payamarketing payamarketing .

payamarketing

لباس كار رستوران شامل چه مواردي است ؟

امروزه بسياري از افراد هستند كه علاقه مند به خريد لباس كارهاي رستوراني هستند ولي آشنايي كاملي با اين لباس ها ندارند و هيچ گونه اطلاعاتي را نيز در خصوص اين لباس ها ندارند. اين موضوع باعث مي شود تا افراد در زمان خريد اين لباس ها با مشكلات زيادي رو به رو شوند. ما در اين مطلب قصد داريم كمي بيشتر درباره لباس كارهاي رستوراني و ويژگي هاي آنها صحبت كنيم و اطلاعاتي را در خصوص اين موضوع براي شما بيان كنيم. بنابراين اگر شما هم جز افرادي هستيد كه قصد آشنايي با اين لباس ها را داريد با ما در اين مطلب همراه باشيد.

اهميت كيفيت لباس كارهاي رستوراني

فرض كنيد كه وارد محيط يك رستوران شده ايد، بدون شك لباس هاي يكدست كاركنان كه هر گروه از آنها مانند پيشخدمت، آشپز و …. لباس هاي مخصوص خود را پوشيده اند مي تواند زيبايي و جذابيت رستوران را به ميزان زيادي براي شما بيشتر كند. امروزه لباس كارهاي مختلفي براي رستوران ها طراحي شده است كه تهيه كردن آنها مي تواند براي صاحبان رستوران ها مزاياي زيادي را به همراه داشته باشد. كيفيت اين لباس ها كارها از چند جهت اهميت دارد. اول اين كه كيفيت لباس كارهاي رستوراني مي تواند نشان دهنده اهميت زياد محيط كار براي صاحب رستوران باشد و باعث رضايت مشتريان باشد. علاوه بر اين از نظر اقتصادي نيز كاملا به صرفه است و در كنار تمامي اين موارد رعايت كردن نكات بهداشتي با استفاده از لباس هاي با كيفيت ساده تر است.

لباس كار پيشخدمت در رستوران

پيشخدمت و سر پيشخدمت از جمله مهم ترين اشخاصي هستند كه با مشتريان در ارتباط هستند و به همين علت نيز توجه زيادي بايد به لباس آنها داشته باشيد. به همين علت است كه لباس اين گروه از كاركنان بايد كاملا با ساير كاركنان تفاوت داشته باشد و متمايز باشد. معمولا لباس كلاسيكي كه براي پيشخدمت و سر پيشخدمت طراحي مي شود شامل پيراهن، شلوار و جليقه است كه امروزه در بسياري از رستوران ها مي توانيد اين لباس ها را مشاهده كنيد. نكته ديگر اين است كه در برخي از رستوران ها از پاپيون نيز براي يقه لباس پيشخدمت ها استفاده مي شود. به عنوان يك نكته مثبت ديگر شما مي توانيد لباس كار سر پيشخدمت را متفاوت با پيشخدمت در نظر بگيريد تا تفاوتي را ميان اين دو ايجاد كنيد.

لباس كار آشپز و سرآشپز رستوران

سرآشپزها در رستوران از نقش بسيار مهمي برخوردار هستند و لباس آنها بايد از كيفيت بالايي برخوردار باشد. از آنجايي كه سرآشپز به صورت مستقيم با غذاي رستوران در ارتباط است لباس آن بايد به شكلي باشد كه پرز ندهد و در نتيجه باعث كثيف شدن غذا نشود. يكي از نكات مهمي كه بايد درباره لباس سر آشپز بدانيد اين است كه لباس سرآشپز بايد كاملا منحصر به فرد باشد و با ساير آشپزها تفاوت داشته باشد. ساير آشپزها نيز مي توانند لباس هاي آشپزي داشته باشند كه شامل پيراهن آشپزي، كلاه آشپزي و شلوار كار است. دقت داشته باشيد كه بهتر است سرآشپز هر رستوران يك دست لباس آشپزي مخصوص نيز براي خود داشته باشد.

لباس كارهاي رستوراني براي نيروهاي خدماتي رستوراني

هر رستوران داراي نيروهاي خدماتي مخصوص خود است كه وظايف خاصي را در رستوران بر عهده دارند و به همين علت نيز بايد با ساير نيروهايي كه در رستوران فعاليت مي كنند تمايز داشته باشد. اين لباس كارهاي رستوراني معمولا به شكل لباس هاي خدماتي در محيط هاي ديگر طراحي مي شوند و در عين حال نيز بايد كيفيت بالايي داشته باشند. نيروهاي خدماتي از آنجايي كه با مواد شيميايي براي شست و شو درگير هستند نيازمند اين هستند كه لباس هايشان به صورت مرتب شست و شو داده شود. به همين علت شما بايد توجه زيادي به كيفيت لباس كارهاي رستوراني براي نيروهاي خدماتي داشته باشيد چرا كه در صورت پايين بودن كيفيت اين لباس كارهاي رستوراني ممكن است در اثر شست و شوي زياد خيلي سريع خراب شوند.

براي خريد لباس كار رستوران به فروشگاه دوخت يادگار مراجعه كنيد 

اهميت استفاده از لباس كار رستوراني

تصور كنيد كه وارد محيط رستوران شده‌ايد زماني كه با پوشش يكدست پرسنل رستوران روبه رو مي‌شويد اعم از آشپز، پيشخدمت، نگهبان و غيره كه هر كدام يونيفرم مخصوص خود را پوشيده‌اند باعث زيبايي و جذابيت بيشتر رستوران شده است.
در حال حاضر يونيفرم‌هاي متنوعي براي رستوران‌ها طراحي شده است كه خريد اين نوع لباس‌ها مي‌تواند براي مديران رستوران‌ها مزيت‌هاي بسياري در پي داشته باشد. كيفيت لباس كار حرفه اي بسيار مهم است به اين دليل كه جنس مرغوب اين نوع يونيفرم‌ها نشان دهنده اهميت ويژه‌اي است كه براي محيط كار قائل هستيد؛ همچنين رضايتمندي بيشتر مشتريان را به دنبال خواهد داشت؛ علاوه بر آن نيز از لحاظ اقتصادي بسيار مقرون به صرفه است با اين تفاسير يكي از نكات بهداشتي داشتن لباس محل كار مخصوص و با كيفيت است.

مزيت‌هاي يونيفرم رستوران

استفاده از يونيفرم رستوران مزيت‌هاي زيادي را به دنبال دارد از جمله باعث زيبايي و جذابيت بالا در ميان كاركنان را به وجود مي‌آورد هم اينكه كاركنان بايد مدت زمان زيادي اين لباس را به تن داشته باشند بايد احساس راحتي در آن داشته باشند. مهم‌ترين مزيت‌هاي استفاده از يونيفرم نظير:

  1. شناسايي سريع‌تر پرسنل رستوران
  2. مسئوليت‌پذيري بالا
  3. ايجاد اعتماد به نفس براي پرسنل
  4. تبليغ برند

1. شناسايي سريع‌تر پرسنل رستوران

با توجه به بزرگ بودن فضاي رستوران براي اينكه بتوان كاركنان را از مشتريان متمايز كردن لازم است كه آن‌ها يونيفرم مخصوص داشته باشند اين كار به شناسايي هر چه بهتر و سريع‌تر كاركنان از پيشخدمت تا سرآشپز و حتي نيرو‌هاي خدماتي كمك شاياني مي‌كند.

2. مسئوليت‌پذيري بالا

كاركنان رستوران با استفاده از يونيفرم شناخت كامل‌تري به وظايف خود دارند و احساس مسئوليت بيشتري نيز در قبال كار خود دارند. در واقع يونيفرم مي‌تواند به عنوان يكي از عوامل محرك كننده براي كاركنان محسوب شود.

3. ايجاد اعتماد به نفس براي پرسنل

يونيفرم رستوران به علت طرح و كيفيت بالايي كه دارد باعث اعتماد به نفس كاركنان مي‌شود و بهتر مي‌توانند كارشان را انجام دهند.

4. تبليغ برند

رستوران‌ها با طراحي يونيفرم و چاپ برند خود اقدام به بازاريابي و تبليغات مي‌كنند تا به اين وسيله برند خود را به سايرين معرفي كنند.

خريد البسه كار رستوران

معمولا رستوران‌داران براي كاركنان خود يونيفرم تهيه مي‌كنند و آرم يا برند كاري خود را بر روي آن چاپ مي‌كنند تا از اين طريق تاثير فوق‌العاده‌اي بر روي مشتريان خود بگذارند و به صورت غيرمستقيم برند خود را تبليغ كنند.

 

 

 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۴۷:۱۶ توسط:paya موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :