهتر باشد، قيمت بالاتري خواهد داشت. تدوين و كارگرداني نيز از جمله عوامل تعيين‌كننده قيمت هستند. تدوين يكي از مهمترين مراحل در ساخت انيميشن است. طي اين مرحله ويدئوي نهايي براي انتشار آماده ‌مي‌شود. به عبارتي ادغام، ويرايش و اصلاح فريم‌هاي ويدئو در مرحله تدوين انجام مي‌گردد. هرچه محتواي ويدئويي حرفه‌اي‌تر تدوين شود، هزينه انجام پروژه افزايش خواهد يافت.

سفارش انيميشن تبليغاتي 

تهيه انيميشن تبليغاتي بر فروش محصولات تاثير زيادي دارد. اگر اين نوع محتواي ويدئويي متناسب با نياز مشتريان تهيه شود مي‌تواند بيشترين اطلاعات را درباره محصول و برند ارائه دهد. در حال حاضر براي آماده سازي انيميشن‌هاي دو بعدي از نرم افزارهاي Adobe مانند Adobe Animate CC، Adobe After Effect و يا برنامه Moho استفاده ‌مي‌شود. همچنين انيميشن‌هاي سه بعدي با نرم افزارهايي مانند Autodesk 3D Max، Cinema 4D و Autodesk Maya ساخته ‌مي‌شوند.

بهتر است براي سفارش انيميشن تبليغاتي سرمايه مورد نياز آن برآورد گردد. معمولا استوديوهاي انيميشن بر اساس سبك و مدت زمان محتواي ويدئويي بودجه آن را تعيين ‌مي‌كنند. بايد دقت داشت كه ويدئوهاي تبليغاتي هويت يك برند را به مخاطب مي شناسانند. منطقي است كه سرمايه‌گذاري براي ساخت انيميشن‌هاي با كيفيت ايده مناسبي است تا يك برند به طور صحيح به مشتريان معرفي گردد. در صورتي كه انيميشن‌ها خلاقانه و جالب ساخته شوند ‌مي‌توانند بازخورد خوبي از مخاطب دريافت كنند. همچنين ارتباط برند با مشتري را بهبود بخشند و در نهايت فروش محصولات را افزايش دهند. اين نوع تبليغات دقيقا آنچه را كه مخاطب بايد درباره محصول بداند به طور واضح بيان ‌مي‌كنند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۲:۲۳ توسط:paya موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :