payamarketing payamarketing .

payamarketing

بورس خريد لباس كار مردانه

لباس كار مردانه به عنوان يك پوشش محافظت كننده، داراي طراحي‌هاي متنوعي است. به‌طور كلي بر اساس تيپ ظاهري كه اين لباس‌ها دارند، به دو صورت دوتيكه و يكسره توليد مي‌شود. لباس كار دوتيكه، كه داراي يك كاپش براي پوشش بالا تنه و يك شلوار به منظور پوشش پايين تنه مي‌باشد. اين دو تكه لباس، به‌طور جدا از هم بوده و فرد مي‌تواند بنابر موقعيتي كه در آن قرار دارد، از هر كدام بدون ديگري استفاده كند. در لباس كار يكسره يا سرهمي، دو بخش پوشاننده بالاتنه و پايين‌‌تنه به هم پيوسته و متصل هستند و نمي‌توان اين دو قسمت لباس را از هم جدا كرد. لباس‌هاي كار، در كارهاي مختلفي، بنابر شرايط و سليقه افراد قابل استفاده هستند. مدل‌هاي لباس كار كيفيت متفاوتي دارند و از پارچه‌هاي مختلفي توليد مي‌شوند.

 

خريد لباس كار

۵ ويژگي لباس كار مردانه

پيش از خريد لباس ايمني و مخصوص كار، بهتر است ۵ ويژگي لباس كار مردانه را بدانيد، تا با توجه به شرايطي‌‌كه در آن فعاليت مي‌كنيد، بتوانيد محصول مناسب خود را انتخاب كنيد. اولين نكته درانتخاب لباس كار، آگاهي از ميزان حفاظت فرد، در برابر آسيب‌هاي ناشي از فعاليت كاري اوست، كه بر اساس آن مشخص مي‌شود، چه لباسي و با چه طرحي مناسب شرايط و موقعيت شغلي شماست و مي‌تواند از بدن شما در مقابل خطرات احتمالي محافظت كند. مهم‌ترين ويژگي لباس كار، حفظ ايمني افراد با توجه به انواع خطراتي است، كه در حين كاركردن آن‌ها را تهديد مي‌كند. اين لباس مانند يك پوشش سراسري، بيشتر قسمت‌هاي بدن (دست، تنه، پا) را در مقابل انواع آلاينده‌ها، مواد مضر و سوختگي ناشي از پرتاب مواد بسيار داغ و مذاب و..محافظت مي‌كند. لباس كار در انواع رنگ‌ها، طرح‌ها و مدل‌هاي متنوعي توليد و ارائه مي‌شود. بسياري از شركت‎‌هاي بزرگ و سازمان يافته، مطابق با اهدافي كه دارند، اقدام به تهيه لباس‌ كار مخصوص براي تمام پرسنل خود مي‌كنند. اهداف اين مراكز براي همسان و متحدالشكل كردن تمامي اعضاي فعال شركت خود مواردي مانند؛ حفظ سلامت و ايمني كاركنان، نظم و ترتيب بخشيدن به كارمندان، رعايت مسائل بهداشتي، بالا بردن پرستيژ كاري، اهداف تبليغاتي به منظور معرفي شركت يا سازمان، اهداف شخصي كارفرما و..مي‌باشد.

 

  • اگر در محيطي كار مي‌كنيد، كه همواره با مواد قابل انفجار، اشتعال، مسموم كننده و گرد و غبار سر و كار داريد، لباس كار نبايد به‌صورت جيب‌دار و لبه‌دار و يا دمپا شلوار تا زده شده باشد. زيرا امكان دارد مقداري آلودگي در لبه و چين‌هاي لباس باقي‌‌بماند.
  • استفاده بر چسب‌هاي روي لباس و نيز ساير مواد و تكه‌هاي قابل اشتعال همراه با لباس، در محيط‌هايي كه خطر حريق و انفجار وجود دارد، كاملا ممنوع است.
  • لباس كار بايد كاملا متناسب با بدن، اندازه و سايز افراد باشد. اگر در نزديك ماشين‌آلات مشغول به‌كار هستيد و يا با ماشين كار مي‌كنيد، بايد لباس كاملا پوشيده بوده و داراي پارگي نباشد. در چنين شرايطي لباس باز يا به اصطلاح تيشرت كارگري اصلا توصيه نمي‌شود.
  • كاركناني كه با مواد راديو اكتيو، اسيدي يا مواد مضر و خورنده سر و كار دارند، لباس كارگري بايد يكپارچه و بدون منفذ و متناسب با نوع موادي باشد، كه با آن در محيط كار در ارتباط هستند. در مواردي هم بايد علاوه بر لباس از كلاه، دستكش و كفش، كه غيرقابل نفوذ براي مواد مضر باشد استفاده كنند.
  • چنانچه به‌دليل شرايط كاري، كاركنان مجبور باشند به‌صورت مستمر آستين خود را بالا بزنند، بايد از لباس كار آستين كوتاه يا همان تيشرت كارگري استفاده كنند. اگر بنابر شرايط كاري افراد، لباس فرم آن‌ها بايد به‌صورت باراني (پالتويي) و داراي كلاه باشد، جنس كلاه بايد از پارچه‌اي ضدآب همراه با آستري نخي، كه قابل استفاده براي مناطق معتدل است انتخاب شود. براي مناطق سردسير نيز كلاه لباس كار را از جنس پشمي توليد مي‌كنند.

اگر شغل شما جزء مشاغل سخت محسوب مي‌شود و مي‌خواهيد به بهترين شيوه ممكن، از سلامتي خود در حين كار محافظت كنيد، توصيه ما اين است كه از فروشگاه آنلاين عمده لباس كار دوخت يادگار  ديدن كنيد. اين فروشگاه سال‌هاست كه در زمينه عرضه انواع لباس‌هاي كار، با بهترين كيفيت و قيمتي مناسب و بسيار منصفانه فعاليت مي‌كند. در صورتي‌كه نتوانيد حضوري كالاي مورد نياز خود را تهيه كنيد، مي‌توانيد به آساني و به‌صورت تلفني با مشورت كارشناسان آگاه ما، خريد خود را انجام دهيد.

 

انتخاب جنس لباس كار، به عنوان يك پوشش محافظتي سراسري براي تنه و بدن در برابر شرايط محيطي، به عوامل مختلفي بستگي دارد. به‌طور كلي جنس پارچه لباس كار، بنابر وضع محيط كاري هر كدام از شغل‌هاي مهندسي يا كارگري، مي‌تواند توليد شده از الياف مصنوعي، طبيعي و يا تركيبي از هر دو باشد. اگر تركيب پنبه داخل الياف زياد باشد، جنس پارچه به الياف طبيعي نزديك‌تر بوده و تبادل حرارتي و گردش هوا در آن بيشتر خواهد بود. در ادامه به معرفي سه نوع از پركاربردترين پارچه‌هاي لباس كار مردانه مي‌پردازيم.

پارچه كجراه

اين نوع از پارچه لباس كار، توليد شده از الياف طبيعي يا مصنوعي يا در مواردي تركيبي از هر دو جنس مي‌باشد. مثلا ۷۰ درصد پارچه كجراه پنبه و ۳۰ درصد آن پلي استر است و يا بلعكس. استفاده از جنس پنبه، براي لباس افرادي‌كه با جرقه و آتش سرو كار دارند بسيار مفيد خواهد بود، زيرا در صورت پرتاب جرقه به لباس جنس پنبه‌اي به آساني سوراخ نمي‌شود.

پارچه ترگال كجراه

اين پارچه با داشتن الياف طبيعي، يك لباس كار گرم براي شخص استفاده كننده محسوب مي‌شود. اين جنس پارچه مقاومت كششي خوب و ضخامت بيشتري، نسبت به پارچه ترگال ساده دارد. معمولا اين نوع جنس پارچه، به‌دليل ويژگي‌هاي مفيد و منحصر بفردي كه دارد، به عنوان پارچه لباس كار معروف است.

پارچه ترگال ساده

اين پارچه مناسب‌ترين و بهترين جنس براي توليد يونيفرم‌هاي اداري، مدرسه، رستوران‌ها و لباس كار براي مردان در فروشگاه و شركت‌ها است. اين لباس‌هاي كار در انواع رنگ‌هاي بسيار متنوع تيره و روشن توليد مي‌شود.

پارچه‌هاي از جنس PVC

لباس كاري كه از جنس  PVC است، به‎‌طور اختصاصي در مشاغلي ويژه و يا در فصل‌هاي سرد از آن‌ها به عنوان عايق رطوبت و سرما مثلا در سرد خانه‌ها و..استفاده مي‌شود. همچنين لباس كارهاي كه مخصوص كار در كنار كوره‌هاي داغ و ضدحريق هستند، از اين جنس پارچه توليد مي‌شوند. البته لباس‌هايي نيز براي كار در مجاورت كوره و فرايند‌هاي حرارتي بالا با الياف مخصوص، كه داراي پوششي آلومينيومي هستند نيز توليد مي‌شوند، اين نوع از لباس كار اشعه مادون قرمز را تاميزان ۹۰% برگشت مي‌دهد.

استفاده از لباس كار و حداقل تجهيزات ايمني (كلاه دستكش كفش و..)، براي محافظت از سلامتي در محل كار امري ضروري است. توجه به جنس لباس كار و كيفيت آن، با حداقل ميزان پلي‌استر (الياف مصنوعي) مورد استفاده در جنس پارچه مهم است. سايز لباس كار بايد كاملا استاندارد باشد، تا موجب ايجاد شكافي در ناحيه درزهاي لباس نشود. بايد به نوع دوخت لباس كار و ريز بودن دوخت آن توجه داشت. ريز بودن دوخت، سبب زيبايي و استحكام بيشتر لباس مي‌شود. در حال حاضر بيشتر لباس كارها دو دوخت و در مواردي به‌‎صورت سه دوخت تهيه مي‌شوند، كه سبب مقاومت بيشتر آن است.

 

عوامل تاثيرگذار بر قيمت نهايي لباس كار براي آقايان

به طور كلي عوامل بسيار زيادي بر قيمت نهايي لباس كار مردانه كه در بازار عرضه مي‌شود، اثرگذار است كه در اين بخش به معرفي موردي برخي از آن‌ها مي‌پردازيم:

 

  • درصد الياف طبيعي 
  • نوع روكش 
  • وارداتي بودن يا نبودن پارچه 
  • خريد به صورت عمده 
  • تعداد ويژگي‌هاي مثبت مثل استحكام، لطافت و… 
  • تعداد ويژگي‌هاي منفي مثل آبرفت، رنگ‌دهي و … 
  • كيفيت پارچه
  • جنس پارچه مصرف شده براي توليد لباس كار مردانه 
  • برند توليد كننده پارچه و لباس كار 
  • خريد به صورت عمده 
  • ويژگي‌هاي منحصر به فرد

 

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۸:۲۶ توسط:paya موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :