payamarketing payamarketing .

payamarketing

طرز كار دكمه هاي ماشين لباس شويي سامسونگ چگونه است؟

امروزه با گسترده شدن برنامه هايي كه روي لباسشويي تعبيه شده است ، كار كردن با لباسشويي اندكي سخت است. بنابراين شايد بيشتر افراد پس از خريدن مدل جديدي از لباسشويي ، ندانند چگونه با اين وسيله كار كنند. از اين رو ما در اين بخش مقاله‌اي ترتيب داده ايم تا شما را با طرز كار لباسشويي سامسونگ و معني كلمات روي لباسشويي آشنا كنيم. شما با خواندن اين مقاله به راحتي مي‌توانيد معني هر كلمه و دكمه‌اي كه روي لباسشويي ثبت شده است را دانسته و برنامه‌هاي مورد نظر را  با توجه به نوع لباس تعيين كنيد. با ما همراه باشيد تا شما را با يك آموزش جامع به طور كامل با طرز كار لباسشويي سامسونگ آشنا نمائيم.

آموزش كار با لباسشويي سامسونگ

طرز استفاده صحيح از لباسشويي بسيار در حفظ سلامتي دستگاه و لباس‌هاي شما مهم است. پس از نصب لباسشويي سامسونگ توسط تعميركار شما به راحتي مي‌توانيد از آن استفاده كنيد. اما بايد دقت كنيد كه چه برنامه‌اي را انتخاب مي‌كنيد. چرا كه برنامه‌هاي لباسشويي‌هاي جديد گسترده است. برخي از آن‌ها براي شستن لباس‌هاي ظريف ، برخي ديگر براي شستن لباس‌هاي ضخيم تعبيه شده اند. پس از فشردن دكمه پاور لباسشويي ، دستگاه شما شروع به كار مي‌كند. پس از اينكه دستگاه شما روشن شد ، مقدار مناسبي از لباس را درون آن قرار دهيد. حواستان باشد حجم لباس‌ها نبايد بيشتر يا كمتر از حد معمول باشد.

جاپودري را با مقدار مناسبي شوينده پر كنيد. همچنين مي‌توانيد براي اين منظور از قرص‌هاي شوينده نيز استفاده كنيد. قرص‌ها را معمولا به همراه لباس‌ها درون سبد لباسشويي مي‌اندازند. هم اكنون مي‌بايست با توجه به حجم لباس‌ها و نوع و جنس و همچنين درصد كثيفي يك برنامه مناسب را انتخاب كنيد. با انتخاب گزينه‌هاي موجود مي‌توانيد تنظيماتي مانند مراحل آبكشي ، برنامه خشك كردن لباس ها ، مدت زمان شستشو و… را تنظيم نمائيد. در نهايت با فشردن دكمه استارت برنامه اجرا شده و لباسشويي شروع به كار مي‌كند.

جهت مطالعه و كسب اطلاعات بيشتر از خرابي هاي رايج لباسشويي سامسونگ به صفحه ي تعميرات ماشين لباسشويي سامسونگ مراجعه كنيد.

معني علامت‌هاي روي ماشين لباسشويي سامسونگ

حال كه با نحوه كار كردن لباسشويي سامسونگ آشنا شديم ، بهتر است با معني كلمات روي لباسشويي نيز آشنا شويم. شما به كمك معني هر كلمه به راحتي مي‌توانيد بهترين برنامه را براي شستشو انتخاب كنيد. سامسونگ، داراي چندين مدل لباسشويي در بازار است. به طوري كه نمي‌توان تمامي مدل‌ها را در قالب يك نوشته بيان كرد. بنابراين در ميان مدل‌هاي مختلف لباسشويي قصد داريم به بررسي سه مدل از رايج ترين مدل‌هاي لباسشويي سامسونگ پرداخته و طرز كار كردن با آن را بدانيم. تشابه ميان اين سه مدل با مدل‌هاي ديگر سبب مي‌شود تا شما از طريق آشنايي با طرز كار اين سه مدل ، به راحتي با مدل‌هاي مشابه نيز كار كنيد.

طرز كار با لباسشويي سامسونگ مدل اول(مدل قديمي تر)

  1. اين قسمت مربوط به جاپودري لباسشويي است.
  2. چراغ‌هاي راهبري لباسشويي
  3. اين دكمه ، دكمه شستشوي سريع است.
  4. اين دكمه دكمه آبكشي اضافه است.
  5. دكمه پيش شستشو
  6. دكمه شستشوي بهينه يا اقتصادي
  7. دكمه شروع به كار
  8. ولوم انتخاب سرعت چرخش
  9. ولوم انتخاب برنامه‌هاي شستشو

اين مدل از لباسشويي سامسونگ ، مدل قديمي‌تر از مدل‌هاي امروزي و جديد است. بنابراين ممكن است طرز كار آن اندكي متفاوت باشد. اين لباسشويي داراي دو ولوم چرخنده است. به صورتي كه شما با روشن كردن لباسشويي و قرار دادن لباس‌ها در آن مي‌توانيد توسط چرخاندن ولوم مربوط به تنظيم برنامه برنامه مورد نظر ، و ولوم سرعت ، تنظيمات اوليه مربوط به سرعت را انتخاب كنيد. سپس تنظيمات اضافي را انتخاب كرده و دكمه شروع به كار را مي‌زند.

علائم روي لباسشويي سامسونگ

  1. Pre wash: به معني پيش شستشو
  2. Wash: شستشو
  3. Rinse: آبكشي
  4. Spin: چرخش
  5. quick wash: شستشوي سريع
  6. rinse plus: آبكشي بيشتر
  7. eco wash: شستشوي اقتصادي

طرز كار لباسشويي سامسونگ و معني كلمات روي لباسشويي مدل دوم


  1. گزينه نمايشگر ديجيتال است.
  2. با اين گزينه ولوم را مي‌توانيد انتخاب كنيد.
  3. دكمه پيش شستشو
  4. دكمه مربوط به تاخير زماني است.
  5. با اين دكمه دما را انتخاب مي‌كنيد.
  6. دكمه آبكشي است.
  7. چرخش يا آبگيري
  8. دكمه گزينه‌هاي انتخابي
  9. براي شستشوي سريع از آن استفاده كنيد.
  10. دكمه شستشوي بهينه در حباب
  11. دكمه شروع و اتمام
  12. دكمه شستشوي دلخواه
  13. دكمه روشن و خاموش

دكمه مربوط به گزينه‌هاي انتخابي در اين مدل از لباسشويي سامسونگ ، شامل اضافه كردن چندين قابليت به چرخه شستشوي اصلي است:

  1. Easy iron: اتوكشي آسان با اين گزينه مي‌توانيد لباس‌ها را صاف و مرتب تحويل بگيريد.
  2. Soak: خيساندن
  3. Intensive: شستشوي شديد
  4. به صورت تركيبي كه شمل چهار حالت بوده و تركيبي از برنامه‌هاي 1 2 و 3 است.

يكي از نكاتي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه دكمه شستشوي بهينه در حباب معمولا فعال بوده و براي غير فعال كردن آن يكبار آن را فشار دهيد.

طرز كار لباسشويي سامسونگ و معني كلمات روي لباسشويي مدل سوم


 

  1. ولوم مربوط به انتخاب برنامه است
  2. نمايشگر برنامه ، زمان ، كدهاي خطا و…
  3. دكمه مربوط به انتخاب دما است.
  4. تعداد مراحل آبكشي را مشخص مي‌كند
  5. سرعت برنامه را مشخص مي‌كند
  6. دكمه مربوط به انتخاب طريق خشك كردن لباس‌ها
  7. دكمه فعال يا غير فعال كردن قابليت لكه‌زدايي حبابي
  8. دكمه انتخاب گزينه‌هاي اضافي
  9. دكمه تاخير زماني
  10. دكمه شروع و اتمام
  11. دكمه روشن و خاموش شدن

علائم روي لباسشويي سامسونگ در اين مدل


 

  1. Intensive: شستشوي سريع
  2. Pre wash: پيش شستشو
  3. Bubble soak: شستشو با حباب
  4. Auto drying: خشك شدن اتوماتيك
  5. Manual drying: خشك شدن دستي

معني و عملكرد دكمه‌هاي لباسشويي سامسونگ

دكمه تاخير زماني (delay)

اين دكمه در واقع پس از اينكه مدت زمان لباسشويي تعيين شد، لباسشويي را فعال نموده و در تايم مشخصي شستشو آغاز مي‌شود. اين دكمه همانطور كه از نامش پيداست برنامه شستشو را به تاخير مي‌اندازد. براي راه اندازي اين دكمه، ابتدا لباسشويي را روشن كرده و برنامه را انتخاب كنيد. اين دكمه داراي اسامي مختلفي بوده كه همه آنها با delay شروع مي‌شود. همچنين با نماد ساعت نيز مشخيص مي‌شود. به منظور فعال نمودن، آن را فشار داده و زمان مورد نظر در تاخير را انتخاب كنيد. سپس دكمه شروع را فشار دهيد.

دكمه پيش شستشو (pre wash)

اين گزينه زماني كاربرد دارد كه لباس‌هاي شما بسيار كثيف باشند. در اين حالت با فعال كردن اين گزينه مي‌توانيد در محفظه مشخص شده در جاپودي به اندازه كافي پودر بريزيد. اين برنامه در واقع قبل از شروع برنامه اصلي و با تنظيماتي متفاوت اجرا مي‌شود. به منظور راه اندازي آن ، لباسشوي را روشن كرده و برنامه مورد نظر را انتخاب نمائيد. اين دكمه را فشار داده و به مدت 3 ثانيه نگه داريد. سپس دكمه شروع و توقف را فشار دهيد.

دكمه ضد چين و چروك (crease care)

در صورتي كه قصد داريد لباس‌هاي شما هنگامي كه از لباسشويي خارج مي‌شوند صاف باشند، اين برنامه بهترين گزينه است. به منظور اجراي اين برنامه لباسشويي را روشن نموده و دكمه مربوطه را انتخاب نمائيد. سپس دكمه شروع را فشار دهيد.

دكمه دما (temp)

توسط اين برنامه مي‌توانيد مراحل شستشو و خشك كردن را در دماي مورد نظر تعيين كنيد. براي تنظيم دما دكمه مربوطه را چند بار فشار دهيد. چراغ انتخاب دما روشن شده و شما دما را روي عدد مورد نظر تنظيم مي‌كنيد. دماي مورد نظر مي‌بايست با توجه به جنس لباس شما تعيين شود.

دكمه چرخش يا آبگيري (spin)

اين گزينه به شما اين امكان را مي‌دهد تا دور لباسشويي را تعيين كنيد. به منظور تنظيم دور بر دقيقه در مرحله آبگيري مي‌بايست دكمه چرخش را به صورت مداوم فشار دهيد. با انتخاب دكمه شروع آبگيري بر اساس تنظيمات انجام مي‌شود. در صورتي كه تنظيمات را روي حالت no spin قرار دهيد، لباسشوي به مقدار كمي مي‌چرخد تا آب تخليه شود.

دكمه آبكشي اضافي (rinse+)

همانطور كه از نامش پيداست مي‌توانيد يك مرتبه مراحل آبكشي را اضافه كنيد.

دكمه برنامه دلخواه (favorite)

در برخي مدل‌ها نام my cycle را نيز مشاهده مي‌كنيد. اين برنامه به شما امكان مي‌دهد تا برنامه دلخواه را  در لباسشويي ذخيره و تنظيم كنيد. با فشردن آن اين برنامه فعال مي‌شود. به منظور راه اندازي پس از اقدامات اوليه دكمه را 3 ثانيه فشار دهيد. سپس دكمه استارت را بفشاريد تا برنامه اجرا شود.

دكمه شستشو سريع (quick wash)

اين برنامه در واقع با 2 بار آبكشي انجام مي‌شود. در صورتي كه لباس‌هاي شما درصد كثيفي كمي دارد به راحتي مي‌توانيد آن را انتخاب كنيد. در واقع در اين برنامه زمان شستشو كاهش پيدا مي‌كند. در صورتي كه برنامه شستشوي لباس‌هاي پشمي را فعال كنيد نمي‌توانيد از اين گزينه استفاده نمائيد.

دكمه شستشوي بهينه (eco wash)

با انتخاب اين دكمه مي‌توانيد زمان شستشو را افزايش دهيد. طوري كه دماي آب كاهش پيدا مي‌كند. اين امر سبب كاهش مصرف انرژي شده و لباس‌ها مانند برنامه‌هاي ديگر شسته مي‌شوند.

دكمه شستشوي بهينه حباب(eco bubble)

با انتخاب اين دكمه مايع شوينده به صورت يك دست داخل ديگ پخش شده و سبب مي‌شود تا به عمق پارچه نفوذ كرده و سريع تر لباس‌ها تميز شوند.

قابليت لكه زدايي حبابي(buuble soak)

به منظور از بين بردن لكه‌هاي عميق از آن استفاده مي‌شود

آموزش برنامه‌هاي لباسشويي سامسونگ

حال كه با طرز كار لباسشويي سامسونگ و معني كلمات روي لباسشويي آشنا شديد ، بهتر است با برنامه‌هاي لباسشويي نيز آشنا شويد.و در صورت نياز به سرويس و تعمير نيز مي توانيد به شعبه هاي مختلف نمايندگي تعميرات لباس شويي مراجعه كنيد.

برنامه پنبه اي(cotton)

 براي لباس‌هاي رنگي نخي مانند پيراهن و لباس شب و يا لباس هايي با درصد كثيف كم از جنس كتان سفيد به طور مثال لباس زير با دماي 60 درجه تا 95 درجه.

برنامه شستشوي لباس كودك(baby care)

براي شستن لباس‌هاي كودك از آن استفاده مي‌شود و دماي مورد نظر 60 درجه سنتي گراد است. به منظور شستن روكش لحاف و ملحفه نيز مي‌توانيد از آن استفاده نمائيد.

برنامه ظريف(delicate)

براي شستن لباس‌هاي نخي بسيار نازك مانند لباس زير مي‌توانيد از اين برنامه استفاده نمائيد. دماي مورد نظر براي استفاده 30 درجه سانتي گراد.

برنامه پشمي (wool)

براي شستن لباس‌هاي پشمي كه مي‌توان آن‌ها را با لباسشويي شست از اين برنامه استفاده مي‌شود. دماي مناسب نيز 40 درجه است. به منظور شستن اين لباس‌ها حتما از پودر شوينده مناسب استفاده نمائيد.

برنامه آبكشي+خشك كن (rinse+spin)

براي شستن لباس‌هاي معمولي مي‌توانيد از اين گزينه استفاده كنيد. لباس هايي كه زياد كثيف نبوده و تنها نياز به آبكشي ساده دارند. مي‌توانيد از نرم كننده نيز استفاده نمائيد.

شستشوي لباس‌هاي جين (denim)

اين برنامه شامل آب بيشتر و آبكشي اضافي است. براي شستن لباس‌هاي جين مي‌توانيد از اين برنامه استفاده نمائيد تا پودر نيز روي آن‌ها باقي نماند.

شستشوي ملزومات رختخواب (bedding)

اين برنامه مشابه برنامه پر در مدل‌هاي ديگر است. براي شستن رو تختي و كالاهاي ديگر رختخواب مي‌توانيد از آن استفاده نمائيد. كالاهاي زير 2 كيلو.

شستشوي لباس‌هاي تيره  (dark germent)

اين برنامه مخصوص شستن لباس‌هاي تيره رنگ بوده و داراي آبكشي اضافي و سرعت چرخش پائين است تا با ملايمت شسته شوند.

برنامه شستشوي لباس‌هاي بيرون (outdoor care)

براي شستن لباس‌هاي ورزشي و يا پوشاكي كه در هواي آزاد آنها را پوشيده ايد از اين برنامه استفاده نمائيد.

برنامه شستشوي بهينه ديگ (eco drum clean)

اين برنامه براي شستن ديگ بوده و  را از هر نوع باكتري پاكسازي مي‌كند. ين برنامه را مي‌توانيد بدون مايع شوينده نيز روشن نمائيد.

برنامه بو زدايي و ضد عفوني Air Wash- Deodorization & Sanitization

براي از بين بردن بوي بدي كه در لباسشويي مي‌ماند مي‌توانيد از اين برنامه استفاده نمائيد. همچنين به منظور ضد عفوني كردن لباس‌ها و يا لباس هايي كه بوي خيلي بدي دارند اين برنامه كاربرد دارد.

برنامه الياف مصنوعي  (synthetics)

معني كلمه synthetics در لباسشويي سامسونگ به مفهوم شستن لباس هايي با درصد كثيفي متوسط از جنس بلوز و پيراهن‌هاي غير نخي يا پلي استر هستند. دماي انتخابي اين برنامه 60 درجه است.

برنامه شستشوي بسيار اقتصادي (super eco wash)

اين برنامه با فعال سازي شستشوي بهينه در حباب در دماي پائين لباس‌ها را شسته و در نتيجه در مصرف انرژي صرفه جويي مي‌شود. در صورتي كه كيفيت شستشو همچنان بالا مي‌ماند، لباس‌ها در دماي 90 درجه با بهتري حالت ممكن شسته شده و با سرعت چرخش 1200 دور در دقيقه تنظيم مي‌شود. شما مي توانيد از اين برنامه در هنگام شب استفاده كنيد. به طوري كه لباس ها را در لباسشويي قرار داده و در هنگام شب لباس ها شسته مي شوند. لازم به ذكر است صداي اين برنامه بسيار كم بوده و متوجه آن نمي شويد. بنابراين در هنگام خواب مزاحتي براي شما ايجاد نمي شود.

طرز كار ماشين لباسشويي سامسونگ به طور كامل در مطالب فوق آورده شد. در صورتي كه به تازگي لباسشويي خود را خريداري كرده ايد و طرز استفاده از آن را به طور كامل نمي‌دانيد در مطالب فوق دفترچه راهنماي ماشين لباسشويي سامسونگ را مطالعه كرده و با تمامي قسمت‌هاي آن آشنا شويد. عصر يخ نمايندگي مجاز تعميرات ماشين لباسشويي سامسونگ شما را در نصب ، سرويس و عيب يابي كامل ماشين لباسشويي سامسونگ به صورت تضميني با گارانتي 180 روزه در محل ياري مي‌نمايد. 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۴:۲۲ توسط:paya موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :