payamarketing payamarketing .

payamarketing

20 ايده خلاقانه براي توليد محتواي اينستاگرام

شما مي‌دانيد كه ايده‌هاي تازه براي توليد محتواي اينستاگرام يكي از راهكارهاي افزايش مشاركت مشتريان به حساب مي‌آيد. بنابراين بايد در جستجوي محتواي رسانه‌هاي اجتماعي باشيد. تا به اين شكل فالوورهاي خود را علاقه‌مند كرده و افراد جديدي را به فروشگاه اينستاگرامي خود جذب كنيد. اما داشتن ايدۀ خلاقانه براي توليد محتوا آن هم در چندين شبكه اجتماعي مي‌تواند امري كاملاً طاقت‌فرسا باشد.

بنابراين ما در اين مقاله از پادرو قصد داريم شما را در جهت ابداع موضوع براي پيج اينستاگرامي خود كمك كنيم. با استفاده از اين ترفندها مي‌توانيد بهترين محتواها را براي پيج‌هاي مختلف خود داشته باشيد.

راهكارهاي خلاقانه براي توليد محتواي اينستاگرام

براي اينكه بتوانيد راه‌هاي خلاقانه‌ را در جهت توليد محتواي اينستاگرام به‌كار ببريد بايد مخاطبان خود را به خوبي بشناسيد و اصول برندينگ در اين رسانه اجتماعي را به خوبي يادگرفته باشيد. اما اگر آماده و علاقه‌مند هستيد تا ايده‌هاي خلاقانه براي توليد محتوا در اينستاگرام را بشناسيد در ادامه با ما همراه باشيد.

1- برنامه منظم هفتگي يا ماهانه ايجاد كنيد.

اگر توليد محتوا را طبق برنامه‌اي منظم و دوره‌اي منتشر كنيد، به يافتن و ايجاد موضوعات جديد و جذاب تشويق مي‌شويد. قابليت لايو و دعوت افرادي كه نكات آموزنده يا سرگرم‌كننده ارائه مي‌دهند، شما را به توليد محتواي خلاقانه هدايت مي‌كند.

فكر كردن به يك مهمان يا موضوع خاص براي پيروي از برنامه توليد محتواي اينستاگرام خود نكته مهمي است.

2- برگزاري مسابقه يا هديه دادن

اين يك واقعيت است كه مردم چيزهاي رايگان را دوست دارند. واقعيت دوم را نيز نبايد فراموش كنيد. پست‌هايي كه دربارۀ هديه‌ها، كدهاي تخفيف مناسبتي و مسابقه‌ها هستند، بهترين موضوع براي پيج اينستاگرام به حساب مي‌آيند. كافي است كه روش‌هاي توليد محتوا در اينستاگرام را به طور دقيق بياموزيد تا با هداياي خود كاربران بيشتري را جذب كنيد.

3- هر سؤالي داريد از من بپرسيد

با لايو‌هايي با مضمون “هر سؤالي داريد از من بپرسيد” از كنجكاوي سيري‌ناپذير مخاطبان خود استفاده كنيد. بهتر است اين لايوها را به صورت موضوع ارائه دهيد. بنابراين توليد محتواي اينستاگرام شما متناسب با موضوع هر لايو تغيير مي‌كند.

از جمله پست‌هايي كه مي‌توانيد دربارۀ هر لايو منتشر كنيد، فراخوان ثبت سؤالات مرتبط با آن لايو است. در واقع مخاطبان را تشويق كنيد كه سؤالاتي كه دوست دارند در لايو مطرح شده و كارشناس پاسخ دهد را كامنت بگذارند.

لايو قابليتي كارآمد است

جالب است بدانيد كه لايو قابليت كارآمدي در رسانه‌هاي اجتماعي به حساب مي‌آيد. برخي از كاربران دوست دارند تنها لايوهاي اينستاگرام، تيك تاك يا فيسبوك مشاهده كنند و پاسخ سؤالات خود را در همان لحظه دريافت كنند. از طرفي ديگر مجموعه‌اي از استوري‌هاي اينستاگرام كه با هايلايت‌ پرسش و پاسخ ذخيره شده‌اند را فالو مي‌كنند. حتي فايل‌هاي (IGTV) كه لايوهاي ذخيره‌شده از چند روز يا ماه پيش است مورد استفاده كاربران قرار مي‌گيرد. بنابراين لايو ايده خلاقانه براي توليد محتواي اينستاگرام خواهد بود.

4- توليد محتواي اينستاگرام با همكاري اينفلوئنسرها

براي توليد محتواي اينستاگرام مي‌توانيد گزينه‌هاي متنوعي را مورد استفاده قرار دهيد.

  • شما با يك اينفلوئنسر با نفوذ مي‌توانيد با مخاطبان تعامل قابل توجهي داشته باشيد
  • با يك اينفلوئنسر كوچكي كه يك پايگاه اختصاصي دارد نرخ مشاركت مشتريان را افزايش دهيد.

اينفلوئنسرها مي‌توانند راهكار مناسبي براي توليد محتواي خلاقانه و متفاوت به حساب بيايند. درست حدس زديد! همكاري با اينفلوئنسرهايي با طرفداران پرشور مي‌تواند افزايش تعداد فالوورها، فروش در اينستاگرام و شهرت برند شما را به ارمغان بياورد.

براي سفارش ساخت و توليد محتواي اينستاگرام مي توانيد به ادرس زير مراجعه و با ثبت سفارش آنلاين در پارت انيميشن توليد محتواي جذاب و خلاقانه داشته باشيد .

https://partanimation.com/generate-instagram-content/

5- مطالب مرتبط را به اشتراك بگذاريد

همانطور كه توضيح داديم محتواهاي توليدي در اينستاگرام يا هر رسانه اجتماعي ديگري توسط كاربران آن‌ها ايجاد شده است. شما با توجه به كسب‌وكار خود، اهداف و كاربران خود، مي‌توانيد محتواهايي را براي اشتراك‌گذاري در رسانه‌هاي اجتماعي انتخاب كنيد. محتواي انتخابي براي اشتراك‌گذاري مي‌تواند يك پست وبلاگ ارزشمند از برندي در زمينه كاري شما باشد.

در ضمن اين امكان وجود دارد كه بخواهيد توصيه‌هاي متخصص يا هر چيز ديگري كه فكر مي‌كنيد مخاطبان از آن قدرداني مي‌كنند و از آن لذت خواهند برد، باشد.

به عبارت ديگر پيشنهاد مي‌كنيم موارد زير را به اشتراك بگذاريد.

  • اگر محتوايي در رسانه‌هاي اجتماعي مي‌بينيد كه پين يا توييت شده است
  • ويديوي فوق‌العاده‌اي در يوتيوب مي‌بينيد كه شايد مخاطبانتان آن را دوست داشته باشند

شما براي مشاركت با كاربران و فالوورهاي خود و ايجاد اجتماع در رسانه‌هاي اجتماعي حضور داريد. پس بهتر است اشتراك‌گذاري را براي توليد محتواي اينستاگرام يا هر پلتفرم ديگري انتخاب كنيد.

6- استفاده مجدد از محتواي خود

اگر پست‌هاي وبلاگي شگفت‌انگيز داريد، مي‌توانيد چند پست يا استوري براي اينستاگرام ايجاد كنيد. حتي شما مي‌توانيد ويديويي با الهام از محتواهاي مختلف براي اشتراك‌گذاري در اينستاگرام، آماده كنيد.

البته نبايد فراموش كنيد كه وقتي فقط محتواهاي خود را در يك پلتفرم به اشتراك مي‌گذاريد، فرصتي را براي دسترسي به مخاطباني كه در جاهاي ديگر شما را دنبال مي‌كنند از دست مي‌دهيد. براي اين فرآيند بايد آموزش توليد محتوا در اينستاگرام را مورد توجه قرار دهيد.

توليد محتواي اينستاگرام در رسانه‌هاي ديگر

درست است كه بايد محتواهاي خود را در چند رسانه اجتماعي منتشر كنيد، اما اين به معناي اين نيست كه نمي‌توانيد آن را كپي پيست يا فوروارد كنيد. شما بايد بتوانيد خلاقانه عمل كنيد.

در واقع اين پيشنهاد همان بيان ايده‌هاي موجود به روش‌هاي جديد است. براي مثال بهتر است بررسي كنيد و ببينيد شركت‌هايي مانند (Hootsuite) چگونه يك ويديوي سريع تيك تاك تهيه كرد تا يافته‌هاي يك پست وبلاگي خود را در رسانه‌هاي اجتماعي خلاصه كند.

7- ميزبان چالش‌هاي جديد باشيد

معمولاً چالش‌هايي كه در فضاي مجازي ميان كاربران دست به دست مي‌شوند شامل حركات، رقص يا خوردن غذايي وحشتناك است. شما با اجراي اين چالش‌ها مي‌توانيد توليد محتواي اينستاگرام خود را جذاب‌تر كنيد. البته نيازي نيست تا آنجا پيش برويد.

به عنوان مثال، بعضي از سلبريتي‌ها فالوورهاي خود را به سادگي به «در هم ريختن» و ارسال فيلم‌ها يا تصاوير دعوت مي‌كنند. اين فيلم و عكس‌ها در يك ويديو گردآوري و منتشر مي‌شود.

8- فايل‌هاي آموزشي ايجاد كنيد

تخصص خود را با تهيۀ فيلم‌هاي آموزشي يا شرح نحوه انجام كار به اشتراك بگذاريد. اين به فالوورهاي شما ارزش و احترام مي‌بخشد. در ضمن، جايگاه شما را به عنوان كاربر حرفه‌اي واقعي در زمينه خود تقويت مي‌كند. گاهي حتي مي‌توانيد به عنوان يك كاربر سرگرم‌كننده شناخته شده و اعتبار داشته باشيد.

راهنماي (Go Clean Co) يك مثال عالي و منبعي فوق‌العاده و جذاب براي اشتراك‌گذاري به حساب مي‌آيد. به نحوي كه دوست شما با ديدن همين كليپ راهنما مي‌گويد: “صبر كنيد، من بايد لباسشويي خود را تميز كنم.”

توليد محتواي اينستاگرام

9- رويدادهاي ملي و مهم را جشن بگيريد.

تعداد زيادي تعطيلات متنوع مناسبتي در كشور وجود دارد. شما مي‌توانيد براي توليد محتواي اينستاگرام از آنها الهام گرفته و پست‌هاي جذاب توليد كنيد.

به عنوان مثال، به مناسبت شب يلدا، عيد نوروز يا اعياد مذهبي مختلف مي‌توانيد پست‌ها و استوري‌هاي متنوعي منتشر كنيد. در ادامه كاربران را به مشاركت و حتي دريافت جوايز يا هداياي مختلف تشويق كنيد.

10- الگوي رفتاري بسازيد

با شركت در چالش‌هاي مختلف يا برنامه‌هاي طنز و احمقانه مي‌توانيد برند خود را معرفي كنيد يا پيام خود را در يك قالب يك الگوي رفتار سرگرم‌كننده ارائه دهيد. به راحتي متوجه همه‌گيري رفتارهايي ميان مردم مي‌شويد كه در كليپ خود نشان داده‌ايد.

11- به مشتريان توجه كنيد

با برنامه‌اي منظم به مشتريان و به طور كل فالوورهاي خود توجه داشته باشيد. حفظ كردن تعامل خود با طرفداران و مشتريان مي‌تواند نشانۀ توجه و احترام شما به فالوورها و به‌ويژه مشتريانتان است. اين شكل تعامل محصولات يا خدمات شما را بدون تبليغات زياد به نمايش مي‌گذارد. از طرفي به طرفداران شما فرصت مي‌دهد تا احساس غرور و ارزشمندي كنند.

12- نظرسنجي دو گزينه‌اي راه‌اندازي كنيد.

ما در جامعۀ دوقطبي زندگي مي‌كنيم. برخي كاربران هواداران پروپاقرص برندها هستند. اما از طرفي ديگر مخالفان سرسخت آنها نيز به توليد محتواي اينستاگرام عكس‌العمل نشان مي‌دهند. با اين وجود چرا به آن تكيه نكنيد و طرفداران خود را به حمايت مداوم دعوت نكنيد؟

شايد شما بهتر بدانيد كه بحث جالبي را ايجاد كنيد و نظرسنجي خود را بر مبناي همان موضوع هدايت كنيد. شايد با نظرسنجي دو گزينه‌اي بتوانيد در مورد ترجيحات مشتري كمي اطلاعات كسب كنيد. در هر صورت اين روش با موفقيت همراه است.

13- به پشت صحنه برويد

خواه يك ويديوي زنده باشد يا ويديويي ويرايش شده باشد، مخاطبان شما دوست دارند از اتفاقاتي كه در پشت صحنه اتفاق مي‌افتد مطلع شوند. بنابراين بهتر است چنين ويديويي را ارائه دهيد. براي مثال مي‌توانيد در يك رويداد مهم مانند سالروز تأسيس برند خود كليپي از تكاپوي همكاران در برگزاري جشن آماده كنيد.

نياز نيست كه از امكانات ويژه‌اي استفاده كنيد. همان دوربين موبايل كه بتواند از پشت صحنه فيلمي ضبط كند هم كفايت مي‌كند. اتفاق‌هاي ساده كه بين شما و همكارانتان رخ مي‌دهد مي‌تواند ايده خلاقانه براي توليد محتواي اينستاگرام باشد. در ضمن تنوعي در برنامه منظم توليد محتواي كارشناس شبكه‌هاي اجتماعي به حساب مي‌آيد.

14- يك نقطه عطف را به اشتراك بگذاريد

اتفاق‌هاي ساده مانند سالروز راه‌اندازي كسب‌وكار خود، رسيدن به تعداد مشخصي از فالوورها را جشن بگيريد و فيلم و تصاوير آن را با فالوورهاي خود به اشتراك بگذاريد. ما مطمئن هستيم كه شما هم مناسبت مهم و باارزشي را براي جشن گرفتن داريد. اولين سالگرد افتتاح مشاغل كوچك شما؟ هزارمين فالوورتان؟

ممكن است كه فقط برنامه لايو خاصي را برنامه‌ريزي كرده‌ باشيد. حتي اين امكان وجود دارد كه فقط رويدادي را با يك تصوير يا پست متني به اشتراك گذاشته باشيد. همه اين موارد مي‌توانند بهترين موضوع براي پيج اينستاگرام شما باشند.

15-  ليست محتواهاي محبوب خود را منتشر كنيد.

كتابخانۀ رسانه‌هاي متني و تصوري شما چيزهاي زيادي در مورد شما يا برندتان به فالوورها مي‌گويد. پيشنهاد مي‌كنيم كه قسمت كوچكي از آن را با دنبال‌كنندگان خود به اشتراك بگذاريد. كافي است كه يك ليست از آثاري كه تابستان خوانده‌ايد يا ليست از فايل‌هاي تصوري و صوتي كه دوست داريد منتشر كنيد.

حتي ليستي از برنامه‌هايي كه بايد تماشا كنيد كه تيم شما در آنها وسواس دارد، مي‌تواند به برند شما اعتبار قابل‌توجهي بدهد و فالوورهايتان را افزايش دهد. شايد همين راهكار باعث ايجاد بحث يا توصيه‌هاي ديگر در بخش كامنت‌ها شود.

16-روي موضوعي پرطرفدار تمركز كنيد.

فرقي نمي‌كند كه از چه منبعي الهام مي‌گيريد. منبع شما مي‌تواند كليپ‌هاي تيك تاك يا تصاوير پينترست يا توييت‌هاي پينترست باشند. به هر حال بهتر است فايل‌هاي ديگران را مورد توجه قرار دهيد. محتواهاي ديگران گاهي مي‌تواند بهترين موضوع براي پيج اينستاگرام شما باشد.

17- محصول خود را در موقعيتي جالب نشان دهيد.

ايده‌هاي مختلفي براي تبليغ محصولات شما وجود دارد. شما مي‌توانيد از شرايطي كه عجيب و غريب نيستند، ايده بگيريد.‌براي مثال يكي از برندهاي ايراني(پاما) براي تبليغ محصولات خود تنها از مفيد بودن محصولات خود هنگام پياده‌روي يا ورزش استفاده مي‌كند. يا از هدايا و جوايز اولين خريد برخي محصولات مي‌توانيد براي توليد محتواي اينستاگرام استفاده كنيد.

اگر شما صاحب برند لوازم آرايشي هستيد، در مترو يا هنگام سفارش در مترو، فيلمي تهيه و در اينستاگرام منتشر كنيد. ديدن كالاهاي آشنا در شرايط غيرمعمول راهي مطمئن براي جلب توجه مخاطبان است.

18- فيلم اسلوموشن تهيه كنيد

حركت اسلوموشن را ناديده نگيريد. حتي بيهوده‌ترين فعاليت‌ها نيز براي بسياري از مردم جذابيت دارد. تعجب نكنيد حركات آهسته كه با كمك دوربين موبايل يا قابليت‌هاي استوري اينستاگرام آماده مي‌شود، براي بسياري جلوه زيبا دارد. كافي است كه كمي موسيقي به آن كليپ‎ها اضافه كنيد. همه چيز آماده است.

سازندگان بازي (SpikeBall) احتمالاً صدها ساعت عكس‌هاي اكشن جذاب فقط از ماهيت محصول خود دارند. اما حتي اگر نانوا، حسابدار يا بافنده هم باشيد، مي‌توانيد خود را در جلوه‌هاي موقت اسلوموشن قرار دهيد.

19- دانش خود را به اشتراك بگذاريد.

ايجاد يك گرافيك شيك با توصيه‌هاي مربوط به برند، راهي عالي براي معرفي خود به عنوان يك متخصص و منبع ارزشمند است. شما مي‌توانيد دانش خود را با مهارت گرافيكي و سواد رسانه‌اي تركيب كرده و محتواي ارزشمندي آماده كنيد.

براي مثال افرادي كه به مهندسي علاقه‌مند هستند مي‌توانند از ايده‌هاي نوآورانه خود فيلم گرفته و منتشر كنند. يا بازي با قطعات دومينو به شكل‌هاي مختلف نيز جذاب است.

20-  توليد محتواي كاربران را به نمايش بگذاريد

گاهي لازم است براي توجه كردن به مشتريان، محتواهاي توليدي آن‌ها كه با كار شما هماهنگي دارد را به نمايش بگذاريد. شما مي‌توانيد يك كمپين با هشتگي خاص ايجاد و راه‌اندازي كنيد.

با دنبال كردن محتواهاي رسانه‌هاي اجتماعي مي‌توانيد به جمع‌آوري و ارسال مجدد محتواهاي جذاب كاربران بپردازيد. استفاده مجدد از محتواي كاربران راهي عالي براي پر كردن تقويم محتوايي شما محسوب مي‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۵:۳۳ توسط:paya موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :