payamarketing payamarketing .

payamarketing

ضروري ترين ست حمام نوزاد

بخشي از لذت آماده شدن براي تولد نوزاد، خريد همه‌چيزهاي كوچك مورد نياز او است كه اين چيزهاي كوچك شامل جوراب‌هاي ريز و درشت، كلاه‌هاي كوچك، زير پيراهن‌هاي كوچك و پوشك‌هاي مخصوص نوزاد مي‌شود اما خريد كردن براي نوزاد در همين جا متوقف نشده و لازم است وسايل بهداشتي نوزاد نيز تهيه شود. سبد خريد خود را بايد با چه چيزهايي پر كنيد؟ خوشبختانه در مورد نيازهاي نظافتي نوزاد، هرچه كم‌تر وسيله تهيه شود بهتر است. لوسيون ها، شامپوها و صابون‌هاي معطر  را فراموش كنيد. وقتي براي اولين بار، بوي شيرين فرزندتان را حس مي‌كنيد متوجه مي‌شويد كه نيازي به محصولات معطر نداريد. در ادامه به ليست لوازم بهداشتي مورد نياز نوزاد، با جزئيات بيشتري پرداخته شده است.

وسايل بهداشتي ضروري نوزاد

وسايل بهداشتي نوزاد علاوه بر ليست لباس نوزاد تا دوازده ماهگي، جزء ضروري‌ترين وسايل سيسموني كودك هستند كه لازم است والدين قبل از به دنيا آمدن فرزندشان، آن‌ها را تهيه كنند. در ادامه ليست لوازم بهداشتي مورد نياز نوزاد مطرح شده است.

  1. پنبه‌هاي گلوله‌اي: براي چند هفته اول، براي تميز كردن فرزندتان، تنها به پنبه گلوله‌اي كه در آب فرو رفته و خيس شده باشد نياز داريد. همچنين اين پنبه‌ها براي پاك كردن چشم‌هاي نوزاد، مورد نياز هستند.
  2. روغن بچه: پزشك، ممكن است براي رفع مشكل كلاهك گهواره‌اي در نوزاد (پوسته داشتن سر نوزاد) استفاده از روغن بچه را براي فرزندتان پيشنهاد كند. همچنين از اين روغن، مي‌توانيد براي پاك كردن مدفوع از پوست نوزاد استفاده كنيد اما نيازي به استفاده روزمره از آن وجود ندارد.
  3. دستمال مرطوب نوزاد: بعد از چند هفته استفاده از پنبه و آب براي تميز كردن نوزاد، دستمال مرطوب نوزاد كاربردي مي‌شود كه لازم است در انتخاب اين دستمال‌ها توجه كنيد ضد آلرژي بوده و فاقد الكل و عطر باشد. همچنين، از دستمال مرطوب مي‌توانيد براي پاك كردن دست نوزاد خود در حالي كه در حركت هستيد و براي تميز كردن لكه‌هاي نشتي از پوشك استفاده كنيد.
  4. مايع حمام كودك يا صابون: در وسايل سيسموني نوزاد، وقتي صحبت از صابون بچه‌ها مي‌شود، ليست مواد تشكيل‌دهنده آن كوتاه‌تر بوده و بهتر است به دنبال محصول‌هايي باشيد كه فاقد مواد افزودني يا عطر باشند.
  5. شامپوي بچه: شامپوي بچه بدون اشك بهترين گزينه است زيرا وقتي نوزادان را حمام مي‌كنيد، هميشه چشمان خود را محكم بسته نگه نمي‌دارند و بنابراين لازم است مراقب چشمان آن‌ها باشيد.
  6. كرم‌هاي مراقبت از پوست: بهتر است در مورد بهترين مارك اين نوع كرم، حداقل براي شروع از پزشك اطفال سؤال بپرسيد و سپس كم‌كم مي‌توانيد آزمايش كنيد تا بهترين نوع كرم را براي فرزندتان پيدا كنيد.
  7. وازلين: در ارتباط با وسايل بهداشتي نوزاد، از وازلين مي‌توانيد براي پيشگيري از جوش‌هاي ناشي از پوشك استفاده كنيد اگرچه درماني براي اين مسئله نيست.
  8. ناخن‌گير نوزاد: استفاده از ناخن‌گيرهاي بزرگسالان براي دستان كوچك نوزاد به اندازه كافي هولناك است به همين دليل لازم است والدين براي ناخن‌هاي نوزاد خود، از ناخن‌گير مخصوص آن‌ها كه كوچك‌تر است استفاده كنند.
  9. يك شانه و يك برس كوچك: اگر فرزند شما در اوايل تولد مو نداشته باشد ممكن است اين وسايل تا مدتي در كشوي كمدتان باقي بمانند اما اگر كمي مو داشته باشد مي‌توانيد از شانه براي جدا كردن موهاي مرطوب فرزندتان استفاده كنيد.
  10. وان نوزاد: نوزادان هنگامي كه خيس مي‌شوند به شدت لغزنده مي‌شوند كه اين مسئله باعث مي‌شود والدين بترسند فرزندشان از دست آن‌ها بيفتد. براي اين كه اين اتفاق نيفتد توصيه مي‌شود كه براي حمام كردن نوزاد، از وان مخصوص به او استفاده كنيد تا ايمني فرزندتان حفظ شود.

براي خريد سيسموني و لوازم حمام نوزاد به سايت كارتزبيبي مراجعه كنيد .

وسايل پزشكي ضروري نوزاد

وسايل بهداشتي نوزاد، شامل وسايل پزشكي نيز مي‌شوند كه لازم است والدين آن‌ها را در ليست سيسموني نوزاد در نظر بگيرند كه در ادامه با جزئيات بيشتري به اين موارد پرداخته شده است.

  • دماسنج ديجيتال: بيشتر دماسنج‌هاي ديجيتال، ارزان، سريع و دقيق هستند و بنابراين مهم نيست كه چه ماركي را تهيه كنيد.
  • آسپيراتور بيني: نوزاد شما هنوز نمي‌تواند در هنگام گرفتگي بيني، از دستمال استفاده كند بنابراين لازم است به اين منظور از وسايل بهداشتي نوزاد استفاده كنيد. براي استفاده از آسپيراتور بيني، اول حباب را فشار داده و سپس نوك آن را داخل سوراخ بيني فرزندتان قرار داده و آن را رها كنيد تا مخاط جمع شود.
  • دستگاه بخور سرد: در ارتباط با ليست سيسموني ضروري، اگر قصد خريد دستگاه بخور داريد، نوع سرد آن بهترين است اما به خاطر داشته باشيد كه اين دستگاه بايد طبق دستورالعمل سازنده، به طور مرتب تميز شده تا از رشد باكتري‌ها و قارچ جلوگيري شود.
  • كيسه آب گرم: براي تسكين دل‌درد و دردهاي ديگر نوزاد، مي‌توانيد از كيسه آب گرم استفاده كنيد اما مراقبت باشيد كه اين كيسه داغ نشود و همچنين هميشه آن را در يك پارچه بپيچانيد.
  • استامينوفن مايع براي نوزادان: اين استامينوفن بعد از 2 ماهگي نوزاد، قابل استفاده است و مي‌توانيد بعد از رسيدن كودك به 6 ماهگي، از ايبوپروفن مخصوص به كودكان استفاده كنيد.
  • آب اكسيژنه: اين مايع براي تميز كردن بريدگي‌ها قابل استفاده بوده و باعث بي‌حسي و كاهش درد فرزندتان مي‌شود.
  • دستمال الكلي: اين دستمال براي ضدعفوني كردن دماسنج، مورد نياز است.
  • كرم ضد آفتاب كودك: كلاه آفتابي تاثير بسيار زيادي در محافظت كودك از اشعه‌هاي مضر خورشيد دارد اما لازم است از كرم ضد آفتاب، براي قسمت‌هايي از پوست كودك استفاده كنيد كه كلاه آفتابي، آن‌ها را نمي‌پوشاند.
  • باند و گاز استريل: انواع شكل‌ها و اندازه‌هاي باند و گاز استريل را تهيه كنيد تا براي هر چيزي آماده باشيد.
  • موچين: براي بيرون كشيدن قطعه‌هاي كوچك شيشه، چوب يا هر چيز تيز ديگري، قابل استفاده است.

در نهايت به ياد داشته باشيد كه همه اين وسايل بهداشتي نوزاد را روي يك قفسه يا كمد و در ارتفاعي بالا نگه داريد تا فرزندتان وسوسه نشود آن‌ها را بردارد و به دهان ببرد. نوزادتان، خيلي زودتر از آنچه فكر مي‌كنيد شروع به چهار دست و پا رفتن و گشت زدن خواهد كرد. همچنين، لازم است از راهنماي انتخاب پستانك مناسب نيز آگاه باشيد.

 

در مدت يكي دو هفته‌ي اول، تا قبل از اينكه بند ناف از شكم كودك شما جدا شود، پزشكان توصيه مي‌كنند كه پوست كودكتان را با يك ليف نرم تميز كنيد. پس افتادن بند ناف هم نيازي به استحمام روزانه‌ي نوزاد نيست و سه بار حمام در هفته كفايت مي‌كند. استحمام بيش از حد مي‌تواند باعث خشكي يا تحريك پوست كودك شود.

براي اين كه بدانيد چه حوله اي مناسب نوزاد شماست مقاله زير را بخوانيد 

http://payamarketing.blogtez.com/post5.php

آنچه شما نياز داريد

  • بين ۳ تا ۵ حوله‌ي كوچك نرم
  • يك تا دو حوله كلاه‌دار
  • يك عدد ليف حمام
  • يك بطري شامپوي مخصوص كودك
  • يك عدد لوسيون كودك
  • وان حمام نوزاد

در خريد لوازم حمام افراط نكنيد و به حداقل نيازهاي كودك توجه كنيد. به دليل پوست حساس نوزاد تازه متولد شده، حتما صابون و لوسيون سازگار با پوست كودكتان را تهيه كنيد. بيشتر ما براي استحمام نوزادان از وان حمام استفاده مي‌كنيم. اما سينك ظرف‌شويي آشپزخانه هم مي‌تواند جايگزين خوبي براي وان باشد. البته به شرطي كه از قبل كاملا شسته و تميز باشد!

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۱:۴۸ توسط:paya موضوع:

روپوش پزشكي چه تفاوتي با ساير روپوش ها دارد ؟

روپوش هاي پزشكي و پرستاري در واقع توسط هيچ فردي اختراع نشده اند، بلكه به آرامي به اسكراب هايي تبديل شده اند كه امروزه مي شناسيم.
اولين لباس هاي پرستاري توسط مادر پرستاري مدرن، فلورانس نايتينگل ساخته شد. در طول جنگ كريمه در دهه 1850، نايتينگل ديدگاه خود را در مورد اينكه لباس پرستار چگونه بايد باشد، محقق كرد. او معتقد بود پرستاران بايد يونيفرمي بپوشند كه به آنها كمك كند احترامي را كه شايسته آنهاست به دست آورند و همچنين از آنها در برابر بيماري محافظت كند. در آن زمان لباس يكنواخت آنها يك لباس آستين بلند تيره بود كه با يك پيش بند پوشانده شده بود و كلاه پرستاري روي آن قرار داشت.
در اوايل دهه 1900، يونيفرم هاي تيره رنگ به آرامي جاي خود را به تمام سفيد دادند كه بيشتر بهداشتي و تميز تلقي مي شد. با گذشت زمان جيب‌ها و جزئيات كاربردي به لباس‌ها اضافه شد كه براي ابزار و لوازم پزشكي ضروري است. به زودي لباس‌هاي بلند با لباس‌هاي سفيد كوتاه عوض شد و همراه با كلاه‌هاي سفيد نمادين به لباس نمادين پرستاران تبديل شد.
در دهه‌هاي 1980 و 90، رسميت در روپوش هاي پرستاري از بين رفت و اسكراب‌ها تبديل به يونيفورم معمولي براي پرستاران شد. روپوش هاي پرستاري راحت، آسان و مهمتر از همه بهداشتي اكنون توسط پزشكان، پرستاران و تقريباً تمام كاركنان مراكز بهداشتي و درماني و بيمارستان ها استفاده مي شود 

چرا به اسكراب ها اسكراب مي گويند؟

اصطلاح اسكراب به دليل اين كه لباسي است كه در محيطي تميز و استريل پوشيده مي شود، به كار گرفته شد. اسكراب ها اكنون به كلمه اي تبديل شده اند كه بيشتر در مورد لباس هاي پرستاري استفاده مي شود.
چرا پرستاران از اسكراب استفاده مي كنند؟
پرستاران به دلايل مختلفي از اسكراب استفاده مي كنند، از جمله اين واقعيت كه به ايجاد يك محيط استريل كمك مي كند، امكان شناسايي آسان، حرفه اي و يكنواخت به نظر رسيدن ، راحت و كاربردي و اقتصادي و آسان براي خريد است.
راحت ترين روپوش هاي پرستاري ها كدامند؟
با وجود بسياري از مارك هاي اسكراب كه امروزه لباس هاي اسكراب فوق العاده راحت و آسان براي پوشيدن ايجاد مي كنند، در واقع چندين گزينه عالي براي انتخاب وجود دارد. كه با مراجعه به سايت ميتوانيد آن را تهيه كنيد.
آيا بيمارستان ها براي كارمندان خود اسكراب تهيه مي كنند؟
اگرچه بيمارستان ها طبق قانون ملزم به تهيه اسكراب براي كاركنان خود نيستند، اما برخي از بيمارستان ها به صورت رايگان اسكراب را به كاركنان خود عرضه مي كنند. ساير بيمارستان ها به كارمندان خود كمك هزينه اي مي دهند تا از آنها براي خريد اسكراب استفاده كنند، در حالي كه برخي هستند كه انتظار دارند كارمندانشان با سرمايه شخصي خود لباس هاي فرم خود را خريداري كنند.

پزشكان و پرستاران چه اسكراب هايي مي پوشند؟

هيچ اسكراب رنگي مشخصي وجود ندارد كه پزشكان در سراسر تخته استفاده كنند، اما برخي از رنگ‌هاي محبوب وجود دارد كه اغلب پزشكان و پرستاران را مي‌بينيد كه از آن‌ها استفاده مي‌كنند.
اكثر بيمارستان ها براي شناسايي آسان نياز دارند كه طبقات يا واحدهاي خود داراي كد رنگي با اسكراب هاي رنگي خاص باشند. و فقط اين نيست كه همه يكدست به نظر برسند، دلايلي براي آن رنگ هاي خاص وجود دارد. روانشناسي رنگ يك چيز واقعي است!
به عنوان مثال، اسكراب هاي آبي در بين پرستاران در طبقات مختلف بسيار محبوب هستند، زيرا رنگ آبي حال و هواي حرفه اي، قابل اعتماد و قابل دسترس را ايجاد مي كند، تصويري كه هر پرستاري دوست دارد آن را به تصوير بكشد. از سوي ديگر، اسكراب‌هاي صورتي اغلب توسط افرادي كه در بخش پس از زايمان كار مي‌كنند استفاده مي‌شود، زيرا اين رنگ احساس آرامش، شفقت و دوستي را ايجاد مي‌كند، احساساتي كه مطمئناً هر مادر تازه‌اي از آن بهره خواهد برد. اغلب جراحاني را مي‌بينيد كه با اسكراب‌هاي سبز جراحي پوشيده شده‌اند، زيرا علاوه بر ايجاد احساس آرامش، راحتي و رفاه، رنگ سبز چشمان دست اندركاران جراحي را به رنگ قرمز خون حساس نگه مي‌دارد.

آيا پزشكان يا پرستاران بايد در مكان هاي عمومي از روپوش استفاده كنند؟

اين موضوع كه آيا استفاده از اسكراب براي پزشكان يا پرستاران در مكان هاي عمومي مناسب است يا خير، بحث داغي بوده است. افراد مخالف استفاده از اسكراب عمومي ميگويند كه پوشيدن اسكراب در مكان‌هاي عمومي مي‌تواند باكتري‌ها و آلودگي را گسترش دهد و كاملاً قديمي نامناسب است. مثل بيرون رفتن با لباس خواب است. آنها مي گويند كه استفاده كننده بايد قبل از ترك بيمارستان اسكراب خود را عوض كند و اسكراب ها بايد به شدت در محيط بيمارستان استفاده شود. برخي ديگر استدلال مي‌كنند كه هيچ مدرك واقعي وجود ندارد كه ثابت كند باكتري‌هاي روي اسكراب‌ها واقعاً بيماري را گسترش مي‌دهند. همچنين، بسياري از كساني كه در خدمات غير جانبي فعاليت مي كنند نيز ملزم به استفاده از اسكراب هستند، بنابراين همه كساني كه در اسكراب ها مي بينيد لزوماً مستقيماً با مراقبت از بيمار يا در يك محيط ميكروبي كار نمي كنند.
اين موضوع به احتمال زياد براي سال‌هاي آينده مورد بحث باقي خواهد ماند و صادقانه بگويم كه حقيقت در هر دو طرف سكه وجود دارد. اما به طور خلاصه، اگر اسكراب ها لكه يا كثيف شده باشند، بايد قبل از خروج از بيمارستان برداشته شوند. و به ياد داشته باشيد كه هميشه ديگران را به خوبي قضاوت كنيد، زيرا زني كه در صف استارباكس جلوي شما اسكراب مي پوشد ممكن است فقط يك كارمند صورتحساب در بيمارستان محلي باشد.

ويژگي هاي روپوش هاي پزشكي و پرستاري
حتي در زندگي پر هيجان متخصصان مراقبت هاي بهداشتي، ظاهر مهم است. اولين چيزي كه يك بيمار زماني كه پزشك يا پرستار به او مراجعه مي كند، مي بيند، روپوش پزشكي است. اين خيلي بيشتر از شيك يا دلپذير به نظر رسيدن است، رنگ و برش مناسب مي تواند به آرامش بيماران شما كمك كند و كمي اضطراب را از موقعيت دور كند. يكي از توليد كنندگان محبوب روپوش هاي پزشكي و پرستاري هلدينگ تجهيزات پزشكي دنا است كه مي‌توانيد نگاهي به آن بيندازيد. كه كيفيت بررسي شده و مطابق با استانداردهاي بيمارستان ها و مراكز درماني نيز هستند.

روپوش پزشكي

متعادل كردن هزينه و راحتي
تمايل به گرفتن يك جفت اسكراب ارزان‌تر ممكن است براي متخصصان پزشكي جوان يا جديدتر زياد باشد. به خاطر داشته باشيد كه اسكراب ها كاربرد زيادي خواهند داشت. آنها گاهي اوقات مايعات بدن زيادي را نيز مشاهده مي كنند. اين مي تواند به معناي شستشوي مكرر و تهاجمي زياد باشد كه به راحتي اسكراب ها و كت هاي ارزان تر را فرسوده مي كند، درزهاي بي كيفيت را از بين مي برد و هر رنگي را از بين مي برد.

طرح
قوانين روپوش در اينجا به شدت مورد توجه قرار مي گيرند، زيرا بسياري از بيمارستان ها كاركنان خود را ملزم به پوشيدن رنگ هاي ثابت مي كنند، حتي گاهي اوقات آنها را ملزم به پوشيدن رنگ هاي خاص بر اساس شغل خود مي كنند. با اين حال، اگر در يك كلينيك يا بيمارستان با كمي آزادي بيشتر كار مي كنيد، ممكن است انتخاب هاي شما آزادانه تر باشد.

 

رنگ ها
از لحاظ تاريخي، پزشكان و پرستاران به ويژه در اتاق عمل روپوش سفيد مي پوشيدند، اما تحقيقات نشان مي دهد كه اسكراب هاي سبز يا فيروزه اي مناسب تر هستند، زيرا شستن لكه هاي قرمز خون از چيزي رنگي به جاي چيزي سفيد كمي آسان تر است. آنها به جراحان كمك كردند كه بهتر ببينند. اسكراب‌هاي سبز يا سبز آبي به پزشكان كمك مي‌كنند بينايي خود را تازه كنند و از خستگي چشم‌هاي دردناك و خستگي بصري ناشي از خيره شدن به چيزي قرمز يا سفيد روشن جلوگيري كنند.

نصب شده يا شل
يونيفرم هاي پزشكي اغلب داراي انواع برش ها و درزهاي مختلف هستند كه به طور خاص براي مردان، زنان و همچنين افرادي كه به دنبال گزينه هاي تك جنسيتي هستند، سرو مي شود. تفاوت ها معمولاً در تناسب لباس است. اسكراب ها و كت هاي زنانه در امتداد كمر كمي باريك تر مي شوند. از سوي ديگر، لباس‌هاي فرم مردانه داراي شانه‌هاي پهن‌تر و فضاي بيشتري در آستين‌ها هستند.

جيب ها
سازماندهي در روزهاي شلوغ بسيار مهم است. داشتن تعدادي جيب عملي به شما كمك مي كند، به خصوص اگر جيب هاي شما به اندازه كافي عميق باشد كه بتوان دفترچه هاي كوچك، انواع خودكارها، يك چراغ خودكار، هموستات، قيچي پزشكي و ساير ابزارهاي حياتي را در خود جاي داد. يك يونيفرم پزشكي با جيب بالا و شلوار، ترجيحاً به اندازه كافي عميق براي ذخيره هر چيزي كه نياز داريد به جز كليپ بورد در نظر بگيريد.

 

روپوش پزشكي و پرستاري، از پركاربردترين البسه بيمارستاني هستند كه به عنوان لباس فرم پرستاران و پزشكان شناخته مي‌شوند. پرستاران، پزشكان و به طور كلي تمامي پرسنل مراكز درماني، در محيطي پراز آلودگي و بيماري مشغول هستند و درصورتي كه از خود در برابر آن‌ها محافظت نكنند، سلامتي خود و بيماران را به خطر خواهند انداخت. در اين شرايط، استفاده از روپوش پزشكي و پرستاري، يكي از بهترين راه‌هاي جلوگيري از نفوذ ويروس‌ها و آلودگي‌ها است. اين دسته از لباس‌ها به دليل شرايط خاص حاكم بر مراكز درماني و بيمارستان‌ها، به نحوي طراحي و توليد شده‌اند كه ويژگي‌هاي منحصربه‌فردي داشته باشند و بتوانند در برابر شست‌وشو و جذب آلودگي مقاومت مناسبي از خود نشان‌دهند. با توجه به موارد گفته شده؛ افرادي كه به دنبال تهيه روپوش پزشكي و پرستاري هستند، قبل از خريد تلاش مي‌كنند تا نسبت به ويژگي روپوش پزشكي شيك شناخت پيدا كنند. 

براي خريد روپوش پزشكي و مشاهده انواع روپوش پزشكي به آدرس زير مراجعه كنيد 

https://dookhteyadegar.com/product-category/%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3-%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%db%8c-%d9%88-%d9%be%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c/

ويژگي روپوش پرستاري خوب (ويژگي روپوش پزشكي خوب)

از آن‌جايي كه اين دسته از روپوش‌ها در محيط‌هاي بيمارستاني و پزشكي مملو از آلودگي و بيماري قرار دارند بايد از نظر بهداشتي و پوششي، ويژگي‌هاي منحصربه‌فردي داشته باشند. اين ويژگي‌ها عبارت‌اند از:

  • مقاومت در برابر شست‌وشو

مقاومت در برابر شست‌وشو را شايد بتوان مهم‌ترين ويژگي روپوش پرستاري خوب دانست. همانطور كه گفتيم از آن‌جايي كه از روپوش‌هاي پرستاري و پزشكي در بيمارستان‌ها و مراكز درماني استفاده مي‌شود؛ بسيار حائز اهميت است كه اين دسته از روپوش‌ها در برابر شست‌وشو مقاوم باشند و پس از شست‌وشو با مواد شوينده قوي؛ كيفيت و رنگ خود را از دست ندهند. البسه بيمارستاني براي مقاومت در برابر تغيير و از دست‌دادن رنگ، بايد ضدآب ژاول باشند.

  • ايجاد تمايز ميان كادر مراكز درماني و مراجعين

روپوش‌هاي پزشكي و پرستاري، بايد داراي طراحي و رنگ منحصربه‌فردي باشند كه موجب تمايز آن‌ها از ديگر افراد حاضر در مراكز درماني شود. اين اتفاق موجب سهولت تشخيص پرستاران و پزشكان براي مراجعين مي‌شود.

  • خنكي، سبكي و راحتي

شيفت‌هاي طولاني مدت پرستاران و پزشكان يكي از نكاتي است كه بايد توجه ويژه‌اي به آن داشت. پرستاران و پزشكان بايد روپوشي به تن داشته باشند كه با توجه به فعاليت‌هاي فيزيكي آن‌ها، باعث عرق‌كردن آن‌ها نشود. يكي از مواردي كه مي‌تواند راحتي اين افراد را در بر داشته باشد، استفاده از روپوشي است كه آزادي عمل مناسبي به مصرف‌كننده آن بدهد. توجه به نكات كوچكي مانند قرار دادن جيب بر روي روپوش‌ها براي پرستاران و پزشكان كه بايد همواره برخي از وسايل و تجهيزات خاص را براي رسيدگي لحظه‌اي به بيماران به همراه داشته باشند؛ يكي از مواردي است كه توجه به آن مي‌تواند راحتي خاصي را براي آنان فراهم كند. 

  • استفاده از پارچه مناسب در توليد

پارچه‌هايي كه براي توليد روپوش پزشكي و پرستاري استفاده مي‌شوند، معمولاً يكي از پارچه‌هاي تترون، ترگال ساده و ترگال كج‌راه هستند. اين سه پارچه كه هركدام درصد تركيب متفاوتي از نخ پنبه و پلي استر هستند كه ما در مقاله‌اي جداگانه به پارچه روپوش پزشكي و پرستاري، پرداخته‌ايم. پارچه استفاده شده در توليد روپوش‌هاي پزشكي و پرستاري بايد موجب احساس راحتي در لباس شوند.

  • ضدحساسيت بودن

همانطور كه ذكر كرديم كادر محترم درمان، ساعات كاري طولاني مدتي دارند و استفاده از روپوشي باكيفيت كه راحتي خوبي در پي داشته باشد؛ يكي از مهم‌ترين ويژگي‌ هاي روپوش پزشكي خوب است. يكي از روش هاي تشخيص روپوش با كيفيت نيز توجه به ضدحساسيت بودن روپوش است. روپوش‌هايي كه در آن‌ها از پارچه تترون و ترگال كج‌راه استفاده شده، معمولاً ضدحساسيت هستند و مشكلي از اين بابت براي افرادي كه آن را به تن دارند، ايجاد نمي‌كنند.

  • توجه به سليقه مصرف‌كننده

تمامي افراد زماني يك لباس را خريداري مي‌كنند كه علاوه بر زيبا بودن لباس و نشست آن در تن، به طرح و رنگ آن نيز توجه مي‌كنند. در رابطه با روپوش‌هاي بيمارستاني نيز، پرستاران و پزشكان علاقه دارند تا لباسي زيبا و مناسب به تن كنند تا همواره شيك به نظر برسند. درنتيجه ويژگي يك روپوش پزشكي خوب را مي‌توان زيبايي در هنگام به تن كردن نيز، دانست.

  • داشتن ويژگي‌هاي بصري و جذابيت ظاهري

همواره گفته شده كه روحيه، نقش به‌سزايي در مقابله با بيماري‌ها دارد. يكي از مواردي كه مي‌تواند موجب افزايش روحيه و ايجاد حس خوب در بيماران و مراجعين به مراكز درماني شود، شيك و زيبا بودن محيط و البسه پرستاران و پزشكان است. براي مثال در مراكز درمان مختص كودكان، استفاده از روپوشي كه داراي طرح و رنگ جذاب براي كودكان باشد، مي‌تواند هم موجب احساس راحتي آن‌ها با كادر درمان و هم ايجاد حس مثبت در آن‌ها شود. 

 

 

 

 


 

 



برچسب: روپوش پزشكي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۵۴:۱۹ توسط:paya موضوع:

بهترين مارك سرويس خواب نوزاد چيست ؟

  • سرويس خواب كودك، وسيله‌اي است براي تامين خواب راحت كودكان و نوزادان است. از آنجايي كه كودكان و نوزادان در سالهاي اوليه زندگي بيشتر اوقاتشان به خواب مي‌گذرد خريد و تهيه سرويس خواب از اهميت فراواني برخوردار خواهد شد.
  • در اين حين در نظر گرفتن فضا و جاي شما براي استفاده از سرويس‌هاي خواب كودك مهم است. مساله بعدي در نظر گرفتن سن نوزاد و يا كودك دلبند شماست. و از همه مهمتر هزينه‌اي كه شما در نظر گرفته‌ايد تا براي خريد اين بپردازيد.
  • انتخاب‌هاي شما براي تهيه يك سرويس خواب بي پايان است. دنيايي پر از تصوير و رنگ و طرح از ملحفه‌ها و تشك و متكا و پتوهاي آماده وجود دارد. ملحفه و رختخواب‌هاي نخي از بهترين انتخاب‌هاست. بر اساس طبقه‌بندي استاندارد نخ ۲۰۰ مناسب، نخ ۳۰۰ بسيار‌خوب و نخ ۴۰۰ عالي است. سرويسي را انتخاب كنيد كه به راحتي شستشو شوند و همگي سرويس خواب نوزاد در يك بار شستشوي ماشين‌ لباس‌شويي قرار گيرد. بهتر است جنس آن طوري باشد كه عاري از مواد پلاستيكي و شيميايي تهيه شده باشد. البته خود كارخانجاتي كه در تهيه البسه خواب كودك و نوزاد در فعاليت هستند بهترين‌ها را براي اين امر انتخاب مي‌كنند. 
  • بعد ازتوجه به جنس كالاي انتخابيتان نوبت مي‌رسد به سن نوزاد يا كودك. رختخواب را متناسب با سن نوزادتان انتخاب كنيد. به طوري كه نه بزرگ‌تر باشد نه كوچك‌تر.
  • رنگها را از ياد نبريد. رنگها باعث مي‌شود تا علاوه بر زيبايي زيادي كه به اتاق مي‌بخشد از نظر بصري نيز، چشم‌نواز باشد. اغلب سرويسهايي كه براي اين منظور در بازار موجود است داراي كاور تشك كه اكثرا كش‌دار هم هستند است. سپس ملحفه براي روي تشك قسمت ديگري از سرويس‌هاي چند تكه است. بعد از آن نوبت مي‌رسد به روبالشي و لحاف‌.

انتخاب بهترين  برند سرويس خواب  نوزاد

بعد از خواندن و توجه به اصلي­‌ترين نكات خريد روتختي نوزاد، به مسائل جانبي و سليقه­‌اي آن مي­پردازيم. قبل از خريد سيسموني نوزاد بهتر است از جنسيت فرزند خود آگاه شويد تا بتوانيد بهترين و مناسب­ترين طرح و رنگ نوزادي را براي اتاق او انتخاب نماييد. به علاوه بهتر است رنگ­هايي كه براي نوزاد انتخاب مي­كنيد علاوه بر شاد بودن، داراي طيفي ملايم باشد تا مخل آسايش كودك شما نگردد؛ چرا كه نوزادان زمان زيادي را يا در خواب هستند و يا در حال شير خوردن كه در هر دو صورت بهتر است آرامش آن­ها حفظ گردد، ولي هنگامي كه كودك شما بزرگ­تر شد، بهتر است در اتاق كودك (مانند رنگ ديوارها، رنگ پرده اتاق خواب و …) و وسايل اتاق كودكتان (شلف­‌هاي ديواري و تزئيني، روتختي كودك و …) از رنگ­هايي با تم شاد استفاده نماييد، چرا كه رنگ­ها مي­توانند تأثيرات بسزايي بر كودكان از جمله كمك به رشد احساسات، يافتن اعتماد به نفس كافي، احساس شادي، آرامش، تمركز و غيره داشته باشند. پس با استفاده از رنگ‌­ها شما مي­‌توانيد كودكي باهوش، شاد، سالم و اجتماعي داشته باشيد.

كارتزبيبي توليد كننده سرويس خواب نوزاد است كه با حذف واسطه ها سرويس خواب نوزاد را به قيمت توليدي به بازار عرضه مي كند و

براي خريد سرويس خواب نوزاد از توليدي كارتزبيبي اينجا كليلك كنيد .

 

جنس روتختي نوزاد

اولين نكته‌­اي كه براي خريد هر قطعه از سيسموني براي نوزاد بايد به آن توجه نماييد جنس و كيفيت آن­ها مي‌­باشد، به طور خاص جنس سرويس خواب نوزاد حتماً بايد از پارچه صد در صد نخ پنبه و ضدحساسيت بوده و كيفيت پارچه بايد به قدري بالا باشد كه با شستن در دماي بالا (مثلا ۶۰ درجه سانتي­گراد در ماشين لباسشويي) و در دفعات زياد از كيفيت آن كاسته نشده و اتفاقي براي لطافت پارچه، رنگ و طرح آن نيفتد.

ابعاد استاندارد سرويس خواب نوزاد

ابعاد استانداردي براي انتخاب تخت نوزاد وجود ندارد. مهم‌ترين معيار براي انتخاب تخت، طول قد و ميزان وزن نوزاد شماست. البته امروزه تخت‌هاي چندمنظوره‌اي توليد مي‌شوند كه از نوزادي تا نوجواني قابل استفاده‌اند. اين تخت‌ها ابتدا براي نوزاد و سپس براي سنين بالاتر قابل استفاده خواهند بود. تخت‌خواب‌هاي نوزاد-نوجوان لبه‌هاي بلندي دارند كه براي جلوگيري از سقوط نوزاد به روي زمين تعبيه شده اند. مي‌توانيد اين لبه‌ها را كم‌كم و با بالا رفتن سن كودك ‌برداريد تا تخت نوزاد به تخت نوجوان تبديل شود. همچنين ارتفاع تخت هم با بالا رفتن سن كودك شما قابل‌تنظيم خواهد بود. 

سرويس خواب نوزاد
رنگ سرويس خواب نوزاد

بهترين رنگ براي تخت نوزاد و سرويس خواب نوزاد، طيف رنگ كرم تا استخواني است. اين رنگ ضمن روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان‌دادن فضاي اتاق، در صورت كثيف شدن، لك‌ها را بهتر نشان مي‌دهد. البته اين مورد كاملا سليقه‌ايست و هر پدر ومادري مي‌توانند بسته به سليقه خود رنگ اتاق خواب و سرويس خواب نوزاد خود را انتخاب كنند.

تخت‌خواب نوزاد مي‌تواند به رنگ ديوارهاي اتاق و يا رنگي متضاد آن باشد. مهم‌تر از رنگ بدنه تخت، رنگي است كه براي تشك تخت انتخاب مي‌كنيد. همچنين براي انتخاب تختخواب‌هاي دو طبقه، مدلي را انتخاب كنيد كه طبقه دوم، لبه مناسبي داشته باشد و ايمني فرزند شما تضمين شود. فراموش نكنيد كه طبقه دوم تخت‌هاي دو طبقه نبايد خيلي به سقف نزديك باشند. همچين روشنايي مستقيم مثل چراغ خواب يا آباژور نبايد در كنار ديواري كه تخت را قرار مي‌دهيد قرار داشته باشد.


نكته

نور طبيعي بهترين نور براي اتاق كودك است اما توجه داشته باشيد كه بد‌ترين جا براي قراردادن تخت، زير پنجره است. اگر اتاق كودك شما كوچك است و تنها جايي كه مي‌توانيد تخت را قرار دهيد زير پنجره است، حتما با نصب پرده‌اي مناسب جلوي ورود نور و تابش مستقيم آفتاب روي صورت دلبندتان را بگيريد.

انتخاب مدل سرويس خواب نوزاد

يك تخت استاندارد با طرحي ساده هميشه قابل استفاده است و هيچ وقت از مد نمي‌افتد. اگر قصد داريد تختي انتخاب كنيد تا كودك‌تان چند سال از آن استفاده كند، از انتخاب طرح‌هاي فانتزي روز بپرهيزيد زيرا بعدا پشيمان خواهيد شد. همچنين در دكوراسيون اتاق نوزاد نيازي نيست از قاب‌ عكس‌هاي مختلف استفاده كنيد. مهم‌ترين نكته در دكوراسيون اتاق نوزاد اين است كه مراقب باشيد تخت نوزاد را به هيچ عنوان زير پنجره قرار ندهيد.




 

 




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۳۲:۰۵ توسط:paya موضوع: