payamarketing payamarketing .

payamarketing

نكات خريد سيسموني نوزاد پسرانه

هنگام آماده شدن براي ورود نوزاد جديد، كارهاي زيادي وجود دارد كه همواره با دغدغه‌هايي همراه است و خريد سيسموني فقط يكي از آن‌ها است. از طراحي دكوراسيون اتاق كودك گرفته تا جمع‌آوري وسايل براي خواب، لباس، خوراك، پوشك كردن و اين‌كه نوزاد دقيقا به چه چيزهاي نياز دارد، به راحتي مي‌تواند ذهن هر مادر و پدري را درگير كند. اما چگونه مي‌توانيد بفهميد كه كدام وسايل كودك را مي‌توانيد فراموش كنيد و كدام وسايل ضروري كودك هستند كه نمي‌توانيد بدون آن‌ها زندگي كنيد؟ بهتر است باتوجه به جنسيت ابتدا يك ليست كامل از وسايل مورد نياز نوزاد را تهيه كنند اما همين كار هم براي اولين‌بار ساده نيست. ما در ادامه اين مطلب ليست كاملي از چيزهايي كه براي سيسموني نوزاد پسر نياز داريد را برايتان آماده كرده‌ايم كه مي‌توانيد از آن بهره ببريد.


اهميت تهيه ليست سيسموني نوزاد پسر

برخي والدين براي خريد سيسموني بسيار هيجاني عمل مي‌كنند و هرچيزي را كه در مغازه‌ها و فروشگاه‌هاي سيسموني مي‌بينند، مي‌خرند. در اين خريدهاي پرشور، زيبايي و جذابيت ظاهري حرف اول را مي‌زند و به همين دليل اغلب مجبور مي‌شوند كه مجددا اقدام به خريد لوازم ضروري و مناسب كنند، بنابراين  براي جلوگيري از هزينه‌هاي مجدد، والدين قبل از شروع به خريد لوازم مورد نياز مادر و كودك براي سيسموني بهتر است ليستي از لوازم ضروري را براي خود تهيه نمايند. چك ليست سيسموني شامل تمام وسايلي است كه بعد از تولد نوزاد نياز مي‌شود و كمك مي‌كند كه تمام وسايل ضروري نوزاد از قلم نيفتد. خصوصا تهيه وسايلي كه بلافاصله بعد از تولد و براي ترخيص از بيمارستان نياز هستند، اهميت زيادي دارند و نبايد خريد آن‌ها فراموش شود.

‌ليست كامل تمام لوازم سيسموني نوزاد پسر

  • ‌پوشاك نوزاد


يكي از وسايل مهم در سيسموني نوزاد پسر پوشاك است كه در طرح‌ها و رنگ‌هاي مختلفي وجود دارد و بهتر است لباس را از جنس پارچه‌هاي غير آلرژي‌زا، نخي و نرم خريداري كنيد، زيرا در اين دوران پوست نوزادان بسيار نازك و حساس است. رشد انسان در دوران نوزادي بسيار سريع است و بيشترين ميزان رشد تا پيش از ۳ سالگي اتفاق مي‌افتد كه سرعت آن در نوزادان پسر بيشتر است، بنابراين بهتر است لباس را در سايزهاي مختلف تهيه كنيد. علاوه‌ بر رشد سريع، تعداد لباس‌‌ها نيز اهميت دارد؛ احتمال كثيف شدن لباس حين تغذيه، پس دادن ادرار از پوشك، تعريق، رفلاكس معده و… باعث مي‌شود كه در طول يك روز چند بار مجبور شويد لباس‌هايشان را تعويض كنيد، بنابراين بايد پوشاك نوزاد را به تعداد مناسب تهيه كنيد. هنگام خريد لباس و پوشاك بايد به فصل دقت كنيد. بهتر است لباس‌ سيسموني مناسب فصلي كه نوزاد در آن متولد مي‌شود و نهايتا يك ماه بعد باشند. كلاه، جوراب، دستكش، زيرپوش نخي و مناسب فصل دكمه‌دار و بدون دكمه، شلوار و بلوز راحتي، سرهمي، پيش بند و زانو‌بند از مهم‌ترين لباس‌هايي هستند كه در سيسموني نوزاد بايد آماده شوند. پيش‌بند، شورت، ژاكت، پاپوش، كفش از ديگر لباس‌هايي هستند كه با بالا رفتن سن نوزاد نياز مي‌شوند و بهتر است چند تكه از آن‌ها را در سيسموني آماده كنيد. لباس‌هاي نوزاد پسر را مي‌توانيد از بين رنگ‌هاي روشن و ملايم نظير آبي، سفيد، كرم، ليمويي، سبز روشن، نارنجي و… انتخاب نماييد. توجه داشته باشيد كه بهتر است مدل لباس نوزادي پسرانه را از بين طرح‌هاي بدون دكمه و زيپ و هر گونه تزيينات اضافي انتخاب كنيد، زيرا برخي اوقات وسايلي كه براي تزيين لباس به كار برده شده‌اند باعث ناراحتي و آزار كودك مي‌شوند. لباس‌ها با طرح‌هاي فانتزي پسرانه و رنگ‌هاي روشن براي نوزادان، انتخابي مناسب و ايده‌آل محسوب مي‌شوند و شما مي‌توانيد لباس راحتي نوزاد را از بين اين مدل‌ها انتخاب نماييد.

  • لوازم بهداشتي نوزاد

از مهم‌ترين وسايلي كه در ليست سيسموني نوزاد پسر بايد به آن‌ها دقت شود، لوازم بهداشتي و شستشوي نوزاد است. پد تعويض پوشك، شيشه‌شور، مايع لباس‌شويي، شامپو و صابون مخصوص كودك، كرم پيشگيري از سوختگي پا براي جلوگيري از عرق‌سوز شدن نوزاد خصوصا در پسرها، قطره‌چكان،  پوار بيني، گوش پاك‌كن مخصوص كودك، پد و دستمال مرطوب نوزادي براي پاك كردن بعد از تعويض پوشك، حوله بزرگ و كوچك، ناخن‌گير، پوشك، كرم دست و صورت، مسواك انگشتي، برس، شانه و… از لوازم بهداشتي مهم هستند كه بايد قبل از تولد و در سيسموني آماده شوند.

  • ‌وسايل حمل و نقل نوزاد

بيرون رفتن با نوزاد در نگاه اول لذت‌بخش است، اما اگر وسايل مناسب براي اين ‌كار موجود نباشد، هم براي نوزاد و هم براي والدين دردسرساز مي‌شود. يك كالسكه خوب مي‌تواند تا ۵ سالگي همراه شما در بيرون بردن كودك‌تان باشد. كرير و ساك مخصوص حمل نوزاد از ديگر وسايلي هستند كه براي حمل نوزاد در مهماني، ماشين و هرجايي كه نمي‌توانيد كالسكه حمل كنيد، مورد استفاده هستند. يك آغوشي براي پياده‌روي با نوزاد و يك صندلي مخصوص ماشين كه بعضي كريرها قابليت تبديل به آن را دارند نيز، براي حمل و نقل نوزاد بايد تهيه شوند. استفاده از صندلي خودرو براي حفظ امنيت كودكان واقعا مهم است. بهتر است اين صندلي را از ابتدا بخريد تا بچه‌ها به آن عادت كنند. يكي ديگر از وسايل سيسموني، روروئك است كه براي نوزادان توصيه نمي‌شود؛ اين وسيله بيشتر باعث افزايش قدرت در ساق پاها شده، ولي روي توان حركتي ران‌ها و لگن تاثيري ندارد و باعث مي‌شود شيرخوار براي ايستادن به تنهايي تلاش نكند. روروئك يكي از وسايلي است كه نقش عمده‌اي در بسياري از حوادث مرتبط با كودكان داشته است. ساكي براي لوازم مادر و نوزاد خريداري كنيد كه بتوانيد شيشه شير، فلاسك، تشك كوچك تعويض، لباس، پوشك اضافه و… را در آن قرار دهيد.

  • سرويس خواب در ليست سيسموني نوزاد پسر

آماده كردن اتاق نوزاد جذاب‌ترين قسمت كار است. يكي از مهم‌ترين و ضروري‌ترين وسايل در ليست وسايل سيسموني كه در طراحي دكوراسيون اتاق نوزاد نقش اساسي دارد، خريد سرويس خواب نوزادي است. سرويس خواب جزئيات مختلفي دارد. سرويس خواب نوزاد را به دليل تنوع زياد مي‌توان در هر رنگ و شكلي با توجه به جنسيت نوزاد يا فارغ از آن خريداري كرد. سرويس خواب نوزاد پسرانه جديد علاوه بر تخت و كمد، شامل ويترين، دراور، شلف ديواري و… است. با اين حال تهيه بعضي از وسايل سرويس خواب ضروري است و بايد تهيه شوند، اما از تهيه بعضي ديگر مي‌توان با توجه به متراژ خانه و فضاي نگهداري وسايل صرف ‌نظر كرد.
براي ماه‌هاي اوليه تولد نوزاد، به منظور راحتي مادر براي مراقبت از نوزاد مي‌توان به تخت كنار مادر اشاره كرد. اين تخت در كنار تخت مادر نصب مي‌شود و براي وقتي است كه نوزاد نيمه شب از خواب بيدار شده و بايد به او شير داده شود، اين تخت تا دو سالگي كودك قابل استفاده است. چند بالش با ارتفاع مناسب براي قرار دادن زير سر نوزاد و در اطراف او، تخت با محافظ و ضربه‌گير، تشك طبي، يك ملحفه نازك براي خواب روزانه و پتوي سبك در طول شب، چراغ‌خواب و گهواره از وسايلي هستند كه در اتاق كودك بايد استفاده شوند.

‌براي خريد سيسموني نوزاد پسرانه به فروشگاه آنلاين كارتزبيبي مراجعه كنيد.

تصميم‌گيري درباره اين‌كه چه مدل تختي براي اتاق كودك پسر خود بخريد، مي‌تواند بسيار گيج كننده و طاقت‌فرسا باشد. بدون آشنايي با برخي از مفاهيم اساسي و همچنين مزايا و معايب هركدام از انواع تخت خواب‌هاي كودك، جستجو و انتخاب تخت نوزاد مناسب براي شما سخت‌تر خواهد بود. تخت خواب‌هاي معمولي معمولا تا سن ۴ سالگي كودك قابل استفاده هستند و بعد از آن مجبور به تعويض تخت و هزينه مجدد هستيد. اما تخت خواب‌هاي چند منظوره يا تخت نوزاد نوجوان، تخت‌هايي هستند كه با توجه به رشد كودك طراحي مي‌شوند. ‌اين تخت‌ها طوري ساخته شده‌ كه تا وقتي نوزاد پسر شما كوچك است مي‌توانيد به صورت تخت نوزاد از آن استفاده كنيد و وقتي پسرتان بزرگ‌تر شد با جدا كردن قسمت‌هاي اضافي، تبديل به نوجوان مي‌شود. خريد تخت چهار منظوره اقتصادي براي كودك كه به تخت خواب نوجوان پسرانه تبديل مي‌شود بهترين انتخاب است.

  • وسايل تغذيه نوزاد

وسايل و ظروف مخصوص غذا خوردن از ديگر اقلام مورد نياز سيسموني نوزاد است كه البته مي‌توانيد برخي از آن‌ها را كه چندان ضروري نيستند، از ليستتان حذف كنيد. طبيعتا تمام نوزادان در ابتداي تولد شير مادر يا شير خشك مصرف مي‌كنند، بنابراين مهم‌ترين وسيله براي تغذيه در سيسموني شيشه شير است. بهتر است شيشه را در چند سايز مختلف تهيه كرد؛ انتخاب شيشه پيركس يا تلقي بستگي به سليقه  شما دارد. شيشه پيركس به مراتب سنگين‌تر از شيشه طلقي مي‌باشد، ولي استريل كردن و مشكلات نگراني براي طلقي بودن را نداريد. ليوان، فلاسك مخصوص كودك براي درست كردن شير خشك بيرون از منزل، پستونك، شيردوش و بشقاب، قاشق، چنگال و قابلمه مناسب كودك از ديگر وسايل تغذيه در سيسموني هستند. بسته به بودجه و توان مالي مي‌توان وسايل ديگري مانند پوره‌ساز، آبميوه‌گيري، فلاسك، شير گرم‌كن و غذاساز كوچك مخصوص تهيه غذاي نوزاد را نيز به ليست اضافه كرد.

  • اسباب بازي

اسباب بازي، يكي از وسايل جذاب براي سيسموني است كه در طي مراحل رشد كودكتان با آن زياد سر و كار دارد. كودكان عموماً به اسباب بازي‌هاي رنگي، صدادار و چراغ دار علاقه زيادي نشان مي‌دهند و به اين ترتيب مي‌توان از اسباب بازي‌هاي موزيكال مختلف براي كودك استفاده كرد. از انواع اسباب بازي سيسموني پسرانه مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • انواع ماشين‌ها و موتورها
  • انواع جغجغه
  • انواع اسباب بازي‌هاي كوكي و صدادار
  • اسباب بازي هاي موزيكال حركتي
  • انواع تفنگ‌ها
  • انواع هواپيماها و هليكوپتر
  • انواع ربات‌ها

‌انتخاب رنگ دكوراسيون اتاق خواب پسرانه

در انتخاب رنگ دكوراسيون اتاق پسرانه از رنگ‌هاي شاد و متنوع استفاده كنيد و از تك‌رنگي بپرهيزيد. در مورد دكوراسيون اتاق خواب پسرانه اغلب ذهن‌ها به سمت رنگ آبي مي رود. رنگي كه اتفاقا گزينه بسيار خوبي است، چرا كه فضايي آرامش‌بخش براي او و مادر فراهم مي‌كند، اما الزامي نيست كه پالت رنگ را به طيف‌هاي مختلف رنگ آبي محدود كنيد. علاوه بر رنگ آبي، سبز مات، رنگ‌هاي پاستلي همچون بنفش كم‌رنگ، رنگ‌هاي زميني و خنثي همچون بژ، طيف‌هاي گرم و ملايم رنگ سفيد و خاكستري اشاره كرد. براي ديوارها و عناصر بزرگ دكوراسيون از جمله تخت خواب از رنگ‌هاي خنثي و ملايم استفاده كنيد و رنگ‌هاي تيره‌تر را در مقياس كم‌تر به كار ببريد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۱۳:۴۶ توسط:paya موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :