payamarketing payamarketing .

payamarketing

نمونه برتر انيميشن تبليغاتي سه بعدي در تهران

انيميشن يكي از جذاب ترين و نفس گيرترين هنرهاي جهان ماست. نشات گرفته از كلمه لاتين “anima” به معناي “روح” يا “نفس” تا “جاندار” تقريباً به معناي دميدن زندگي در چيزي است. اين واقعاً يك اصطلاح مناسب است، زيرا كارتون‌ها و فيلم‌هايي كه در طول تاريخ به ما هديه داده‌اند، تصاويري هستند كه با زندگي همراه شده‌اند. با گذشت زمان، اصطلاح “انيميشن” معمولاً به يكي از اين دو نوع اشاره دارد: انيميشن دو بعدي يا انيميشن سه بعدي.

انيميشن سه بعدي چيست؟

 

در ساختن انيميشن سه بعدي سعي در اين بوده كه انيميشن همانند دنياي واقعي ما ساخته شود. در انيميشن دو بعدي فقط طول و عرض تصوير قابل ديدن است. ولي در انيميشن‌هاي سه بعدي، علاو بر طول و عرض، عمق نيز به تصاوير اضافه شده است. عمق دادن به اين نوع انيميشن ها، تغييراتي در چرخش، موقعيت، مقياس ايجاد مي­‌كند. علاوه بر اين ويژگي ها، زاويه ديد، ميزان نور و غيره اهميت پيدا مي­‌كند.

انيميشن سه بعدي براي اولين بار در نيمه پاياني قرن بيستم آغاز شد. اولين فيلمي كه كاملاً از CGI ساخته شد، «داستان اسباب‌بازي» پيكسار در سال ۱۹۹۵ بود. اكنون اكثر فيلم‌هاي مدرن ديزني انيميشن‌هاي سه بعدي هستند، مانند «Tangled»، «Frozen» و «Moana». به نظر مي‌رسيد كه مخاطبان فيلم با گذشت زمان فقط سه بعدي را به دو بعدي ترجيح مي دهند.

 

 براي ديدن نمونه انيميشن تبليغاتي سه بعدي به پارت انيميشن مراجعه كنيد

.https://partanimation.com/%d8%b3%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%85%db%8c%d8%b4%d9%86-%d8%b3%d9%87-%d8%a8%d8%b9%d8%af%db%8c/

 

شيوه ساخت انيميشن سه بعدي

 

شيوه ساختن اين نوع انيميشن به سه بخش اساسي مدل سازي، موقعيت اشياء و متحرك سازي، و خروجي گرفتن تقسيم مي­‌شود.

مدل سازي به معني ساخت اشياء در صحنه بخصوص مي‌باشد. موقعيت اشياء و متحرك سازي به فرآيند قرار دادن و متحرك سازي اشياء در صحنه گفته مي‌شود. در خروجي گرفتن ويژگي هايي مانند ميزان و زاويه نور نسبت به اشياء مشخص مي‌شود و نتيجه نهايي را مشاهده مي‌كنيم.

انيميشن سه بعدي انيميشن‌هايي هستند كه به طور كامل در يك نرم‌افزار كامپيوتري توليد شده مي‌شوند. اين انيميشن ها شامل تمام محورهاي x، y و z هستند. همچنين به آن “CGI”، مخفف “Computer-Generated Imagery ” به معناي “تصاوير توليد شده توسط كامپيوتر” نيز گفته مي‌شود. در ساخت اين نوع انيميشن، انيماتور نياز به ايجاد مدل براي تمام اشياء و شخصيت ها دارد. پس از ايجاد آن‌ها، مدل ها را مي توان مانند عروسك در هر نقطه از محيط قرار داد و جابه جا كرد.

در اين نرم‌افزارها انيماتور مي‌تواند دوربين را در هر نقطه از جهان قرار دهد و همچنين بافت‌ها و نورهايي ايجاد كند. اين كار به مدل‌ها كمك كند تا احساس زندگي بيشتري داشته باشند. CGI مي تواند آثار هنري واقع گرايانه تر و پايه اي را ارائه دهد اما خلاقيت را محدود مي‌كند. همچنين اشتباهات در سه بعدي بيشتر از دو بعدي قابل توجه است.

در ساخت انيميشن ۳D از چه برنامه هايي استفاده مي‌شود؟

 

براي ساختن انيميشن سه بعدي بايد از برنامه هاي بسيار قوي استفاده كرد. اين نرم افزار بايد تمامي نياز هاي سازنده را پوشش دهد. در توليد انيمشين هاي سه بعدي از نرم افزارهايي مانند: Maya، Blender، ۳D Studio Max و غيره استفاده مي‌شود.

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۴۱:۵۴ توسط:paya موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :