payamarketing payamarketing .

payamarketing

روپوش پزشكي چه تفاوتي با ساير روپوش ها دارد ؟

روپوش هاي پزشكي و پرستاري در واقع توسط هيچ فردي اختراع نشده اند، بلكه به آرامي به اسكراب هايي تبديل شده اند كه امروزه مي شناسيم.
اولين لباس هاي پرستاري توسط مادر پرستاري مدرن، فلورانس نايتينگل ساخته شد. در طول جنگ كريمه در دهه 1850، نايتينگل ديدگاه خود را در مورد اينكه لباس پرستار چگونه بايد باشد، محقق كرد. او معتقد بود پرستاران بايد يونيفرمي بپوشند كه به آنها كمك كند احترامي را كه شايسته آنهاست به دست آورند و همچنين از آنها در برابر بيماري محافظت كند. در آن زمان لباس يكنواخت آنها يك لباس آستين بلند تيره بود كه با يك پيش بند پوشانده شده بود و كلاه پرستاري روي آن قرار داشت.
در اوايل دهه 1900، يونيفرم هاي تيره رنگ به آرامي جاي خود را به تمام سفيد دادند كه بيشتر بهداشتي و تميز تلقي مي شد. با گذشت زمان جيب‌ها و جزئيات كاربردي به لباس‌ها اضافه شد كه براي ابزار و لوازم پزشكي ضروري است. به زودي لباس‌هاي بلند با لباس‌هاي سفيد كوتاه عوض شد و همراه با كلاه‌هاي سفيد نمادين به لباس نمادين پرستاران تبديل شد.
در دهه‌هاي 1980 و 90، رسميت در روپوش هاي پرستاري از بين رفت و اسكراب‌ها تبديل به يونيفورم معمولي براي پرستاران شد. روپوش هاي پرستاري راحت، آسان و مهمتر از همه بهداشتي اكنون توسط پزشكان، پرستاران و تقريباً تمام كاركنان مراكز بهداشتي و درماني و بيمارستان ها استفاده مي شود 

چرا به اسكراب ها اسكراب مي گويند؟

اصطلاح اسكراب به دليل اين كه لباسي است كه در محيطي تميز و استريل پوشيده مي شود، به كار گرفته شد. اسكراب ها اكنون به كلمه اي تبديل شده اند كه بيشتر در مورد لباس هاي پرستاري استفاده مي شود.
چرا پرستاران از اسكراب استفاده مي كنند؟
پرستاران به دلايل مختلفي از اسكراب استفاده مي كنند، از جمله اين واقعيت كه به ايجاد يك محيط استريل كمك مي كند، امكان شناسايي آسان، حرفه اي و يكنواخت به نظر رسيدن ، راحت و كاربردي و اقتصادي و آسان براي خريد است.
راحت ترين روپوش هاي پرستاري ها كدامند؟
با وجود بسياري از مارك هاي اسكراب كه امروزه لباس هاي اسكراب فوق العاده راحت و آسان براي پوشيدن ايجاد مي كنند، در واقع چندين گزينه عالي براي انتخاب وجود دارد. كه با مراجعه به سايت ميتوانيد آن را تهيه كنيد.
آيا بيمارستان ها براي كارمندان خود اسكراب تهيه مي كنند؟
اگرچه بيمارستان ها طبق قانون ملزم به تهيه اسكراب براي كاركنان خود نيستند، اما برخي از بيمارستان ها به صورت رايگان اسكراب را به كاركنان خود عرضه مي كنند. ساير بيمارستان ها به كارمندان خود كمك هزينه اي مي دهند تا از آنها براي خريد اسكراب استفاده كنند، در حالي كه برخي هستند كه انتظار دارند كارمندانشان با سرمايه شخصي خود لباس هاي فرم خود را خريداري كنند.

پزشكان و پرستاران چه اسكراب هايي مي پوشند؟

هيچ اسكراب رنگي مشخصي وجود ندارد كه پزشكان در سراسر تخته استفاده كنند، اما برخي از رنگ‌هاي محبوب وجود دارد كه اغلب پزشكان و پرستاران را مي‌بينيد كه از آن‌ها استفاده مي‌كنند.
اكثر بيمارستان ها براي شناسايي آسان نياز دارند كه طبقات يا واحدهاي خود داراي كد رنگي با اسكراب هاي رنگي خاص باشند. و فقط اين نيست كه همه يكدست به نظر برسند، دلايلي براي آن رنگ هاي خاص وجود دارد. روانشناسي رنگ يك چيز واقعي است!
به عنوان مثال، اسكراب هاي آبي در بين پرستاران در طبقات مختلف بسيار محبوب هستند، زيرا رنگ آبي حال و هواي حرفه اي، قابل اعتماد و قابل دسترس را ايجاد مي كند، تصويري كه هر پرستاري دوست دارد آن را به تصوير بكشد. از سوي ديگر، اسكراب‌هاي صورتي اغلب توسط افرادي كه در بخش پس از زايمان كار مي‌كنند استفاده مي‌شود، زيرا اين رنگ احساس آرامش، شفقت و دوستي را ايجاد مي‌كند، احساساتي كه مطمئناً هر مادر تازه‌اي از آن بهره خواهد برد. اغلب جراحاني را مي‌بينيد كه با اسكراب‌هاي سبز جراحي پوشيده شده‌اند، زيرا علاوه بر ايجاد احساس آرامش، راحتي و رفاه، رنگ سبز چشمان دست اندركاران جراحي را به رنگ قرمز خون حساس نگه مي‌دارد.

آيا پزشكان يا پرستاران بايد در مكان هاي عمومي از روپوش استفاده كنند؟

اين موضوع كه آيا استفاده از اسكراب براي پزشكان يا پرستاران در مكان هاي عمومي مناسب است يا خير، بحث داغي بوده است. افراد مخالف استفاده از اسكراب عمومي ميگويند كه پوشيدن اسكراب در مكان‌هاي عمومي مي‌تواند باكتري‌ها و آلودگي را گسترش دهد و كاملاً قديمي نامناسب است. مثل بيرون رفتن با لباس خواب است. آنها مي گويند كه استفاده كننده بايد قبل از ترك بيمارستان اسكراب خود را عوض كند و اسكراب ها بايد به شدت در محيط بيمارستان استفاده شود. برخي ديگر استدلال مي‌كنند كه هيچ مدرك واقعي وجود ندارد كه ثابت كند باكتري‌هاي روي اسكراب‌ها واقعاً بيماري را گسترش مي‌دهند. همچنين، بسياري از كساني كه در خدمات غير جانبي فعاليت مي كنند نيز ملزم به استفاده از اسكراب هستند، بنابراين همه كساني كه در اسكراب ها مي بينيد لزوماً مستقيماً با مراقبت از بيمار يا در يك محيط ميكروبي كار نمي كنند.
اين موضوع به احتمال زياد براي سال‌هاي آينده مورد بحث باقي خواهد ماند و صادقانه بگويم كه حقيقت در هر دو طرف سكه وجود دارد. اما به طور خلاصه، اگر اسكراب ها لكه يا كثيف شده باشند، بايد قبل از خروج از بيمارستان برداشته شوند. و به ياد داشته باشيد كه هميشه ديگران را به خوبي قضاوت كنيد، زيرا زني كه در صف استارباكس جلوي شما اسكراب مي پوشد ممكن است فقط يك كارمند صورتحساب در بيمارستان محلي باشد.

ويژگي هاي روپوش هاي پزشكي و پرستاري
حتي در زندگي پر هيجان متخصصان مراقبت هاي بهداشتي، ظاهر مهم است. اولين چيزي كه يك بيمار زماني كه پزشك يا پرستار به او مراجعه مي كند، مي بيند، روپوش پزشكي است. اين خيلي بيشتر از شيك يا دلپذير به نظر رسيدن است، رنگ و برش مناسب مي تواند به آرامش بيماران شما كمك كند و كمي اضطراب را از موقعيت دور كند. يكي از توليد كنندگان محبوب روپوش هاي پزشكي و پرستاري هلدينگ تجهيزات پزشكي دنا است كه مي‌توانيد نگاهي به آن بيندازيد. كه كيفيت بررسي شده و مطابق با استانداردهاي بيمارستان ها و مراكز درماني نيز هستند.

روپوش پزشكي

متعادل كردن هزينه و راحتي
تمايل به گرفتن يك جفت اسكراب ارزان‌تر ممكن است براي متخصصان پزشكي جوان يا جديدتر زياد باشد. به خاطر داشته باشيد كه اسكراب ها كاربرد زيادي خواهند داشت. آنها گاهي اوقات مايعات بدن زيادي را نيز مشاهده مي كنند. اين مي تواند به معناي شستشوي مكرر و تهاجمي زياد باشد كه به راحتي اسكراب ها و كت هاي ارزان تر را فرسوده مي كند، درزهاي بي كيفيت را از بين مي برد و هر رنگي را از بين مي برد.

طرح
قوانين روپوش در اينجا به شدت مورد توجه قرار مي گيرند، زيرا بسياري از بيمارستان ها كاركنان خود را ملزم به پوشيدن رنگ هاي ثابت مي كنند، حتي گاهي اوقات آنها را ملزم به پوشيدن رنگ هاي خاص بر اساس شغل خود مي كنند. با اين حال، اگر در يك كلينيك يا بيمارستان با كمي آزادي بيشتر كار مي كنيد، ممكن است انتخاب هاي شما آزادانه تر باشد.

 

رنگ ها
از لحاظ تاريخي، پزشكان و پرستاران به ويژه در اتاق عمل روپوش سفيد مي پوشيدند، اما تحقيقات نشان مي دهد كه اسكراب هاي سبز يا فيروزه اي مناسب تر هستند، زيرا شستن لكه هاي قرمز خون از چيزي رنگي به جاي چيزي سفيد كمي آسان تر است. آنها به جراحان كمك كردند كه بهتر ببينند. اسكراب‌هاي سبز يا سبز آبي به پزشكان كمك مي‌كنند بينايي خود را تازه كنند و از خستگي چشم‌هاي دردناك و خستگي بصري ناشي از خيره شدن به چيزي قرمز يا سفيد روشن جلوگيري كنند.

نصب شده يا شل
يونيفرم هاي پزشكي اغلب داراي انواع برش ها و درزهاي مختلف هستند كه به طور خاص براي مردان، زنان و همچنين افرادي كه به دنبال گزينه هاي تك جنسيتي هستند، سرو مي شود. تفاوت ها معمولاً در تناسب لباس است. اسكراب ها و كت هاي زنانه در امتداد كمر كمي باريك تر مي شوند. از سوي ديگر، لباس‌هاي فرم مردانه داراي شانه‌هاي پهن‌تر و فضاي بيشتري در آستين‌ها هستند.

جيب ها
سازماندهي در روزهاي شلوغ بسيار مهم است. داشتن تعدادي جيب عملي به شما كمك مي كند، به خصوص اگر جيب هاي شما به اندازه كافي عميق باشد كه بتوان دفترچه هاي كوچك، انواع خودكارها، يك چراغ خودكار، هموستات، قيچي پزشكي و ساير ابزارهاي حياتي را در خود جاي داد. يك يونيفرم پزشكي با جيب بالا و شلوار، ترجيحاً به اندازه كافي عميق براي ذخيره هر چيزي كه نياز داريد به جز كليپ بورد در نظر بگيريد.

 

روپوش پزشكي و پرستاري، از پركاربردترين البسه بيمارستاني هستند كه به عنوان لباس فرم پرستاران و پزشكان شناخته مي‌شوند. پرستاران، پزشكان و به طور كلي تمامي پرسنل مراكز درماني، در محيطي پراز آلودگي و بيماري مشغول هستند و درصورتي كه از خود در برابر آن‌ها محافظت نكنند، سلامتي خود و بيماران را به خطر خواهند انداخت. در اين شرايط، استفاده از روپوش پزشكي و پرستاري، يكي از بهترين راه‌هاي جلوگيري از نفوذ ويروس‌ها و آلودگي‌ها است. اين دسته از لباس‌ها به دليل شرايط خاص حاكم بر مراكز درماني و بيمارستان‌ها، به نحوي طراحي و توليد شده‌اند كه ويژگي‌هاي منحصربه‌فردي داشته باشند و بتوانند در برابر شست‌وشو و جذب آلودگي مقاومت مناسبي از خود نشان‌دهند. با توجه به موارد گفته شده؛ افرادي كه به دنبال تهيه روپوش پزشكي و پرستاري هستند، قبل از خريد تلاش مي‌كنند تا نسبت به ويژگي روپوش پزشكي شيك شناخت پيدا كنند. 

براي خريد روپوش پزشكي و مشاهده انواع روپوش پزشكي به آدرس زير مراجعه كنيد 

https://dookhteyadegar.com/product-category/%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3-%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%db%8c-%d9%88-%d9%be%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c/

ويژگي روپوش پرستاري خوب (ويژگي روپوش پزشكي خوب)

از آن‌جايي كه اين دسته از روپوش‌ها در محيط‌هاي بيمارستاني و پزشكي مملو از آلودگي و بيماري قرار دارند بايد از نظر بهداشتي و پوششي، ويژگي‌هاي منحصربه‌فردي داشته باشند. اين ويژگي‌ها عبارت‌اند از:

  • مقاومت در برابر شست‌وشو

مقاومت در برابر شست‌وشو را شايد بتوان مهم‌ترين ويژگي روپوش پرستاري خوب دانست. همانطور كه گفتيم از آن‌جايي كه از روپوش‌هاي پرستاري و پزشكي در بيمارستان‌ها و مراكز درماني استفاده مي‌شود؛ بسيار حائز اهميت است كه اين دسته از روپوش‌ها در برابر شست‌وشو مقاوم باشند و پس از شست‌وشو با مواد شوينده قوي؛ كيفيت و رنگ خود را از دست ندهند. البسه بيمارستاني براي مقاومت در برابر تغيير و از دست‌دادن رنگ، بايد ضدآب ژاول باشند.

  • ايجاد تمايز ميان كادر مراكز درماني و مراجعين

روپوش‌هاي پزشكي و پرستاري، بايد داراي طراحي و رنگ منحصربه‌فردي باشند كه موجب تمايز آن‌ها از ديگر افراد حاضر در مراكز درماني شود. اين اتفاق موجب سهولت تشخيص پرستاران و پزشكان براي مراجعين مي‌شود.

  • خنكي، سبكي و راحتي

شيفت‌هاي طولاني مدت پرستاران و پزشكان يكي از نكاتي است كه بايد توجه ويژه‌اي به آن داشت. پرستاران و پزشكان بايد روپوشي به تن داشته باشند كه با توجه به فعاليت‌هاي فيزيكي آن‌ها، باعث عرق‌كردن آن‌ها نشود. يكي از مواردي كه مي‌تواند راحتي اين افراد را در بر داشته باشد، استفاده از روپوشي است كه آزادي عمل مناسبي به مصرف‌كننده آن بدهد. توجه به نكات كوچكي مانند قرار دادن جيب بر روي روپوش‌ها براي پرستاران و پزشكان كه بايد همواره برخي از وسايل و تجهيزات خاص را براي رسيدگي لحظه‌اي به بيماران به همراه داشته باشند؛ يكي از مواردي است كه توجه به آن مي‌تواند راحتي خاصي را براي آنان فراهم كند. 

  • استفاده از پارچه مناسب در توليد

پارچه‌هايي كه براي توليد روپوش پزشكي و پرستاري استفاده مي‌شوند، معمولاً يكي از پارچه‌هاي تترون، ترگال ساده و ترگال كج‌راه هستند. اين سه پارچه كه هركدام درصد تركيب متفاوتي از نخ پنبه و پلي استر هستند كه ما در مقاله‌اي جداگانه به پارچه روپوش پزشكي و پرستاري، پرداخته‌ايم. پارچه استفاده شده در توليد روپوش‌هاي پزشكي و پرستاري بايد موجب احساس راحتي در لباس شوند.

  • ضدحساسيت بودن

همانطور كه ذكر كرديم كادر محترم درمان، ساعات كاري طولاني مدتي دارند و استفاده از روپوشي باكيفيت كه راحتي خوبي در پي داشته باشد؛ يكي از مهم‌ترين ويژگي‌ هاي روپوش پزشكي خوب است. يكي از روش هاي تشخيص روپوش با كيفيت نيز توجه به ضدحساسيت بودن روپوش است. روپوش‌هايي كه در آن‌ها از پارچه تترون و ترگال كج‌راه استفاده شده، معمولاً ضدحساسيت هستند و مشكلي از اين بابت براي افرادي كه آن را به تن دارند، ايجاد نمي‌كنند.

  • توجه به سليقه مصرف‌كننده

تمامي افراد زماني يك لباس را خريداري مي‌كنند كه علاوه بر زيبا بودن لباس و نشست آن در تن، به طرح و رنگ آن نيز توجه مي‌كنند. در رابطه با روپوش‌هاي بيمارستاني نيز، پرستاران و پزشكان علاقه دارند تا لباسي زيبا و مناسب به تن كنند تا همواره شيك به نظر برسند. درنتيجه ويژگي يك روپوش پزشكي خوب را مي‌توان زيبايي در هنگام به تن كردن نيز، دانست.

  • داشتن ويژگي‌هاي بصري و جذابيت ظاهري

همواره گفته شده كه روحيه، نقش به‌سزايي در مقابله با بيماري‌ها دارد. يكي از مواردي كه مي‌تواند موجب افزايش روحيه و ايجاد حس خوب در بيماران و مراجعين به مراكز درماني شود، شيك و زيبا بودن محيط و البسه پرستاران و پزشكان است. براي مثال در مراكز درمان مختص كودكان، استفاده از روپوشي كه داراي طرح و رنگ جذاب براي كودكان باشد، مي‌تواند هم موجب احساس راحتي آن‌ها با كادر درمان و هم ايجاد حس مثبت در آن‌ها شود. 

 

 

 

 


 

 



برچسب: روپوش پزشكي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۵۴:۱۹ توسط:paya موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :