payamarketing payamarketing .

payamarketing

انچه درباره طراحي سايت فروشگاهي نميدانستيد

هيچ شكي نيست كه در دنياي امروز تجارت آنلاين و كسب و كار هاي اينترنتي با سرعتي باورنكردني در حال رشد هستند. اين روزها براي هر نيازي مي‌توانيد سري به اينترنت بزنيد و نياز خودتون را برطرف كنيد. روزگاري بود كه صحبت از دلايل شكست پروژه فروشگاه آمازون نقل محافل بود اما حال يكي از بالاترين برند هاي دنياست. در دهه اخير فروشگاه ها‌ي اينترنتي بيشتر و بيشتر شدند و داشتن فروشگاه اينترنتي يكي از اصلي ترين نياز هاي كسب و كار شماست. ما در اين مقاله قصد داريم به طور خلاصه مهمترين نكات طراحي سايت فروشگاهي را با شما در ميان بگذاريم.قبل از طراحي سايت فروشگاهي و در معرض عموم گذاشتن محصولات خود، بايستي يك سري نيازهاي اساسي اين حوزه و نكات طراحي سايت را در مد نظر قرار دهيد. تجربه‌ي كاربري يكي مهمترين آن نياز ها است. شما بايستي خود را جاي كاربران بگذاريد و به جاي آن‌ها فكر كنيد. اينكه صرفا محصولاتي را به صورت بي هدف در سايت بچينيد شمارا به موفقيت نمي‌رساند.فروشگاه اينترنتي بايد طراحي مناسبي داشته و دسترسي به بخش‌هاي مختلف سايت براي كاربران راحت باشد. جملات واضح و مفهوم باشند تا ابهامي براي كاربر ايجاد نشود. بيشترين نكاتي كه به آن خواهيم پرداخت مربوط به حوزه‌ي تجربه‌ي كاربري هستند.دومين نياز اساسي و از مهمترين نكات طراحي سايت فروشگاهي كه بايد مد نظر قرار گيرد بخش سئوي سايت است. سئو يعني بهينه‌سازي موتورهاي جستجو به زبان ساده يعني كاربران هنگام جستجو درباره‌ي كالا يا نياز مورد نيازشان با سايت شما روبرو شوند كه اين كار به كمك بالابردن رتبه‌ي گوگل و به كمك توليد محتواي مناسب و استفاده از كلمات كليدي بدست مي‌آيد.وقتي كاربران نياز خود را جستجو مي‌كنند با انبوهي از پيشنهادها از سوي موتورهاي جستجو روبرو هستند و در اين زمان يك يا دوجمله‌ي معرفي سايت شما تنها راه ارتباط شما با مشتريان احتمالي است . پس براي همين بهتر است در توصيف خدمات خود از جملاتي استفاده كنيد كه احساسات برانگيز باشد و كاربر را به سوي خود جلب كند. استفاده از جملات طولاني و با لحن جدي و خشك كاربران را از شما دور مي‌كند. شما در توليد محتوا و ارائه‌ي خدمات هم بايستي كاربران و هم گوگل را در نظر بگيريد. يك سايت عالي به اين دو نياز به خوبي پاسخ مي‌دهد و براي پاسخگويي به اين نيازها و داشتن يك وبسايت فروشگاهي موفق بايد به نكاتي توجه كرد كه در ادامه به صورت مفصل بحث و بررسي مي‌شود.اگر همچنان براي داشتن وبسايت قانع نشده ايد به شما توصيه مي‌كنيم تا از مقاله “۱۰ دليل براي اينكه به وبسايت نياز داريد” ديدن كنيد. 
طراحي سايت فروشگاهي 
 سرعت بالا يكي از مهمترين نكات طراحي سايت فروشگاهي استاولين موردي كه كاربر انتظار دارد و بسيار بديهي است بالا بودن سرعت لود شدن سايت است. اگر براي خريد يك لباس به يك سايت فروشگاهي مراجعه كنيد انتظار براي ظاهر شدن عكس‌ها و بالا آمدن سايت و انجام مراحل پرداخت بسيار طاقت فرسا خواهد بود و كاربر به راحتي در بخاطر تعلل حتي چند ثانيه ممكن است سايت شما را ببندد و به سايت رقيب شما را باز كند. بنابراين بايد در طراحي سايت توجه داشت كهقالب سايت سنگين نباشد.برنامه نويسي بهينه  باشداز پلاگين‌هاي اضافه استفاده نشودحجم عكس ها و ويديو ها كم باشداز سرويس هاستينگ پر سرعت و معتبر استفاده شودكه همه و همه مي‌تواند حجم سايت را كاهش دهد و سرعت بالا لود آن را بهتر كند.طراحي  ريسپانسيوطبق آماري كه شركت گوگل ارائه داده ۵۰% جستجوهاي صورت گرفته و سايت‌هاي بازديد شده از طريق موبايل بوده‌اند. اين نكته اهميت ريسپانسيو بودن سايت را نشان مي‌دهدريسپانسيو بودن يه زبان ساده يعني طراحي شما بايد به گونه‌اي باشد كه در قالب‌هاي مختلف بگنجد. فارغ از اينكه بيشتر مراجعه كنندگان به سايت شما از طريق موبايل به شما لينك مي‌شوند موتور جستجوي گوگل نيز سايت‌هاي ريسپانسيو را در نتايج جستجو بالاتر از سايت‌هاي معمولي قرار مي‌دهد و اين گام مهمي در بهبود استراتژي سئوي سايت فروشگاهي‌تان محسوب مي‌شود. 
سرچ با موبايل 
 داينميك بودن سايتداينميك به صورت لغوي به معناي پويا و متحرك است كه در برابر واژه‌ي استاتيك قرار مي‌گيرد. وبسايت شما زماني پويا تلقي مي‌شود كه امكان توسعه و بهبود داشته باشد مثلا اضافه شدن قسمت وبلاگ يا خدمات جديد.اين پويايي مي‌تواند در ظاهر وبسايت نيز در نظر گرفته شود. سايت‌هاي فروشگاهي برتر معمولا از يك قالب شناور استفاده مي‌كنند كه چندين مطلب و خدمات براي كاربر نمايش داده مي‌شوند و هر بار اين خدمات و پيشنهادات سايت با پيشنهادات جديد جايگزين مي‌شود و براي كاربر مراجعه‌ي هرروزه به اين سايت تكراري نباشد. نشان دادن جديدترين مطالب وبلاگ دربالاي سايت و معرفي داغ ترين و پرمخاطب ترين محصولات و خدمات نيز از جمله ترفندهاي مفيد براي جذابيت سايت شما و كشش بيشتر مشتريان براي جستجو در بين خدمات شماست.وبلاگ از اساسي ترين نياز ها در طراحي سايتوبلاگ شما مانند يك مجله‌ي اختصاصي روشي براي ارتباط با كاربران است. شما در وبلاگ خود مي‌توانيد مطالب آموزشي، راهنما و نقد و بررسي‌هاي كامل تري ارائه دهيد كه باعث مي‌شود اعتماد كاربران نيز بيشتر جلب شود. وبلاگ باعث مي‌شود مطالب سايت شما فقط به معرفي بسنده نشود و بتوانيد محتوايي گسترده تر توليد كنيد كه موجب توسعه‌ي كسب و كار و ارتباط با مشتريان مي‌شود. طراحي ظاهري سايت فروشگاهي مهمترين فاكتور براي طراحي سايت سادگي و ظرافت است. كاربر شما هنگام مراجعه به سايت نبايد گيج و سردرگم شود و بايست به راحتي نيازهاي خود را پيدا و جستجو كند. مطالب و خدمات ارائه شده‌ي سايت شما بايد يك سلسه مراتب دسته بندي منظم و قابل فهم داشته باشند و باكس جستجو نيز در ديد كاربر قرار گيرد و باكس جستجو نيز به گونه اي طراحي شود كه هنگام جستجوي كاربر نتايج اوليه را نشان دهد.اهميت جذابيت ظاهري سايت نيز بر كسي پوشيده نيست. تصاوير كه در سايت آپلود مي‌شوند بايد بالاترين كيفيت ممكن را داشته باشند و تنوع آن‌ها نيز براي كاربران مهم است. تصاوير گوناگون از يك محصول از زواياي مختلف با كيفيت بالا كه قابليت بزرگنمايي زيادي دارد به كاربر اين حس را القا مي‌كند كه آن را در دست خود گرفته و آن را نگاه مي‌كندقسمت قرار گيري دسته بندي‌ها، جاي قرار گيري لوگو در سايت، استفاده از حداقل ۳ فونت جذاب براي مطالب سايت و همچنين انتخاب رنگ مناسب موارد مهم ديگري است كه در طراحي ظاهري سايت بايد به آن توجه داشت كه همين مورد آخر كه به ظاهر ساده است اما بحث روانشناسانه ايست كه بايد نسبت به خدمات سايت رنگ مرتبطي را پيدا كنيد.در ادامه به شما توصيه ميكنيم تا از مقاله “طراحي رابط كاربري جذاب”  ديدن كنيد 
پشتيباني مشتري 
 روند خريد و پرداخت در سايت فروشگاهي يكي از مهمترين نكات طراحي سايت فروشگاهي، روند خريد و پرداخت محصول مي‌باشد، تصور كنيد كاربري كه به سايت شما مراجعه كرد و از كيفيت خدمات شما راضي بود حال اقدام به خريد كالاي مورد نظر خود مي‌كند اما با فرآيند پيچيده و پر ابهامي مواجه مي‌شود، اينجاست كه تمام رشته هاي شما پنبه مي‌شود!كاربر انتظار دارد مسير نهايي كردن خريد راحت و بدون پيچيدگي باشد و بتواند خريدهاي خود را بازرسي كند. پس حتما اين امكان را فراهم كنيد كه كاربر در هر لحظه بتواند سبد خريد خود را مشاهده كند و مراحل پرداخت به صورت سلسه مراتب منظم و بدون پيچيدگي و در كوتاه ترين زمان ممكن انجام پذيرد. پس از تسويه حساب و نهايي شدن سفارش، اطلاعات پيگيري سفارش و گزارش لحظه به لحظه از روند ثبت، بسته بندي و ارسال سفارش بايستي براي كاربر فراهم شودخدمات پس از فروش شما كاربران و مشتريانتان يك بار مصرف نيستند! شما آنها را تنها براي يك معامله نمي‌خواهيد.كاربران نيز تنها يك بار براي بر طرف كردن نيازهايشان به سراغ فروشگاه هاي اينترنتي نمي‌آيند. اين ارتباط هميشگي است اما نكته‌اي كه وفاداري مشتري را برايتان به ارمغان مي آورد، نشان دادن حسن نيت و وفاداري از جانب خودتان است. امكان پشتيباني آنلاين يا آفلاين در سايت و آسان بودن راه ارتباطي تلفني و اينترنتي با سايت اعتماد كاربر را جلب مي‌كنداين كار نشان ميدهد كه شما همواره با آن‌ها هستيد و در صورت بروز مشكل به ياري‌شان مي آييد. اين اعتماد كه ايجاد شد امكان ملاقات مجددتان دور از ذهن نيست. با ارتباط با مشتريان امكان بررسي بازخوردها، نظرات، پيشنهادات و انتقادات به دست مي‌آيد كه به بهينه سازي خدمات سايت شما كمك مي‌كند.كلام آخرطراحي سايت فروشگاهي از مهمترين اقدامات يك كسب و كار آنلاين مي‌باشد و اجراي صحيح اون نياز به وقت و دقت زيادي دارد.اگر قصد راه‌اندازي يك وب سايت را داريد اما مهارت لازم براي اجراي اون را نداريد، مجموعه پيشگامان يكي از بهترين گزينه‌هاي پيش روي شماست، تمام نكات طراحي سايت و اصول مهم آن كه در اين مقاله‌ي آموزشي گفته شده، در خدمات پيشگامان مو به مو رعايت شده است و شما مي‌توانيد از كيفيت وب سايت خود مطمئن باشيد. سايت شما در بالاترين نتايج موتورهاي جستجو قرار خواهد گرفت و كاربران شيفته‌ي طراحي و محتواي آن خواهند شد.از شما ممنونيم كه اين مقاله را تا آخر مطالعه كرديد، حال از شما ميخوايم تا نظرات خودتون و نكاتي كه فكر مي‌كنيد رعايت اون در طراحي سايت ضروريست رو با ما در قصد كامنت به اشتراك بذاريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۴۹:۳۰ توسط:paya موضوع:

اول طراحي سايت يا اول طراحي اپليكيشن ؟

طبق آخرين آمارهاي بدست آمده در سال 2020، بيش از 14 ميليارد تلفن همراه در سراسر جهان و ميليون ها اپليكيشن در پلي استور و كافه بازار وجود دارد. اگر هنوز هم اقدام به ساخت اپليكيشن موبايل نكرده ايد وقت آن رسيده كه شروع به طراحي اپليكيشن موبايل براي كسب و كار خود كنيد. اگر از ساخت اپليكيشن اندرويد براي كسب و كار خود مردديد توصيه ميكنم در ادامه با ما همراه باشيد تا شما را از مزاياي شگفت انگيز طراحي اپليكيشن مطلع كنيم.

مزاياي طراحي اپليكيشن نسبت به طراحي سايت

  • اپليكيشن ها شخصي سازي بهتري ارائه ميدهند: اپليكيشن ها به كاربران امكان انتخاب تنظيمات مورد نظرشان را ميدهد بنابراين ميتوان با محتواي سفارشي به كاربران خدمات ارايه داد. قابليت شخصي سازي در كالاها و خدمات مورد علاقه كاربران، موقعيت مكاني آنها، ظاهر اپليكيشن، رفتار هر كاربر و… وجود دارد. بهبود تجربه كاربر تاثير زيادي در نرخ تبديل مشتري دارد. زيرا هر كاربري كه با محتواي دلخواهش روبرو شود امكان بيشتري براي تبديل شدن به مشتري را دارد.
  • سهولت ارسال نوتيفيكيشن: آمارها نشان ميدهد كه در دو دهه گذشته ايميل پركاربردترين ابزار ارتباط تجاري بوده است. مشاغل به طور گسترده از آن استفاده ميكردند ولي امروزه ايميل كارايي خود را از دست داده و نرخ كليك آن روز به روز كاهش مي يابد. امروزه اعلان ها (نوتيفيكيشن ها) ابزار مهيجي براي برقراري ارتباط با كاربران هستند. توانايي ارسال اعلان هاي فوري به كاربران از مهمترين دلايلي است كه بسياري از مشاغل ميخواهند يك اپليكيشن موبايل داشته باشند. بعضي از آمارها نشان ميدهد كه اعلان ها 40% نرخ كليك را افزايش داده است.
  • استفاده از ويژگي هاي تلفن همراه: اپليكيشن ها ميتوانند از امكانات تلفن هاي همراه استفاده كنند امكاناتي مانند دوربين، ليست مخاطبان، GPS، تماس هاي تلفني، شتاب سنج، قطب نما و… . اين ويژگي ها اگر در اپليكيشن ها استفاده شوند ميتوانند تجربه كاربري بهتري را ايجاد كنند. مثلا اگر براي تكميل فرمي يك كاربر نياز داشته باشد عكس خود را از گالري اپلود كند اين امكان وجود دارد كه از دوربين تلفن همراه خود براي گرفتن عكس كمك بگيرد. ويژگي هاي تلفن همراه ميتواند كمك زيادي به كاربران كند و نرخ تبديل را افزايش دهد.
  • امكان كار به صورت آفلاين: اين مورد اساسي ترين تفاوت بين سايت و اپليكيشن است. اگرچه اپ ها براي انجام بيشتر وظايف خود ممكن است به اينترنت احتياج داشته باشند ، اما همچنان مي توانند در حالت آفلاين محتواي اساسي و كاربردي را به كاربران ارائه دهند. ويژگي هايي مانند محاسبه ماليات ، محاسبه اقساط و تعيين محدوديت از ويژگي هايي هستند كه حتي بدون اتصال به اينترنت هم مي توانند كار كنند.
  • آزادي در طراحي: با تمام پيشرفت هاي تكنولوژيكي در زمينه طراحي سايت همچنان بايد مراقب ريسپانسيو صفحات وب در تلفن هاي همراه بود! ممكن است بعضي از ويژگي ها در گوشي ها مختلف درست نمايش داده نشود. اپليكيشن ها هيچ يك از اين محدوديت ها را ندارد.
  • كاربران زمان بيشتري را در اپليكيشن ها صرف ميكنند. آمارها نشان ميدهد كه كاربران 86% از وقت خود را صرف اپليكيشن ها و فقط 14% وقت خود را صرف مشاهده سايت ها مي كنند.
  • اعتبار برند تجاري: كاربران زمان زيادي را صرف اپليكيشن ها ميكنند. ميتوان گفت بسياري از كاربران تقريبا هر روز با برنامه هاي نصبي خود روبرو ميشوند. اين برخورد منظم به عنوان يك فرصت تجاري عالي براي ساخت اپليكيشن است. لوگو اپليكيشن به تنهايي يك تبليغ كوچك براي نام تجاري شما است. اين ويژگي يكي از ويژگي هاي مهم در ساخت اپليكيشن بخصوص در ساخت اپليكيشن فروشگاهي اندرويد است. در ادامه نگاهي هم به مزاياي اپليكيشن هاي فروشگاهي مي اندازيم:

مزاياي طراحي اپليكيشن فروشگاهي

يك روش ساده وجود دارد كه با آن مي‌توانيد فروش خود را افزايش دهيد، مشتريان خود را زياد كرده و برند خود را بااعتبار كنيد. همه اينها با ساخت اپليكيشن فروشگاهي امكان پذير است. حالا چرا بايد يك اپليكيشن فروشگاهي اندرويد بسازيد؟

حتما براي شما هم سوال پيش آمده كه چرا مشتريان براي خريد به اپليكيشن هاي موبايل روي مي‌آورند؟ چه چيزي تجربه خريد از اپليكيشن را از خريد از سايت و مرورگر تلفن همراه متمايز ميكند؟ در ادامه به بررسي مواردي كه كاربران را به سمت اپليكيشن ها مي‌كشاند و اينكه چرا بايد يك اپليكيشن فروشگاهي بسازيم ميپردازيم.

  • خريداران اپليكيشن ها را به مرورگرها ترجيح مي‌دهند: 78٪ از خريداران گفته اند كه ترجيح مي دهند از يك اپليكيشن تلفن همراه استفاده كنند تا اينكه از طريق مرورگر تلفن همراه به فروشگاه مورد نظر خود دسترسي داشته باشند. فراموش نكنيد كه استفاده اپليكيشن ها هنگام خريد بسيار راحت تر است.
  • اپليكيشن هاي موبايل وفاداري مشتري را افزايش مي دهند: افرادي كه تصميم به دانلود اپليكيشن فروشگاه شما مي گيرند سطح بالاتري از سرمايه گذاري را در برند شما نشان مي دهند. آنها براي خريد آماده مي شوند، در حالي كه بازديد كنندگان سايت، بيشتر براي بررسي جزئيات يا جستجوي اطلاعات تماس به فروشگاه شما دسترسي پيدا مي كنند.
  • صرفه جويي در زمان كاربران: يكي از نگراني هاي عمده براي هر كاربر سرعت عملكرد يك اپليكيشن يا سايت است. زمان لازم براي استفاده از اپليكيشن به طور قابل توجهي كمتر از سايت است. اپليكيشن ها داده ها را خيلي سريعتر بازيابي مي‌كنند.
  • تجربه كاربري پيشرفته: هنگام دسترسي به يك سايت ، كاربران انتظار پيمايش آسان دارند تا بتوانند آنچه را كه مي‌خواهند به راحتي پيدا كنند. اپليكيشن ها از نظر پيمايش و چيدمان محدود تر و راحت تر هستند. اين واقعيت كه صفحه هاي موبايل اجازه دكمه ها و بنرهاي نامربوط در اپ فروشگاه شما را نمي دهند، مي تواند تجربه كاربري رضايت بخش تري را به همراه داشته باشد. عدم حواس پرتي به مشتريان شما كمك مي كند تا سريعتر از شما خريد كنند و بيشتر اوقات از اپ شما محصولات خود را سفارش دهند زيرا مي‌دانند كه خريد از اپ شما آسان است.
  • افزايش نرخ تبديل مشتري: تركيبي از تجربه كاربري خوب ، ناوبري ساده و قابليت استفاده آسان منجر به نرخ تبديل بالا مي شود. همانطور كه آمارها نشان مي‌دهد نرخ تبديل مشتري را در مقايسه با سايت ها و مرورگرهاي موبايل افزايش مي دهند. نرخ تبديل اپ ها سه برابر بيشتر از وب سايت هاي تلفن همراه و يك و نيم برابر بيشتر از سايت هاي دسك تاپي است.
  • كاهش نرخ ترك سبد خريد: يك مسئله مهم در تجارت الكترونيكي ترك سبد خريد است. ترغيب مشتريان براي افزودن كالا به سبد خريدشان يك چيز است و هدايت آنها به سمت پرداخت يك چيز ديگر. روش هاي زيادي براي مقابله با اين مشكل در فروشگاه تجارت الكترونيكي شما وجود دارد.

امروزه يكي از مهمترين كارها ساخت اپليكيشن فروشگاهي است. اپليكيشن ها بدليل فرآيند ساده پرداخت، نرخ ترك سبد خريد را به طور قابل توجهي پايين مي‌آورند. اطلاعات حمل و نقل و پرداخت در سيستم ذخيره مي شود، كه اين به كاربران امكان مي دهد خريدها را با يك كليك انجام دهند. بياييد نگاهي به آمارهاي ترك سبد خريد بياندازيم. در سايت هاي دسكتاپي اين نرخ ۶۸٪ ، در مرورگرهاي موبايل ۹۷٪ و در اپليكيشن ها تنها ۲۰٪ است. شما مي توانيد خودتان تصميم بگيريد كه كداميك بهترين نتيجه را دارد. حالا كه با مزاياي طراحي اپليكيشن آشنا شديد بايد به دنبال بهت رين شركت طراحي اپليكيشن بگرديد. در ادامه به معرفي يك شركت برتر در زمينه طراحي اپليكيشن مي‌پردازيم.

منبع: پيشگامان

 

طبق آخرين آمارهاي بدست آمده در سال 2020، بيش از 14 ميليارد تلفن همراه در سراسر جهان و ميليون ها اپليكيشن در پلي استور و كافه بازار وجود دارد. اگر هنوز هم اقدام به ساخت اپليكيشن موبايل نكرده ايد وقت آن رسيده كه شروع به طراحي اپليكيشن موبايل براي كسب و كار خود كنيد. اگر از ساخت اپليكيشن اندرويد براي كسب و كار خود مردديد توصيه ميكنم در ادامه با ما همراه باشيد تا شما را از مزاياي شگفت انگيز طراحي اپليكيشن مطلع كنيم.

مزاياي طراحي اپليكيشن نسبت به طراحي سايت

  • اپليكيشن ها شخصي سازي بهتري ارائه ميدهند: اپليكيشن ها به كاربران امكان انتخاب تنظيمات مورد نظرشان را ميدهد بنابراين ميتوان با محتواي سفارشي به كاربران خدمات ارايه داد. قابليت شخصي سازي در كالاها و خدمات مورد علاقه كاربران، موقعيت مكاني آنها، ظاهر اپليكيشن، رفتار هر كاربر و… وجود دارد. بهبود تجربه كاربر تاثير زيادي در نرخ تبديل مشتري دارد. زيرا هر كاربري كه با محتواي دلخواهش روبرو شود امكان بيشتري براي تبديل شدن به مشتري را دارد.
  • سهولت ارسال نوتيفيكيشن: آمارها نشان ميدهد كه در دو دهه گذشته ايميل پركاربردترين ابزار ارتباط تجاري بوده است. مشاغل به طور گسترده از آن استفاده ميكردند ولي امروزه ايميل كارايي خود را از دست داده و نرخ كليك آن روز به روز كاهش مي يابد. امروزه اعلان ها (نوتيفيكيشن ها) ابزار مهيجي براي برقراري ارتباط با كاربران هستند. توانايي ارسال اعلان هاي فوري به كاربران از مهمترين دلايلي است كه بسياري از مشاغل ميخواهند يك اپليكيشن موبايل داشته باشند. بعضي از آمارها نشان ميدهد كه اعلان ها 40% نرخ كليك را افزايش داده است.
  • استفاده از ويژگي هاي تلفن همراه: اپليكيشن ها ميتوانند از امكانات تلفن هاي همراه استفاده كنند امكاناتي مانند دوربين، ليست مخاطبان، GPS، تماس هاي تلفني، شتاب سنج، قطب نما و… . اين ويژگي ها اگر در اپليكيشن ها استفاده شوند ميتوانند تجربه كاربري بهتري را ايجاد كنند. مثلا اگر براي تكميل فرمي يك كاربر نياز داشته باشد عكس خود را از گالري اپلود كند اين امكان وجود دارد كه از دوربين تلفن همراه خود براي گرفتن عكس كمك بگيرد. ويژگي هاي تلفن همراه ميتواند كمك زيادي به كاربران كند و نرخ تبديل را افزايش دهد.
  • امكان كار به صورت آفلاين: اين مورد اساسي ترين تفاوت بين سايت و اپليكيشن است. اگرچه اپ ها براي انجام بيشتر وظايف خود ممكن است به اينترنت احتياج داشته باشند ، اما همچنان مي توانند در حالت آفلاين محتواي اساسي و كاربردي را به كاربران ارائه دهند. ويژگي هايي مانند محاسبه ماليات ، محاسبه اقساط و تعيين محدوديت از ويژگي هايي هستند كه حتي بدون اتصال به اينترنت هم مي توانند كار كنند.
  • آزادي در طراحي: با تمام پيشرفت هاي تكنولوژيكي در زمينه طراحي سايت همچنان بايد مراقب ريسپانسيو صفحات وب در تلفن هاي همراه بود! ممكن است بعضي از ويژگي ها در گوشي ها مختلف درست نمايش داده نشود. اپليكيشن ها هيچ يك از اين محدوديت ها را ندارد.
  • كاربران زمان بيشتري را در اپليكيشن ها صرف ميكنند. آمارها نشان ميدهد كه كاربران 86% از وقت خود را صرف اپليكيشن ها و فقط 14% وقت خود را صرف مشاهده سايت ها مي كنند.
  • اعتبار برند تجاري: كاربران زمان زيادي را صرف اپليكيشن ها ميكنند. ميتوان گفت بسياري از كاربران تقريبا هر روز با برنامه هاي نصبي خود روبرو ميشوند. اين برخورد منظم به عنوان يك فرصت تجاري عالي براي ساخت اپليكيشن است. لوگو اپليكيشن به تنهايي يك تبليغ كوچك براي نام تجاري شما است. اين ويژگي يكي از ويژگي هاي مهم در ساخت اپليكيشن بخصوص در ساخت اپليكيشن فروشگاهي اندرويد است. در ادامه نگاهي هم به مزاياي اپليكيشن هاي فروشگاهي مي اندازيم:

مزاياي طراحي اپليكيشن فروشگاهي

يك روش ساده وجود دارد كه با آن مي‌توانيد فروش خود را افزايش دهيد، مشتريان خود را زياد كرده و برند خود را بااعتبار كنيد. همه اينها با ساخت اپليكيشن فروشگاهي امكان پذير است. حالا چرا بايد يك اپليكيشن فروشگاهي اندرويد بسازيد؟

حتما براي شما هم سوال پيش آمده كه چرا مشتريان براي خريد به اپليكيشن هاي موبايل روي مي‌آورند؟ چه چيزي تجربه خريد از اپليكيشن را از خريد از سايت و مرورگر تلفن همراه متمايز ميكند؟ در ادامه به بررسي مواردي كه كاربران را به سمت اپليكيشن ها مي‌كشاند و اينكه چرا بايد يك اپليكيشن فروشگاهي بسازيم ميپردازيم.

  • خريداران اپليكيشن ها را به مرورگرها ترجيح مي‌دهند: 78٪ از خريداران گفته اند كه ترجيح مي دهند از يك اپليكيشن تلفن همراه استفاده كنند تا اينكه از طريق مرورگر تلفن همراه به فروشگاه مورد نظر خود دسترسي داشته باشند. فراموش نكنيد كه استفاده اپليكيشن ها هنگام خريد بسيار راحت تر است.
  • اپليكيشن هاي موبايل وفاداري مشتري را افزايش مي دهند: افرادي كه تصميم به دانلود اپليكيشن فروشگاه شما مي گيرند سطح بالاتري از سرمايه گذاري را در برند شما نشان مي دهند. آنها براي خريد آماده مي شوند، در حالي كه بازديد كنندگان سايت، بيشتر براي بررسي جزئيات يا جستجوي اطلاعات تماس به فروشگاه شما دسترسي پيدا مي كنند.
  • صرفه جويي در زمان كاربران: يكي از نگراني هاي عمده براي هر كاربر سرعت عملكرد يك اپليكيشن يا سايت است. زمان لازم براي استفاده از اپليكيشن به طور قابل توجهي كمتر از سايت است. اپليكيشن ها داده ها را خيلي سريعتر بازيابي مي‌كنند.
  • تجربه كاربري پيشرفته: هنگام دسترسي به يك سايت ، كاربران انتظار پيمايش آسان دارند تا بتوانند آنچه را كه مي‌خواهند به راحتي پيدا كنند. اپليكيشن ها از نظر پيمايش و چيدمان محدود تر و راحت تر هستند. اين واقعيت كه صفحه هاي موبايل اجازه دكمه ها و بنرهاي نامربوط در اپ فروشگاه شما را نمي دهند، مي تواند تجربه كاربري رضايت بخش تري را به همراه داشته باشد. عدم حواس پرتي به مشتريان شما كمك مي كند تا سريعتر از شما خريد كنند و بيشتر اوقات از اپ شما محصولات خود را سفارش دهند زيرا مي‌دانند كه خريد از اپ شما آسان است.
  • افزايش نرخ تبديل مشتري: تركيبي از تجربه كاربري خوب ، ناوبري ساده و قابليت استفاده آسان منجر به نرخ تبديل بالا مي شود. همانطور كه آمارها نشان مي‌دهد نرخ تبديل مشتري را در مقايسه با سايت ها و مرورگرهاي موبايل افزايش مي دهند. نرخ تبديل اپ ها سه برابر بيشتر از وب سايت هاي تلفن همراه و يك و نيم برابر بيشتر از سايت هاي دسك تاپي است.
  • كاهش نرخ ترك سبد خريد: يك مسئله مهم در تجارت الكترونيكي ترك سبد خريد است. ترغيب مشتريان براي افزودن كالا به سبد خريدشان يك چيز است و هدايت آنها به سمت پرداخت يك چيز ديگر. روش هاي زيادي براي مقابله با اين مشكل در فروشگاه تجارت الكترونيكي شما وجود دارد.

امروزه يكي از مهمترين كارها ساخت اپليكيشن فروشگاهي است. اپليكيشن ها بدليل فرآيند ساده پرداخت، نرخ ترك سبد خريد را به طور قابل توجهي پايين مي‌آورند. اطلاعات حمل و نقل و پرداخت در سيستم ذخيره مي شود، كه اين به كاربران امكان مي دهد خريدها را با يك كليك انجام دهند. بياييد نگاهي به آمارهاي ترك سبد خريد بياندازيم. در سايت هاي دسكتاپي اين نرخ ۶۸٪ ، در مرورگرهاي موبايل ۹۷٪ و در اپليكيشن ها تنها ۲۰٪ است. شما مي توانيد خودتان تصميم بگيريد كه كداميك بهترين نتيجه را دارد. حالا كه با مزاياي طراحي اپليكيشن آشنا شديد بايد به دنبال بهت رين شركت طراحي اپليكيشن بگرديد. در ادامه به معرفي يك شركت برتر در زمينه طراحي اپليكيشن مي‌پردازيم.

منبع: پيشگامان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۰:۳۴ توسط:paya موضوع:

تقويم روميزي و نكات طلايي اش

تقويم روميزي يكي از مهم ترين وسايلي است كه در هر خانه و هر محيط كاري مي توان يافت. بسياري از افراد براي برنامه ريزي زندگي روزمره يا حتي موارد ديگر از انواع تقويم ها و سررسيد ها استفاده مي كنند. اگر شما نيز از علاقه مندان به تقويم و سالنامه هستيد، به شما توصيه مي كنيم تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد. در اين مقاله ما در مورد چاپ تقويم 1401 به شما مي گوييم و هر آنچه را كه بايد در مورد چاپ تقويم و انواع تقويم بدانيد به شما نشان مي دهيم.
فاكتورهاي مهم براي چاپ تقويم 1401 با ويژگي هاي خاصنكات مهم براي چاپ سالنامه

مشاهده پلان هااز آنجايي كه تقويم ها ابزارهاي پركاربردي هستند و افراد در طول روز بارها به آن مراجعه مي كنند و طرح هاي خود را بررسي مي كنند، گزينه مناسبي براي تبليغات و معرفي برند هستند.
يك تقويم روميزي چاپ كنيد
امروزه بسياري از شركت ها و شركت ها از چاپ تقويم براي ارائه برند خود استفاده مي كنند. اگر مي خواهيد تقويم سررسيد و انواع مختلف تقويم را نيز چاپ كنيد، توصيه مي كنيم حداكثر توجه را به صورت حساب ها و نكات زير داشته باشيد. اين نكات عبارتند از:
طراحي هدفمند و هماهنگ داشته باشيدبراي اينكه انواع تقويم هاي چاپي زيبايي منحصر به فرد خود را داشته باشند، ضروري و ضروري است كه چاپ آنها در وهله اول هدفمند و سپس هماهنگ باشد. براي اينكه تقويم چاپي تاثير مثبتي در بهترين روش نمايش تاريخ داشته باشد، بايد از ايده هاي جديد براي چاپ تقويم كمك بگيريد.
مثلاً انسجام و هماهنگي حرف اول را در اين زمينه مي زند. اگر از فونت خاصي براي نوشتن تقويم استفاده مي شود، اين فونت بايد تا پايان چاپ تقويم يا سالنامه ثابت و پايدار باشد. ابعاد و اندازه ها بايد يكسان و دقيقاً يكسان باشند.
تنوع ويژه تقويم روميزي شيك و خاصطرح لايه باز تقويم خام و ديواري 1402طرح لايه باز تقويم خام و ديواري 1402
مشاهده پلان هاامكان استفاده از قالب هاي آمادهجالب است بدانيد كه فرمت هاي متنوع و آماده براي چاپ انواع تقويم روميزي، سالنامه و سررسيد وجود دارد. استفاده از چنين الگوهايي آماده براي چاپ تقويم در جهت لبه خونريزي و خطوط برش مناسب بسيار رايج است.
يك تقويم روميزي سفارشي چاپ كنيد
براي استفاده از چنين قالب‌ها و قالب‌هاي آماده، مي‌توانيد قالب مورد علاقه مردم و متقاضيان را براي انواع تقويم‌هاي جيبي، سالنامه‌ها، سررسيدها و ساير قالب‌هاي تقويم متفرقه بررسي كنيد. به اين ترتيب، مي توانيد فرمت هاي محبوب را تقليد كنيد و در تاريخ سررسيد خود موفق ظاهر شويد.
از يك تصوير با كيفيت بالا، يك جايزه ويژه براي تقويم استفاده كنيداگر مي خواهيد تقويم هاي چاپي شما توجه مردم را نشان دهد و از آنها استقبال كند و براي خريد آنها اشتياق نشان دهد، بايد بگوييم كه جدي بگيريد. فراموش نكنيد كه تصاوير زيبا و باكيفيت كه تناسب و هماهنگي لازم را با موضوع چاپ تقويم داشته باشد افراد را به خود جذب مي كند. توصيه مي كنيم استفاده از عكس هاي باكيفيت را براي چاپ انواع سالنامه، تقويم و سررسيد فراموش نكنيد. بهتر است فرمت تصاوير انتخابي فشرده نشود تا كيفيت خوبي داشته باشند.
يك چاپ تقويم روميزي با يادداشت 
ابعاد منحصر به فرد براي سررسيدهاي منظم و زيبا براي يادداشت هاي روزانه*** 60 درصد تخفيف *** تخفيف طراحي سايت (فقط تا پايان روز)*** 60 درصد تخفيف *** تخفيف طراحي سايت (فقط تا پايان روز)

اگر چاپ يك سالنامه منحصر به فرد و مجلل مورد علاقه شماست، بايد تنظيمات مانيتور را جدي بگيريد و به آنها توجه ويژه اي داشته باشيد. بايد توجه داشته باشيد كه رنگ هاي قابل مشاهده بر روي صفحه نمايش همان رنگ واقعي مورد نظر شما بوده و هماهنگي لازم را دارند.
اكثر مانيتورها بر اساس حالت رنگ RGB تنظيم مي شوند، در حالي كه چاپگرها بيشتر از رنگ هاي CMYK استفاده مي كنند. بنابراين حتما به تنظيمات و فرمت هاي مختلف صفحه نمايش توجه كنيد تا براي خروجي تقويم هاي خود تاييد شويد.
به تقويم توجه كنيدنكته بسيار مهمي كه در چاپ تقويم بايد به آن توجه كرد استفاده از تقويم است. تقويم ها با توجه به كاربردشان به انواع و دسته هاي مختلفي تقسيم مي شوند. در ادامه اين مقاله به معرفي انواع تقويم مي پردازيم. با ما همراه باشيد
معرفي انواع تقويم و بررسي كاربرد آنهاهمانطور كه قبلا ذكر شد، تقويم يكي از پركاربردترين لوازم جانبي در زندگي روزمره افراد است.

تقويم ها از نظر انواع به دسته هاي زير تقسيم مي شوند:
تقويم وزارتي

 تقويم وزيري معمولاً به تقويم هايي اطلاق مي شود كه در اندازه هاي متوسط ​​17*24 سانتي متر طراحي و توليد مي شوند. ابعاد اين تقويم ها در واقع معادل يك برگ كاغذ B5 است و رسيدهاي پرطرفداري هستند و كاربردهاي فراواني دارند. از آنها براي نوشتن اطلاعات بسيار مهم مانند شماره تلفن، قرار ملاقات ها، نكات كليدي دروس و موارد ديگر استفاده مي شود.

تقويم روميزي

 چاپ سررسيد روي دسكتاپ معمولا جنبه تبليغاتي بسياري از شركت ها است. اين نوع تقويم ها هميشه قابل مشاهده هستند و بنابراين براي تبليغات بسيار مناسب هستند. براي چاپ تقويم روميزي مي توانيد از بسياري از ايده هاي خاص استفاده كنيد، يك تقويم روميزي خاص طراحي و ايجاد كنيد. استفاده از تصاوير به عنوان تقويم روميزي نيز دوچندان مي شود.
سررسيدهاي لوكسيكي ديگر از انواع تقويم ها، تقويم هاي رقيه است كه در واقع ابعاد آن از تقويم هاي وزيري كوچكتر است و مي توان گفت ابعاد آنها برابر با 15×21 سانتي متر است. اين مدل بسيار زيبا و شكيل است و طراحي آن بسيار مدرن است. تنوع و رنگ تقويم هاي خرخي بسيار زياد است و مورد استقبال مردم قرار مي گيرد.
منبع : چاپ تقويم روميزي باني چاپ 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۳۰:۲۱ توسط:paya موضوع:

اگر در بورس فعاليت داريد حتما اين اطلاعات را بخوانيد

بورس چيست؟ واژه بورس در زبان فرانسوي به معني كيف پول است. براي شناختن و فهميدن واژه بورس بهتر است ابتدا بازار را تعريف كنيم. بازار مكان خاصي نيست. بلكه جايي است كه خريدار و فروشنده در آن فعاليت داشته باشند. به بيان ساده‌تر: هرگاه شرايطي فراهم شود كه خريدار و فروشنده بتوانند با هم رابطه‌اي برقرار كنند، به توافقي برسند و معامله‌اي بين آن‌ها صورت گيرد، بازار تشكيل مي‌شود. در نتيجه بازار محدود به يك مكان خاص نيست. پس در هر فعاليت اقتصادي كه در آن خريدار و فروشنده‌اي وجود داشته باشد، بازار شكل گرفته است. بورس تهران چيست؟ بورس تهران بازاري است كه اوراق بهادار شركت‌هاي بورسي در اين بازار توسط كارگزاران و ناظران مورد معامله قرار مي‌گيرد. اولين بورس در ايران بورس اوراق بهادار تهران مي‌باشد. بورس اوراق بهادر تهران در سال 1346 با ورود شركت نفت پارس و بانك صنعت و معدن فعاليت خود را آغاز كرد. ابتدا در بازار بورس تهران قيمت سهام شركت‌هاي بورسي بر روي تخته نوشته و در تالار بورس به نمايش مي‌گذاشتد. در ابتدا هفته‌اي يكبار و آنهم در ساعت محدودي معاملات سهام انجام مي‌شد و علت آن كم بودن معاملات و عدم فرهنگ سازي بود. در حال حاظر بازار بورس تهران از ساعت 9 صبح تا 12:30 و از روز شنبه تا چهارشنبه فعاليت مي‌كند. كسب درآمد از بورس براي كسب درآمد از بورس بايد به علم بازار‌هاي مالي مسلط باشيم. افرادي كه قصد دارند كسب درآمد از بورس داشته باشند بايد در ابتدا با مطالعه‌‌ي مقاله آموزش بورس رايگان از صفر با بازار بورس آشنا شده و سپس به سراغ علم بورس بروند. الفباي بورس براي شروع آموزش بورس بايد به چند نكته ابتدايي كه جزو الفباي بورس به حساب مي‌آيند توجه كنيم. بازار سرمايه محل قمار كردن نيست با پول قرض و وام وارد بازار نشويم با پولي كه ترس از دست دادن آن را داريم در بورس سرمايه گذاري نكنيم بهترين پول براي سرمايه گذاري پول مازاد است. مزاياي پذيرش شركتها در بورس اوراق بهادار وارد شدن شركت‌هاي پذيرش شده در بورس مزاياي زيادي دارد كه در نهايت به بهبود عملكرد شركت كمك مي‌كند. پذيرش شركت‌هاي جديد در بازار سرمايه به بزرگ شدن بورس، توسعه‌ي بازار سرمايه و اقتصاد ملي كمك خواهد كرد. همچنين باعث ايجاد فرهنگ سهامداري شده و براي شركت‌هاي پذيرش شده مزاياي متعددي دارد. مهم‌ترين مزاياي پذيرش در بورس پذيرش در بورس براي شركت پذيرفته شده مزاياي بسياري دارد كه مهم‌ترين آنها برخورداري از تخفيف مالياتي افزايش اعتبار داخلي و بين اللملي كاهش ريسك نقدينگي به روز رساني ارزش واقعي شركت اعتبار و اعتماد عمومي سهولت در گرفتن تهسيلات بانكي واحد بورس چيست؟ واحد بورس بستگي به نوع پول يك كشور دارد. به طور مثال واحد پول ايران ريال است، به همين دليل واحد بورس ايران به ريال محاسبه مي‌شود. كد بورسي چيست؟ براي خريد و فروش سهام در بورس به يك كد بورسي نياز داريد. كد بورسي شامل پنج عدد و سه حرف اول نام‌خانوادگي شما است. براي دريافت كد بورسي بايد در يكي از شعب كارگزاري‌هاي بورس ثبت نام كرده و درخواست كد بورس دهيد. در ادامه‌ي مقاله آموزش بورس رايگان روش گرفتن كد بورسي به صورت تصويري را به شما عزيزان آموزش مي‌دهيم، كد بورسي من چيست؟ كد بورسي هر فرد شامل سه حرف اول نام‌خانوادگي شخص و 5 عدد كه سازمان بورس قرار مي‌دهد است. نمونه كد بورسي به طور مثال اگر فاميلي شما محمدي است كد بورسي شما محم35482 مي‌شود. بازار بورس بازار بورس محلي براي داد و ستد كالا و اسناد مالي تجاري است. امروزه خريد و فروش اسناد مالي تجاري و اوراق بهادار در بازار بورس انجام مي‌شود. تمامي كساني كه در بازار بورس فعاليت مي‌كنند، به صورت اينترنتي به معامله اين اسناد مي‌پردازند.   فرابورس چيست؟ در بازار فرابورس همچون بورس، سهام شركت‌ها مورد معامله قرار مي‌گيرد؛ با اين تفاوت كه شركت‌هاي كه شرايط حضور در بورس را ندارند در بازار فرابورس قرار مي‌گيرند. بازار فرابورس همچون بورس به صورت مستقل و شفاف در حال فعاليت است و شركت‌ها مي‌توانند سهام خود را در فرابورس عرضه كنند. كد فرابورس چيست؟ براي انجام معاملات در فرابورس شما نياز به كد فرابورس نداريد. چون بورس و فرابورس در راستاي يكديگر فعاليت مي‌‎كنند، با داشتن كد بورسي نيز مي‌توانيد به خريد و فروش سهام‌‌هاي فرابورسي بپردازيد. (عملا بورس و فرابورس يكي هستند) فرابورس ايران چيست؟ دومين بازار معاملات بورس در ايران فرابورس است. بازار فرابورس ايران به عنوان يكي از بزرگ‌ترين بازار هاي معاملاتي به سه دسته‌ي اول، دوم، سوم و بازار پايه كه شامل تابلوي زرد، قرمز و نارنجي مي‌باشد، تقسيم شده است. در ايران، اگر شركتي بنابر دلايلي توان ورود به بازار بورس را نداشته باشد، در بازار فرابورس شروع به معامله مي‌كند. مزاياي پذيرش در فرابورس شركت‌هاي كه وارد فرابورس مي‌شوند از مزاياي مثل تخفيف ماليات برخوردار مي‌شوند. مزاياي شركت‌هاي پذيرفته شده در فرابورس شامل: معافيت يا تخفيف ماليات استفاده از امكانات بانكي مثل تسهيلات مالي قابليت نقد شوندگي سهام تامين منابع مالي انتقال و خريد و فروش سهام به صورت آسان شفافيت و اعتبار قيمت در سهام تقسيم بندي بازار پايه فرابورس در بازار پايه فرابورس شركت‌ها به سه دسته تقسيم مي‌شوند و به وسيله‌ي رنگِ تابلو دسته بندي شده‌اند. تابلوي زرد: دامنه نوسان اين شركت‌ها ۳٪ است. تابلوي نارنجي: دامنه نوسان اين شركت‌ها ۲٪ است. تابلوي قرمز: دامنه نوسان اين شركت‌ها ۱٪ است. نكات مهم بازار پايه فرابورس نكته ۱: دامنه نوسان درصد تغيير قيمت در روز است؛ كه در ادامه اين مقاله به صورت كامل با آن آشنا خواهيم شد. نكته ۲: درصورتي كه سهام موجود در بازار پايه فرابورس، سه روز متوالي بيشترين رشد يا ريزش را داشته باشد، براي روز چهارم يك درصد به دامنه نوسان آن سهام اضافه خواهد شد. نكته ۳: دامنه نوسان پايين در تابلوي قرمز به معناي ريسك پايين سرمايه گذاري نيست؛ بلكه براي جلوگيري از متحمل شدن ضرر سنگين احتمالي سهامداران شركت‌هاي تابلوي قرمز است. چون تا تابستان ۹۸ كه دامنه نوسان تابلوي قرمز نامحدود بود، سهامداراني كه ريسك پذيري بسيار بالايي داشتند، در اين شركت‌ها سرمايه گذاري مي‌كردند؛ كه گاهي اوقات سود‌هاي كلان و گاهي ضررهاي سنگيني را متحمل مي‌شدند. بازار پايه فرابورس چيست؟ بازار پايه فرابورس به سه دسته الف، ب، ج تقسيم شده است كه شركت‌‌ها نسبت به ربته و ارزش در اين دسته‌ها قرار مي‌گيرند. معمولا شركت‌هاي كه صورت مالي مناسب و دقيقي ندارند در اين دسته‌ها قرار مي‌گيرند. بازار پايه زرد چيست؟ بازار پايه زرد مربوط به پايين‌ترين سطح شركت‌هاي بورسي مي‌باشد. سهام‌هايي كه در تابلوي زرد بازار پايه قرار دارند، درصد تغيير نوسان آنها ۳٪ است. قوانين تابلوي‌ زرد فرابورس اگر يك شركت ويژگي‌هاي زير كه مربوط به قوانين تابلوي زرد فرابورس است را داشته باشد، نماد شركت در اين تابلو درج مي‌شود. قوانين تابلوي زرد فرابورس شامل: سهام‌هايي كه مجموع تاخير در ارائه اطلاعات آن بيش از ۲ بار نباشد. دفعات عدم ارائه صورت‌مالي آن‌ها، بيش از دو بار نباشد. در اطلاعات مالي شركت، حداقل يك صورت مالي حسابرسي شده وجود داشته باشد. قوانين تابلوي قرمز فرابورس اگر يك شركت ويژگي‌هاي زير كه مربوط به قوانين تابلوي قرمز فرابورس است را داشته باشد، نماد آن شركت در اين تابلو درج مي‌شود. راي قطعي مرجع قضايي مبني بر ورشكستگي شركت راي مجمع فوق‌العاده يا مرجع قضايي منبي بر انحلال شركت شركت در سه سال متوالي صورت مالي حساب رسي شده نداشته باشد. قوانين تابلوي نارنجي فرابورس اگر سهامي شرايط پذيرش در تابلوي زرد يا قرمز را نداشته باشد در تابلوي نارنجي قرار خواهد گرفت. تفاوت بورس و فرابورس چيست؟ به زبان ساده تنها تفاوت بورس و فرابورس اين است كه شركت‌ها براي ورود به فرابورس، شرايط و الزامات كمتري را نسبت به بورس دارند. در ايران با داشتن كد بورسي سهام‌هاي فرابورس را نيز مي‌توان معامله كرد. به طور كلي هيچ تفاوت خاصي بين بورس و فرابورس وجود ندارد و حضور يك شركت در فرابورس دليل بر خوب يا بد بودن شركت براي سرمايه گذاري نيست.   معرفي معامله هاي انجام پذير در بازار بورس دارايي هايي مثل اسناد مالي، اوراق بهادار، كالا، اخزا و …در بورس معامله مي‌شوند. به طور كلي بورس همان بازار هاي مالي است كه در آن سهام و اوراق بهادار معامله مي‌شود. انواع بورس و بازار هاي مالي چيست؟ به طور كلي بورس و بازار هاي مالي به ۵ دسته تقسيم مي‌شوند: سهام (tSock سبد سهام «پرتفوي» چيست؟ به مجموعه خريد سهام‌ هاي مختلف، سبد سهام مي‌گويند. تحليلگران بازار بورس براي كم كردن احتمال ضرر، سبد سهام تشكيل مي‌دهند. آنها دارايي خود را بر چند قسمت تقسيم كرده و در چند سهام مختلف سرمايه گذاري مي‌كنند تا با اينكار احتمال ضرر به ميزان قابل توجهي كاهش يابد. به طور مثال: اگر در يكي از سهام‌هاي خريداري شده متضرر شويد و ديگر سهام‌هاي موجود در سبد شما رشد كنند، ضرر سهام متضرر شده جبران مي‌شود. و اگر سهام يك شركت بنا بر دلايلي بسته شود و سرمايه گذار نياز به پول داشته باشد، مي‌تواند از ديگر سهام‌هاي خود فروخته و نقدينگي مورد نياز خود را تهيه كند. ) كالا (Futures) ارز (Forex) انرژي (Energy) شاخص (CFC) سهام چيست؟ تبديل سند يك شركت به قطعه‌هاي ريز را سهام مي‌گويند. سهام جمع سهم است و سهم قطعه‌اي از سرمايه يك شركت است. سهامدار بورس چيست؟ به دارنده هر سهم در بورس، سهامدار مي‌گويند. سهامدار به همان نسبتي كه سهام در اختيار دارد، در مالكيت شركت و بنگاه شريك است. بازار سهام چيست؟ منظور از بازار سهام همان بازار بورس است. فعالان بازار بورس در اين بازار به خريد و فروش سهام مي‌پردازند، به همين علت عده‌‌اي اين بازار را بازار سهام مي‌نامند. سهام در بورس چيست؟ سهام در بورس به معناي قطعه‌اي از سند شركت است كه به برگه‌هاي ۱۰۰ توماني تبديل شده تا به راحتي معامله شود. عملا هركس كه در بورس سهام يك شركت را مي‌خرد، جزو مالكين آن شركت محسوب مي‌شود. بورس كالا چيست؟ بورس كالا بازاري است كه فروشندگان كالاي خود را در آن عرضه مي‌كنند و پس از بررسي كارشناسان قيمت گذاري شده و در بورس كالا عرضه مي‌شود. معمولا در بورس كالا مواد خام شامل: فلزات، زعفران، پنبه، گندم و…. معامله مي‌شود. بورس كالا ايران بورس كالا ايران مناسب افرادي است كه قصد دارند از نوسانات مواد خوام استفاده كنند مناسب است. در بورس كالا نوسانات كاذب وجود ندارد و با معامله در بورس كالا مي‌تواند خود را از نوسانات كاذب دور كند. بورس ارز يا فاركس Forex چيست؟ بازاري كه در آن تمام ارزهاي‌ معتبر دنيا معامله مي‌شود را فاركس يا بورس ارز مي‌گويند. بورس ارز يا فاركس بزرگترين بازار معاملاتي جهان است كه به معناي مبادلات و داد و ستد خارجي است. به بيان ساده، ارز يك كالا است كه ارزشش در مقابل ارزي ديگر نوسان مي‌كند. هدف معامله گر كسب سود از نوسان اين جفت ارزها است. مزيت اصلي بازار ارز يا فاركس به پايين بودن هزينه در تجارت و معاملات كوتاه مدت آن است. بورس انرژي بورس انرژي براي معاملات كالا‌‌هاي حامل انرژي مبنتي بر كالا استفاده مي‌شود. بورس انرژي ايران بورس انرژي به عنوان چهارمين بورس در ايران مواردي مانند: برق گاز ذغال سنگ نفت معامله مي‌شود. شاخص (CFC) در بورس چيست؟ ميانگين نوسان بازار بورس را شاخص يا CFC مي‌گويند. شاخص‌هاي بورس (CFC) در واقع معيارهايي هستند كه با بررسي آنها مي‌توان وضعيت بورس را از گذشته تا به حال ارزيابي كرده و روند آينده‌ي بورس را پيش بيني كرد. بنابراين همانطور كه شاخص‌هاي بورس براي تصميم‌گيري سرمايه‌گذاران مهم است، نوسانات شاخص‌ها نيز براي سرمايه‌گذاران به همان نسبت مهم است. نكته: در برخي بازار ها مثل بازار آمريكا بر روي شاخص ها هم مي‌توان معامله كرد و از نوسانات آن سود به دست آورد. نمونه: شاخص داوجنز شاخص بورس تهران چيست؟ شاخص بورس تهران سنجه‌اي براي ميانگين گرفتن از رشد يا ريزش سهامِ شركت‌هاي بورسي است. شاخص بورس تهران در رسانه‌ها را گاهي با نام شاخص بورس ايران ناميده مي‌شود. در بازار بورس چند شاخص منتخب داريم كه به آنها مي‌پردازيم: شاخص كل بورس چيست؟ شاخص كل به معناي ميانگين كل نوسان بازار بورس است. شاخص كل وضعيت عمومي بازار را به ما نشان مي‌دهد؛ در واقع رشد شاخص كل به معناي رشد بازار بورس است. نحوه محاسبه شاخص كل بورس فرمول محاسبه شاخص كل به شكلي طراحي شده كه به نسبت بزرگ يا كوچك بودن شركت‌ها توجه مي‌كند. شاخص كل بيشترين تاثير خودش را از سهام‌هاي بزرگ بازار مي‌گيرد؛ به اين معنا كه رشد يا ريزش سهام‌هاي بزرگ باعث مثبت يا منفي شدن شاخص كل مي‌شود. شاخص هم وزن چيست؟ شاخص هم وزن معياري براي ميانگين گرفتن يكسان از بازار سرمايه است. اگر سهام‌هاي بازار منفي باشند اما صرفا چند سهام بزرگ بازار مثبت باشند، شاخص كل مثبت مي‌شود؛ اما قطعا در چنين مواردي شاخص هم وزن منفي خواهد بود. به طور كلي شاخص هم وزن ميانگيني از كل بازار، بدون درنظر گرفتن بزرگ يا كوچك بودن سهام‌ها است. تفاوت شاخص كل با شاخص هم وزن تفاوت اصلي شاخص كل با شاخص هم وزن در نظر نگرفتن ارزش سهام است. شاخص هم وزن از تمام سهام‌هاي بازار به صورت يكسان ميانگين مي‌گيرد؛ ولي شاخص كل بيشترين تاثير خود را از سهام‌هاي بزرگ مي‌گيرد. شاخص صنعت چيست؟ شاخص صنعت بيانگر وضعيت عمومي يك صنعت در بورس است. در بازار سرمايه شركت‌هاي مختلفي وجود دارند كه دسته‌اي از اين شركت‌ها در يك صنعت فعاليت مي‌كنند. به طور مثال سهام ذوب آهن اصفهان، سهام فولاد مباركه و سهام فولاد هرمزگان در يك صنعت در حال فعاليت هستند كه به مجموع اين سهام‌ها صنعت فولادي گفته مي‌شود. شركت‌هايي كه در يك صنعت فعاليت دارند ميانگيني از آنها گرفته شده و به صورت شاخص رسم مي‌شود كه به آن شاخص صنعت مي‌گويند. يكي از روش‌هايي كه تحليلگران براي شناسايي سهام استفاده مي‌كنند، تحليل شاخص يك صنعت است زيرا به طور كلي متوجه مي‌شوند اين صنعت ارزش سرمايه گذاري دارد يا خير. نكته: يك شركت ممكن است به دليل اخبار و اتفاقات، برخلاف هم گروهي‌هاي خود حركت كند؛ به همين دليل بررسي شاخص يك صنعت دليل بر خوب يا بد بودن تمامي سهام‌هاي موجود در آن صنعت نيست. نماد بورس چيست براي هر شركتي كه در بازار بورس فعاليت مي‌كند، نشان اختصاصي تعريف شده كه آن نماد بورس يا نماد معاملاتي مي‌گويند. نماد معاملاتي در بورس، مخفف اسم شركت است كه صرفا به خاطر سهولت در گفتار، نوشتار و معامله نماد را اختراع كرده‌اند. حرف اول نماد معاملاتي، نام اول صنعتي است كه شركت در آن قالب فعاليت مي‌كند. مزيت اين كار، راحت‌تر پيدا كردن سهام‌هاي آن صنعت و دسته‌بندي شدن آن‌هاست. چند نمونه نماد معاملاتي در بورس قندي‌ها با «ق» شروع مي شوند. قشرين: قند شيرين خراسان خودروسازي‌ها با «خ» شروع مي شوند. خاور: ايران خودرو ديزل غذايي‌ها با «غ» شروع مي شوند. غگرجي: بيسكوئيت گرجي دارويي‌ها با «د» شروع مي‌شوند. دسبحان: دارو سازي سبحان سيماني‌ها با «س» شروع مي‌شوند. سكرما: سيمان كرمان در بازار سرمايه كار‌هاي مربوط به سهام نظير: خريد، فروش و تحليل را با نماد معاملاتي انجام مي‌دهند و اسم شركت گفته نمي‌شود. عرضه اوليه چيست؟ به شركتي كه تاكنون در بازار سرمايه نبوده و قصد ورود به بازار سرمايه را دارد عرضه اوليه مي‌گويند. شركت‌ها براي ورود به بورس بايد قسمتي از سهام خود را در بورس به فروش برسانند تا از اين به بعد معاملات آن شركت در بورس انجام شود. معمولاً شركت‌ها ۱۰٪ از سهام خود را در بورس به عرضه مي‌كنند. اما شركت‌ها براي اينكه بتوانند خريداران را جذب شركت خود بكنند، سهام خود را پايين‌تر از ارزش ذاتي به‌فروش مي‌رسانند؛ طبيعتا چون قيمت سهام ارزان‌تر از ارزش ذاتي شركت است، تمامي فعالان بازار سرمايه شروع به خريد آن سهام مي‌كنند. در نتيجه شركت موفق مي‌شود سهام خود را در بورس به فروش برساند. مزاياي سرمايه گذاري در بورس مزاياي سرمايه گذاري در بورس نسبت به تمام بازارهاي موازي بيشتر است. از بهترين مزيت‌هاي سرمايه گذاري در بورس: در تمامي مقالات آموزش بورس از جمله اين مقاله به مزيت سرمايه گذاري در بورس پرداخته اند. مزاياي سرمايه گذاري در بورس شامل موارد زير است: نبود محدوديت مالي در بازار سرمايه هر شخص مي‌تواند با كمترين سرمايه شروع به سرمايه گذاري كند، حتي با ۱۰۰ هزار تومان مي‌شود در بازار بورس سرمايه گذاري را آغاز كرد. ازطرفي سقف سرمايه گذاري نامحدود است. به طور كلي با هر مقدار سرمايه مي‌توانيد شروع به سرمايه گذاري كنيد و محدوديتي براي شما وجود ندارد. قابليت نقد شوندگي بالا در بورس يكي از بهترين مزيت‌هاي بورس نسبت به بازارهاي رقيب نقد شوندگي بسيار بالاي اين بازار است. مهم‌ترين مسئله براي يك سرمايه گذار دسترسي به سرمايه است؛ يعني اگر نياز به پول داشته باشد، آيا مي‌تواند سريع به سرمايه‌ي خود دسترسي پيدا كند؟ خوشبختانه در بازار سرمايه فقط با يك كليك سهامتان به‌فروش مي‌رسد و به سرمايه خود دسترسي پيدا مي‌كنيد. سوددهي بالا در بورس نسبت به بازارهاي رقيب طبق آمار به دست آمده در ۲۷ سال گذشته، رشد بازار بورس نسبت به ديگر بازار‌ها بيشتر بوده است. اگر يك شخص با علم و آگاهي در بازار سرمايه شروع به سرمايه گذاري كند، قطعا سود بيشتري نسبت به سرمايه گذاري روي طلا، دلار و مسكن به دست مي‌آورد. قابليت سرمايه گذاري بر روي تمام صنعت‌هاي موجود در كشور ما در بازار بورس مي‌توانيم بر روي تمامي صنعت‌ها سرمايه گذاري كنيم. به طور مثال اگر تحليل شما بر سود آوري شركت‌هاي داروسازي است، شما مي‌توانيد در اين شركت‌ها سرمايه گذاري كنيد. يا اينكه بر سودآوري صنعت سيماني اطمينان داشته باشيد و تحليل شما بر رشد اين شركت‌ها باشد، مي‌توانيد سهام اين شركت را خريد كنيد و از رشد قيمتي سهام سود به دست بياوريد. به طور كلي براي يك سرمايه‌گذار، شركت‌ها و صنعت‌هاي مختلفي براي سرمايه گذاري وجود دارد. اما در بازار هاي رقيب اين‌چنين نيست. در ادامه مقاله آموزش بورس به شما روش پيدا كردن سهام خوب و صعت‌هاي خوب براي سرمايه گذاري را آموزش خواهيم داد. سود تضميني در بورس كساني كه به دنبال سود تضميني در بورس هستند مي‌توانند در صندوق‌هاي درآمد ثابت سرمايه‌ گذاري كنند. اين صندوق‌ها همانند بانك، سود ثبات به سرمايه گذاران پرداخت مي‌كنند. صندوق‌ها ۲۰ درصد ساليانه به صورت روز شمار به سرمايه گذار مي‌پردازند. صندوق امين يكم فردا از جمله صندوق‌هايي است كه سود ثابت به سرمايه‌گذار مي‌پردازد. ولي در كل به جز صندوق‌هاي درآمد ثابت در بازار سرمايه، سود تضميني وجود ندارد؛ چون در بازار سرمايه با خريد و فروش سهام شركت‌ها به سود مي‌رسيد، امكان ضرر نيز وجود دارد. در نتيجه شما در بورس از رشد قيمت سهام سود مي‌كنيد؛ طبيعي است كه با ريزش قيمت سهام نيز ضرر كنيد با چه پول و سرمايه‌اي وارد بورس شويم؟ بنا به دلايل گفته شده، تحليلگران پيشنهاد مي‌كنند با پولي كه ترس از دست دادن آن را داريد، وارد بازار بورس نشويد. دليل اصلي كساني كه در بازار بورس ضرر مي‌كنند، اين است كه با علم بورسِ «تحليل تكنيكال» آشنا نيستند. كساني كه بدون هيچ آگاهي و آموزشي وارد بازار بورس مي‌شوند، احتمال اينكه بخشي از سرمايه خود را دست بدهند بسيار بالاست. «در بازار بورس يادگيري را در اولويت قرار دهيم» بورس شغل دوم درآمد اول برخي افراد بورس را شغل اول مي‌دانند و اين امر اشتباه است. بورس شغل دوم و درآمد اول است. اگر به طور ساده به اين مسئله نگاه كنيم كه آيا بورس شغل اول است يا شغل دوم، بايد به ماهيت بورس بپردازيم. در بازار بورس افراد به سرمايه‌گذاري مي‌پردازند پس بايد سرمايه‌‌ي اوليه‌اي داشته باشيم كه با آن شروع به سرمايه گذاري كنيم. نكته دوم: در برخي مواقع ممكن است بازار بورس بد شود سودده نباشد، اگر شخص درآمدي نداشته باشد، به مشكل خواهد خورد. گاهي مواقع ممكن است سهام شخص براي مدتي بسته باشد و شخص دسترسي به سرمايه خود نداشته باشد. به همين دليل ما بورس را شغل دوم مي‌دانيم. بازار بورس محلي براي سرمايه‌گذاري با پول مازاد، و پس انداز زندگي است. بورس براي چه كساني و چه شرايطي «مناسب نيست»؟ بهتر است قبل از ورود به علم هاي بورس، چند ويژگي از افرادي كه نبايد وارد بورس بشوند را نام ببريم: درصورتي كه شما هيچ گونه شغلي نداريد و به فكر درآمد ثابت هستيد. پول سرمايه‌گذاري در بورس را با وام گرفتن، قرض يا مايحتاج زندگي بدست آوريد. اگر به فكر اين هستيد كه در مدت زمان كوتاهي پول زيادي به دست بياوريد. اگر تحمل ضرر را نداريد و يا اينكه شما اصلا حاضر به ريسك كردن نيستيد. اگر فكر مي‌كنيد ثروتمند شدن در بورس بستگي به شانس دارد يا فكر ميكنيد بورس قمار است. اگر از دسته افرادي هستيد كه در بالا ذكر كرديم بورس براي شما جاي مناسبي نيست. بورس براي چه كساني و در چه صورت «مناسب است»؟ قصد داريد در كنار شغل خود شغل دوم داشته باشيد و اينكه شغل دوم شما وقت زيادي از شما نگيرد. ريسك پذير و صبور هستيد و قصد داريد براي آينده خودتان سرمايه گذاري كنيد. قصد داريد محلي را براي سرمايه گذاري انتخاب كنيد كه ريسك بالايي نداشته باشد. سرمايه‌اي به صورت پس انداز داريد كه فعلا به آن نياز نداريد و قصد داريد بيشتر از بانك سود به دست بياوريد. آينده خودتان و فرزندانتان براي شما مهم است و مي خواهيد سرمايه گذاري مطمئن و مناسبي براي آينده آنها داشته باشيد. اگر از اين دسته افراد هستيد بورس بهترين موقعيت براي سرمايه‌گذاري شماست. ورود به بورس: حداقل سرمايه مورد نياز بورس چقدر است؟ حداقل سرمايه براي ورود به بورس فقط ۵۰۰ هزار تومان است. بورس محيطي است كه هر شخص با حداقل سرمايه بتواند سرمايه گذاري كند و سرمايه خود را افزايش دهد. نكته بعدي اين است كه بورس سقف ندارد؛ يعني هر شخص با هر چقدر سرمايه كلان هم مي‌تواند سرمايه گذاري كند و محدوديتي در ورود پول به دنياي بورس ندارد. نكته‌اي كه تحليلگران به كساني كه قصد دارند وارد بازار بورس شوند مي‌گويند اين است كه: با سرمايه كم وارد بازار شويد. اين جمله دليل بر بد بودن بورس يا ترس از دست دادن پول نيست، بلكه در هر كاري علاوه بر علم، تجربه هم لازم است. نكته: ابتدا با پول كم وارد بورس شويد شخص ابتدا با پول كم شروع به كار كرده، تجربه به دست مي‌آورد و آرام آرام پول بيشتري وارد بازار مي‌كند. همچنين شخصي كه در حال يادگيري علم بورس است (يا به تازگي دوره بورسي را به اتمام رسانده)، ممكن است به دليل تجربه كم در تحليل كردن دچار اشتباه شود. به هر حال اشتباه تحليل كردن يك تحليلگر تازه كار دور از ذهن نيست. در نتيجه اگر سرمايه سنگيني در بازار داشته باشد ممكن است بخش زيادي از سرمايه خود را از دست بدهد. آيا بورس قمار است؟ براخي از افرادي كه به تازگي وارد بازار بورس‌ شده‌اند فكر مي‌كند بورس قمار است.اما باي بدانيم بورس متكي به تحليل است و اصلا شانس نيست خيلي از افراد بر اين باورند كه رشد يا ريزش سهام كاملا شانسي است و هيچ گونه نمي‌شود بازار رو تحليل كرد. اما افراد حرفه‌اي بر اين باور هستند كه شانس در بازار‌هاي مالي معنايي ندارند و تمامي اتفاقات در بازار بر پايه تحليل مي‌افتد. در بازار سرمايه به هيچ عنوان نبايد بر پايه شانس معامله كنيم، بازارهاي مالي به هيچ عنوان قمار نيست و تماما طبق تحليل حركت مي‌كنند. دانش هاي مورد نياز براي ورود به بازار بورس دانش و پيش‌زمينه علمي مورد نياز براي سرمايه گذاري در بورس به ۲ دسته تقسيم مي‌شود: علم تحليل تكنيكال علم تحليل بنيادي علم تابلو خواني تحليل تكنيكال در بورس چيست؟ تحليل تكنيكال در بورس روشي براي پيش‌بيني قيمت‌ها در بازار از طريق مطالعه وضعيت گذشته بازار است. در اين تحليل از طريق بررسي تغييرات و نوسان‌هاي قيمت‌ها و حجم معاملات و عرضه و تقاضا مي‌توان وضعيت قيمت‌ها در آينده را پيش‌بيني كرد. تحليل تكنيكال دانشي براي ثبت تاريخچه معاملات است. تحليل تكنيكال به اين معناست كه به جاي توجه كردن به كالا، به رفتار بازار توجه كنيم. اين روش براي تحليل بازار ارزهاي خارجي، بازارهاي بورس اوراق بهادار و بازار طلا و ديگر فلزات گران‌بها كاربرد گسترده‌اي دارد. اصول تحليل تكنيكال چيست؟ 3 مبحث به عنوان اصول تحليل تكنيكال در بورس وجود دارد: همه چيز در قيمت لحاظ شده است. قيمت ها در قالب روند حركت مي‌كنند. تاريخ تكرار مي‌شود. تحليل بنيادي در بورس چيست؟ تحليل بنيادي در بورس روشي براي به دست آوردن ارزش ذاتي سهام است. در تحليل بنيادي به بررسي صورتها‌ي مالي شركت ميپردازيم. تحليل بنيادي صورت سود و زيان شركت، ترازنامه، صورت جريان وجوه نقد را برسي كرده، با در نظر گرفتن عواملي همچون اقتصاد كلان به ارزش گذاري سهام شركت مي‌پردازيم. مزاياي تحليل بنيادي مزاياي تحليل بنيادي به دست آوردن ارزش ذاتي سهام است. كساني كه در بازار بورس سرمايه گذاري مي‌كنند به دنبال روشي هستند كه سهام‌هاي ارزان بازار را خريد كنند. با استفاده از تحليل بنيادي مي‌توان يك شركت را ارزش گذاري كرد و اگر قيمت كنوني سهام پايين تر از ارزش ذاتي باشد، آن سهام براي سرمايه گذاري مناسب است. معايب تحليل بنيادي در بورس از معايب علم تحليل بنيادي اين است كه ممكن است گزارش شركت ها كمي با تاخير ارسال شوند كه اين امر طبيعي است. در نتيجه معامله‌گر در آن فرصت نمي‌تواند كاري انجام دهد چون منتظر گزارش شركت است. هر چند آگاه بودن به علم بنيادي ميتواند مفيد باشد و اصلا قصد تخريب اين علم را نداريم، ولي بسياري از تحليلگرهاي تكنيكال بر اين اعتقاد هستند كه علم تكنيكال براي آنها كفايت ميكند و نياز به علم ديگري ندارند. اما تحليل بنيادي نيز كمك مي‌كند تا بتوانيم بر اساس صورت هاي مالي شركت ارزش قيمتي سهام را به دست آوريم. در بورس، تحليل تكنيكال بهتر است يا تحليل بنيادي؟ براي ورود به بورس بهتر است ابتدا تحليل تكنيكال را بياموزيم. اگر بخواهيم بدون تعصب به اين موضوع نگاه كنيم قطعا جواب سوال ما تحليل تكنيكال است. شخصي كه براي ورود به بورس، تكنيكال ياد ميگيرد ميتواند در هر بازاري وارد شود و برايش فرق نميكند در بازار ايران سرمايه گذاري كند يا در بازار هاي ديگر مثل سكه، طلا، زعفران يا حتي فاركس. نكته: خوب بودن تحليل تكنيكال به معناي بد بودن تحليل بنيادي نيست زيرا در راستاي يك ديگر هستند. اما تحليل تكنيكال بسيار ساده و كاربردي است. مزاياي تحليل تكنيكال بورس مزيت تحليل تكنيكال تصميم گيري در لحظه حال حاظر است. از مزاياي تحليل تكنيكال اين است در حال حاضر ميتوانيد تصميم بگيريد و دقيقا ميدانيد چه اقدامي بايد انجام بدهيد. علم تكنيكال نياز به پيش زمينه علمي خاصي ندارد. از ديگر مزاياي تحليل تكنيكال اين است كه در تمام بازار ها قابل استفاده است و در بورس ايران محدود نيست، بر خلاف علم بنيادي كه نياز به دانش اقتصاد و امور مالي دارد. نكته: بورس از دسته بازارهايي است كه حتي با سرمايه گذاري كم مي‌توانيد به رونق اقتصادي كمك كنيد. براي نقطه‌ي دقيق ورود و خروج از سهام بورس مي‌توانيد آموزش رايگان بهترين انديكاتورها در تحليل تكنيكال را مطالعه كنيد: بهترين سهام در بورس بهترين سهام در بورس،سهامي است كه از لحاظ تكنيكال و بنيادي موقعيت مناسبي داشته باشد . اگر سهامي را برسي كنيم و از لحاظ بنيادي و تكنيكال در موقعيت خوبي قرار داشته باشد قطعا گذينه مناسبي براي سرمايه گذاري است . آيا براي سرمايه گذاري در بورس دير است؟ براي سرمايه گذاري در بورس هيچ وقت دير نيست. اگر فكر مي‌كنيد براي سرمايه ‌گذاري در بورس دير شده‌ است پاسخ شما در اين مثال است: سهام آمازون در سال 2002 قيمت هر سهم تقريبا 12 دلار بود. در سال 2011 قيمت هر سهم شركت آمازون به 140 دلار رسيد. پس احتمالا بگوييد براي سرمايه گذاري در سهام آمازون دير است و سهام رشد خود را داشته است! ولي آمار چيز ديگري مي‌گويد: سهام آمازون در سال 2015 به قيمت 600 دلار به ازاي هر سهم رسيد. ممكن است بگوييد امكان ندارد قيمت هر سهم بالاتر برود و براي سرمايه گذاري در سهام آمازون دير است و سهام رشد خود را داشته است. جالب است بدانيد الان قيمت سهام آمازون 1441 دلار است، يعني اگر در سال ۱۳۸۰ شمسي مبلغ ۱۲۰ هزار تومان سهام آمازون را خريده بوديد، سرمايه فعلي شما بالاي ۱۸۰ ميليون تومان مي‌شد. منظور ما اين نيست كه هر سهامي را در هر قيمتي بايد خريد. منظور اين است كه بايد با علم و آگاهي وارد بازار سرمايه شد. براي سرمايه گذاري هيچ وقت دير نيست …! بررسي بازار بورس ايران نگاهي به بازار بورس ايران داشته باشيم و با توجه به تورم موجود آگاهي پيدا كنيم كه كدام بازار براي سرمايه گذاري مناسب است: طبق آمار رشد يك سال گذشته بازارها، بازار بورس ايران از تمامي بازار هاي موجود در ايران كم ترين رشد را داشته است. بازار بورس مي‌تواند به راحتي تورمي كه گريبان گير بازارها شده است را جبران كند و سود خوبي به سهام داران بدهد؛ پس بورس در مقابل تمامي بازارهاي موجود در ايران كم ريسك‌تر و ارزان‌تر است. با يادگيري بورس چه توانايي‌هايي در بازار ايران داريد؟ با يادگيري بورس مي‌توانيد سرمايه خود را از تورم شديد حفظ كنيد؛ همچنين مناسب كساني‌ست كه بخواهند شغل دومي داشته باشند كه درآمدش از شغل اولشان هم بالاتر باشد! به اين صورت كه: سهام هاي خوب را در بازار شناسايي كنيد و حداقل كاري كه در بورس مي‌توان انجام داد جلوگيري از كم شدن ارزش پول خود در برار تورم است. با روش سرمايه‌گذاري هوشمند مي‌توانيد پول كلاني به دست بياوريد. نكته: بورس از دسته بازارهايي است كه حتي با سرمايه گذاري كم مي‌توانيد به رونق اقتصادي كمك كنيد. براي آغاز آموزش بورس مي‌توانيد آموزش ويديوي رايگان سرمايه گذاري در بورس را مطالعه كنيد: آشنايي با بورس ايران بورس ايران محل مناسب براي سرمايه گذاري و كمك به توليد كشور است. كسي كه دلار خريداري كرده تا با گران شدن دلار سود كند، با گران شدن دلار در واقع سودي به دست نياورده است، بلكه پول كشور نسبت به دلار بي ارزش‌تر شده است. 1 دلار هميشه 1 دلار هست و اين پول كشور هست كه در برابر آن بي‌ارزش شده است. اما بورس مكاني است كه شما وقتي با سرمايه خودتان سهام خريداري مي‌كنيد پول شما وارد چرخه اقتصاد شده و به اقتصاد كشور كمك مي‌كنيد. سرمايه شما هم طبيعتا زياد مي‌شود چون وقتي رونق اقتصادي ايجاد شود و شركت سرمايه براي كار داشته باشد با آن سرمايه فعاليت كرده و سهام شركت رشد مي‌كند. مراحل ثبت نام بورس چيست؟ قدم اول براي ورود به بورس ثبت نام در بورس و دريافت كد بورسي است (كه در ادامه مقاله به آن پرداخته‌ايم) اين روزها براي فعاليت در بورس و خريد و فروش سهام نياز به ثبت نام در بورس داريد. با ثبت نام در بورس و دريافت كد بورسي شما به راحتي مي‌توانيد به خريد و فروش سهام بپردازيد. براي ثبت نام در بورس بايد به يكي از شعب كارگزاري‎‌هاي بورس رفته بو درخواست كد بورسي كنيد. پس از دريافت كد بورسي شما مي‌تواتيد به صورت آنلاين و بر خط هر سهامي را كه تمايل داشته باشيد معامله كنيد. خريد و فروش در بورس به چه صورت انجام پذير است؟ اينترنتي (آنلاين) يا آفلاين حضوري يا كتبي تلفني مراحل ثبت نام و ورود به بورس به طور كلي مراحلي كه يك شخص براي ثبت نام در بورس بايد انجام دهد به ۳ قسمت تقسيم مي‌شود. هر فرد براي شروع سرمايه گذاري در بورس بايد اقدامات زير را انجام دهد. ثبت نام در كارگزاري براي گرفتن كد بورسي ثبت نام در سجام شروع معاملات در بورس كارگزاري در بورس چيست؟ به شركت‌هايي كه خريد و فروش سهام را انجام مي‌دهند كارگزاري در بورس مي‌گويند. كارگزاري ها در بورس بنگاه هايي هستند كه به نمايندگي از خريدار و فروشنده براي آنها معامله انجام مي‌دهند و در ازاي آن حق العمل يا حق كارگزاري مي‌گيرند. امروزه اكثر كساني كه قصد خريد و فروش در بورس را دارند كد بورسي آنلاين از كارگزاري مي‌گيرند. از جمله مزاياي كد آنلاين اين است كه مي‌توانيد در تمام ساعت شبانه روز پُرتفُوي (سبد سهام) هاي خود را ببينيد. از طريق صفحه‌اي، كارگزاري به نام پنل شخصي داريد و صفحه شخصي شماست كه تمام سهام هاي شما در آنجا هستند. از آن قسمت مي‌توانيد سهام خريداري كرده و يا سهام هاي خود را بفروشيد. پس در واقع صفحه شخصي شما در كارگزاري، مكان امني براي نگهداري سهام‌هاي شماست و از همان قسمت مي‌توانيد به خريد و فروش بپردازيد. ثبت نام غير حضوري كارگزاري براي ثبت نام غير حضوري كارگزاري بايد به سايت كارگزاري مراجعه كنيد. براي ثبت نام ابتدا به سايت كارگزاري مراجعه كرده و فرم هاي مربوطه را پر كنيد. پس از تكميل فرم به دفتر پيشخوان مراجعه مي‌كند و اهراز هويت مي‌شويد وتا چند روز آينده كد بورسي شما فعال مي‌شود. برگرفته از سايت خبر بورس 24 بورس چيست؟ واژه بورس در زبان فرانسوي به معني كيف پول است. براي شناختن و فهميدن واژه بورس بهتر است ابتدا بازار را تعريف كنيم. بازار مكان خاصي نيست. بلكه جايي است كه خريدار و فروشنده در آن فعاليت داشته باشند. به بيان ساده‌تر: هرگاه شرايطي فراهم شود كه خريدار و فروشنده بتوانند با هم رابطه‌اي برقرار كنند، به توافقي برسند و معامله‌اي بين آن‌ها صورت گيرد، بازار تشكيل مي‌شود. در نتيجه بازار محدود به يك مكان خاص نيست. پس در هر فعاليت اقتصادي كه در آن خريدار و فروشنده‌اي وجود داشته باشد، بازار شكل گرفته است. بورس تهران چيست؟ بورس تهران بازاري است كه اوراق بهادار شركت‌هاي بورسي در اين بازار توسط كارگزاران و ناظران مورد معامله قرار مي‌گيرد. اولين بورس در ايران بورس اوراق بهادار تهران مي‌باشد. بورس اوراق بهادر تهران در سال 1346 با ورود شركت نفت پارس و بانك صنعت و معدن فعاليت خود را آغاز كرد. ابتدا در بازار بورس تهران قيمت سهام شركت‌هاي بورسي بر روي تخته نوشته و در تالار بورس به نمايش مي‌گذاشتد. در ابتدا هفته‌اي يكبار و آنهم در ساعت محدودي معاملات سهام انجام مي‌شد و علت آن كم بودن معاملات و عدم فرهنگ سازي بود. در حال حاظر بازار بورس تهران از ساعت 9 صبح تا 12:30 و از روز شنبه تا چهارشنبه فعاليت مي‌كند. كسب درآمد از بورس براي كسب درآمد از بورس بايد به علم بازار‌هاي مالي مسلط باشيم. افرادي كه قصد دارند كسب درآمد از بورس داشته باشند بايد در ابتدا با مطالعه‌‌ي مقاله آموزش بورس رايگان از صفر با بازار بورس آشنا شده و سپس به سراغ علم بورس بروند. الفباي بورس براي شروع آموزش بورس بايد به چند نكته ابتدايي كه جزو الفباي بورس به حساب مي‌آيند توجه كنيم. بازار سرمايه محل قمار كردن نيست با پول قرض و وام وارد بازار نشويم با پولي كه ترس از دست دادن آن را داريم در بورس سرمايه گذاري نكنيم بهترين پول براي سرمايه گذاري پول مازاد است. مزاياي پذيرش شركتها در بورس اوراق بهادار وارد شدن شركت‌هاي پذيرش شده در بورس مزاياي زيادي دارد كه در نهايت به بهبود عملكرد شركت كمك مي‌كند. پذيرش شركت‌هاي جديد در بازار سرمايه به بزرگ شدن بورس، توسعه‌ي بازار سرمايه و اقتصاد ملي كمك خواهد كرد. همچنين باعث ايجاد فرهنگ سهامداري شده و براي شركت‌هاي پذيرش شده مزاياي متعددي دارد. مهم‌ترين مزاياي پذيرش در بورس پذيرش در بورس براي شركت پذيرفته شده مزاياي بسياري دارد كه مهم‌ترين آنها برخورداري از تخفيف مالياتي افزايش اعتبار داخلي و بين اللملي كاهش ريسك نقدينگي به روز رساني ارزش واقعي شركت اعتبار و اعتماد عمومي سهولت در گرفتن تهسيلات بانكي واحد بورس چيست؟ واحد بورس بستگي به نوع پول يك كشور دارد. به طور مثال واحد پول ايران ريال است، به همين دليل واحد بورس ايران به ريال محاسبه مي‌شود. كد بورسي چيست؟ براي خريد و فروش سهام در بورس به يك كد بورسي نياز داريد. كد بورسي شامل پنج عدد و سه حرف اول نام‌خانوادگي شما است. براي دريافت كد بورسي بايد در يكي از شعب كارگزاري‌هاي بورس ثبت نام كرده و درخواست كد بورس دهيد. در ادامه‌ي مقاله آموزش بورس رايگان روش گرفتن كد بورسي به صورت تصويري را به شما عزيزان آموزش مي‌دهيم، كد بورسي من چيست؟ كد بورسي هر فرد شامل سه حرف اول نام‌خانوادگي شخص و 5 عدد كه سازمان بورس قرار مي‌دهد است. نمونه كد بورسي به طور مثال اگر فاميلي شما محمدي است كد بورسي شما محم35482 مي‌شود. بازار بورس بازار بورس محلي براي داد و ستد كالا و اسناد مالي تجاري است. امروزه خريد و فروش اسناد مالي تجاري و اوراق بهادار در بازار بورس انجام مي‌شود. تمامي كساني كه در بازار بورس فعاليت مي‌كنند، به صورت اينترنتي به معامله اين اسناد مي‌پردازند.   فرابورس چيست؟ در بازار فرابورس همچون بورس، سهام شركت‌ها مورد معامله قرار مي‌گيرد؛ با اين تفاوت كه شركت‌هاي كه شرايط حضور در بورس را ندارند در بازار فرابورس قرار مي‌گيرند. بازار فرابورس همچون بورس به صورت مستقل و شفاف در حال فعاليت است و شركت‌ها مي‌توانند سهام خود را در فرابورس عرضه كنند. كد فرابورس چيست؟ براي انجام معاملات در فرابورس شما نياز به كد فرابورس نداريد. چون بورس و فرابورس در راستاي يكديگر فعاليت مي‌‎كنند، با داشتن كد بورسي نيز مي‌توانيد به خريد و فروش سهام‌‌هاي فرابورسي بپردازيد. (عملا بورس و فرابورس يكي هستند) فرابورس ايران چيست؟ دومين بازار معاملات بورس در ايران فرابورس است. بازار فرابورس ايران به عنوان يكي از بزرگ‌ترين بازار هاي معاملاتي به سه دسته‌ي اول، دوم، سوم و بازار پايه كه شامل تابلوي زرد، قرمز و نارنجي مي‌باشد، تقسيم شده است. در ايران، اگر شركتي بنابر دلايلي توان ورود به بازار بورس را نداشته باشد، در بازار فرابورس شروع به معامله مي‌كند. مزاياي پذيرش در فرابورس شركت‌هاي كه وارد فرابورس مي‌شوند از مزاياي مثل تخفيف ماليات برخوردار مي‌شوند. مزاياي شركت‌هاي پذيرفته شده در فرابورس شامل: معافيت يا تخفيف ماليات استفاده از امكانات بانكي مثل تسهيلات مالي قابليت نقد شوندگي سهام تامين منابع مالي انتقال و خريد و فروش سهام به صورت آسان شفافيت و اعتبار قيمت در سهام تقسيم بندي بازار پايه فرابورس در بازار پايه فرابورس شركت‌ها به سه دسته تقسيم مي‌شوند و به وسيله‌ي رنگِ تابلو دسته بندي شده‌اند. تابلوي زرد: دامنه نوسان اين شركت‌ها ۳٪ است. تابلوي نارنجي: دامنه نوسان اين شركت‌ها ۲٪ است. تابلوي قرمز: دامنه نوسان اين شركت‌ها ۱٪ است. نكات مهم بازار پايه فرابورس نكته ۱: دامنه نوسان درصد تغيير قيمت در روز است؛ كه در ادامه اين مقاله به صورت كامل با آن آشنا خواهيم شد. نكته ۲: درصورتي كه سهام موجود در بازار پايه فرابورس، سه روز متوالي بيشترين رشد يا ريزش را داشته باشد، براي روز چهارم يك درصد به دامنه نوسان آن سهام اضافه خواهد شد. نكته ۳: دامنه نوسان پايين در تابلوي قرمز به معناي ريسك پايين سرمايه گذاري نيست؛ بلكه براي جلوگيري از متحمل شدن ضرر سنگين احتمالي سهامداران شركت‌هاي تابلوي قرمز است. چون تا تابستان ۹۸ كه دامنه نوسان تابلوي قرمز نامحدود بود، سهامداراني كه ريسك پذيري بسيار بالايي داشتند، در اين شركت‌ها سرمايه گذاري مي‌كردند؛ كه گاهي اوقات سود‌هاي كلان و گاهي ضررهاي سنگيني را متحمل مي‌شدند. بازار پايه فرابورس چيست؟ بازار پايه فرابورس به سه دسته الف، ب، ج تقسيم شده است كه شركت‌‌ها نسبت به ربته و ارزش در اين دسته‌ها قرار مي‌گيرند. معمولا شركت‌هاي كه صورت مالي مناسب و دقيقي ندارند در اين دسته‌ها قرار مي‌گيرند. بازار پايه زرد چيست؟ بازار پايه زرد مربوط به پايين‌ترين سطح شركت‌هاي بورسي مي‌باشد. سهام‌هايي كه در تابلوي زرد بازار پايه قرار دارند، درصد تغيير نوسان آنها ۳٪ است. قوانين تابلوي‌ زرد فرابورس اگر يك شركت ويژگي‌هاي زير كه مربوط به قوانين تابلوي زرد فرابورس است را داشته باشد، نماد شركت در اين تابلو درج مي‌شود. قوانين تابلوي زرد فرابورس شامل: سهام‌هايي كه مجموع تاخير در ارائه اطلاعات آن بيش از ۲ بار نباشد. دفعات عدم ارائه صورت‌مالي آن‌ها، بيش از دو بار نباشد. در اطلاعات مالي شركت، حداقل يك صورت مالي حسابرسي شده وجود داشته باشد. قوانين تابلوي قرمز فرابورس اگر يك شركت ويژگي‌هاي زير كه مربوط به قوانين تابلوي قرمز فرابورس است را داشته باشد، نماد آن شركت در اين تابلو درج مي‌شود. راي قطعي مرجع قضايي مبني بر ورشكستگي شركت راي مجمع فوق‌العاده يا مرجع قضايي منبي بر انحلال شركت شركت در سه سال متوالي صورت مالي حساب رسي شده نداشته باشد. قوانين تابلوي نارنجي فرابورس اگر سهامي شرايط پذيرش در تابلوي زرد يا قرمز را نداشته باشد در تابلوي نارنجي قرار خواهد گرفت. تفاوت بورس و فرابورس چيست؟ به زبان ساده تنها تفاوت بورس و فرابورس اين است كه شركت‌ها براي ورود به فرابورس، شرايط و الزامات كمتري را نسبت به بورس دارند. در ايران با داشتن كد بورسي سهام‌هاي فرابورس را نيز مي‌توان معامله كرد. به طور كلي هيچ تفاوت خاصي بين بورس و فرابورس وجود ندارد و حضور يك شركت در فرابورس دليل بر خوب يا بد بودن شركت براي سرمايه گذاري نيست.   معرفي معامله هاي انجام پذير در بازار بورس دارايي هايي مثل اسناد مالي، اوراق بهادار، كالا، اخزا و …در بورس معامله مي‌شوند. به طور كلي بورس همان بازار هاي مالي است كه در آن سهام و اوراق بهادار معامله مي‌شود. انواع بورس و بازار هاي مالي چيست؟ به طور كلي بورس و بازار هاي مالي به ۵ دسته تقسيم مي‌شوند: سهام (tSock سبد سهام «پرتفوي» چيست؟ به مجموعه خريد سهام‌ هاي مختلف، سبد سهام مي‌گويند. تحليلگران بازار بورس براي كم كردن احتمال ضرر، سبد سهام تشكيل مي‌دهند. آنها دارايي خود را بر چند قسمت تقسيم كرده و در چند سهام مختلف سرمايه گذاري مي‌كنند تا با اينكار احتمال ضرر به ميزان قابل توجهي كاهش يابد. به طور مثال: اگر در يكي از سهام‌هاي خريداري شده متضرر شويد و ديگر سهام‌هاي موجود در سبد شما رشد كنند، ضرر سهام متضرر شده جبران مي‌شود. و اگر سهام يك شركت بنا بر دلايلي بسته شود و سرمايه گذار نياز به پول داشته باشد، مي‌تواند از ديگر سهام‌هاي خود فروخته و نقدينگي مورد نياز خود را تهيه كند. ) كالا (Futures) ارز (Forex) انرژي (Energy) شاخص (CFC) سهام چيست؟ تبديل سند يك شركت به قطعه‌هاي ريز را سهام مي‌گويند. سهام جمع سهم است و سهم قطعه‌اي از سرمايه يك شركت است. سهامدار بورس چيست؟ به دارنده هر سهم در بورس، سهامدار مي‌گويند. سهامدار به همان نسبتي كه سهام در اختيار دارد، در مالكيت شركت و بنگاه شريك است. بازار سهام چيست؟ منظور از بازار سهام همان بازار بورس است. فعالان بازار بورس در اين بازار به خريد و فروش سهام مي‌پردازند، به همين علت عده‌‌اي اين بازار را بازار سهام
برچسب: ،
ادامه مطلب

امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۴:۰۱ توسط:paya موضوع: