payamarketing payamarketing .

payamarketing

چرا از كلاه آشپزي و پيشبند بايد استفاده كنيم ؟

قبل از اينكه در مورد كلاه آشپزي چيست بدانيد، ابتدا بايد بگوييم كه يكي از ضروري‌ترين بخش‌هاي لباس هر سرآشپزي، كلاه آشپزي است. اين كلاه امروزه در سراسر جهان به عنوان مهم‌ترين بخش از لباس سرآشپزها در رستوران‌ها محسوب مي‌شود. در نتيجه استفاده از آن ضروري است، زيرا قوانين اغلب رستوران‌ها به اين صورت است كه آشپز بايد حتماً كلاه آشپزي به سر بگذارد. زيرا از ريختن موي سر به درون غذا جلوگيري مي‌كند. در نتيجه امروزه در تمامي رستوران‌ها مي‌توان كلاه سرآشپز را پيدا كرد. در اين مقاله مي‌خواهيم درباره كلاه آشپزي صحبت كنيم پس با ما همراه باشيد‌.

كلاه سرآشپز چيست

اما قبل از هر چيزي لازم است به سوال كلاه آشپزي چيست؟ پاسخ دهيم. همانطور كه در مقدمه نيز گفته شد، كلاه سرآشپز يكي از بخش‌هاي بسيار مهم در فرم لباس سرآشپزها است و به عنوان نماد نظافت و پاكيزگي شناخته مي‌شود. سرآشپزها بنا به دلايل مختلفي مانند بهداشتي، زيبايي شناسي و يا دلايل سنتي از اين كلاه استفاده مي‌كنند. به دليل اهميت بالاي اين پوشاك لازم است كلاه سرآشپز از جنس مرغوبي تهيه شود. بهترين جنس براي دوخت اين كلاه، نخ صد در صد طبيعي و يا تركيبي از نخي و پلي‌استر است. زيرا اين جنس باعث مي‌شود كه كلاه سبك باشد و در عين حال قابليت تنفس در كلاه سرآشپز نيز امكان پذير است.

تاريخچه و نحوه پيدايش كلاه آشپزي

هنگامي كه از كلاه آشپزي چيست صحبت مي‌كنيم در ذهن ما يك كلاه بلند و سفيد، مانند فيلم‌ها مجسم مي‌شود. اما همين كلاه تاريخچه و داستان خود را دارد. يكي از اين ماجرا‌ها به اين صورت است كه سرآشپزهاي يوناني از دست عده‌اي از مهاجمان در حال فرار بوده‌اند و به صومعه پناه مي‌آورند. در اين ماجرا نقل مي‌شود كه اين افراد براي اولين بار كلاه آشپزي را مرسوم كردند، زيرا آن‌ها كلاه‌هاي بلند و سفيد راهبان صومعه را گذاشتند تا بتوانند با استفاده از تغيير لباس فرار كنند. اما امروزه كلاه يك جزء مهم در پوشش سرآشپزها است كه در بسياري از مواقع مي‌توان يك سرآشپز حرفه‌اي يا آماتور را به وسيله همين كلاه از يكديگر متمايز كرد.

آغاز رواج كلاه آشپزي

در برخي افسانه‌ها آمده كه در اوايل قرن هفتم ميلادي سرآشپزها در آشور كلاه‌هايي مانند تاج داشتند كه آن‌ها را از ديگر آشپزها متمايز مي‌كرد. در همين زمان، سرآشپزها افراد مهمي براي دربار پادشاه بودند. همچنين از آنجايي كه تعداد بسيار كمي از افراد جامعه مي‌توانستند بخوانند و بنويسند، در نتيجه سرآشپزها افراد باسوادي محسوب مي‌شدند. با اين حال، آن‌ها به دليل محبوب بودن نزد شاه و باسواد بودن و برتري، دائما مورد آزار و اذيت قرار مي‌گرفتند. در نتيجه سرآشپزها به كليساي ارتدوكس يونان پناه بردند و گاهي اوقات براي اينكه بتوانند با خيال راحت رفت و آمد كنند از لباس‌ها و كلاه راهبان استفاده مي‌كردند كه بعدها اين كلاه‌ها به كلاه مخصوص سرآشپز تبديل شد و كلاه آشپزي چيست معناي جديدي پيدا كرد.

 

اضافه كردن كمي خلاقيت با توجه به مد

با وجود اينكه در سراسر جهان از كلاه‌هاي متفاوتي براي سرآشپزها استفاده مي‌شد، هر كلاه خلاقيت و طراحي مخصوص به خود را داشت. بنابراين ممكن است هنگام مشاهده تصاوير كلاه آشپزي به اين موضوع پي ببريد كه آن‌ها با يكديگر تفاوت‌هايي دارند. اما براي توليد همه آن‌ها از متريال رايجي استفاده مي‌شود كه مهم‌ترين آن‌ها، پارچه سفيد و يك لايه پارچه بهداشتي عرق‌گير است كه اين لازمه هر كلاه سرآشپزي محسوب مي‌شود.

در دهه ۱۸۰۰ در فرانسه يك سرآشپز تصميم گرفت كه براي ديگر سرآشپزهاي حرفه‌اي يك فرم و پوشش متفاوت خلق كند. رنگ سفيد انتخاب او بود، زيرا اين رنگ و اين پوشش نشانگر تميزي آشپزخانه و محيط كار بود. هر شخصي كه در آشپزخانه كار مي‌كرد داراي كلاهي با قد متفاوت بسته به درجه كاري خود بود. سرآشپز كه بالاترين درجه كاري را در بين همكاران خود داشت، بلندترين كلاه را مي‌پوشيد و به همين ترتيب قد كلاه‌ها كمتر مي‌شد.

كلاه سرآشپز در دوران مدرن امروزه

كلاه آشپزي چيست؟ امروزه كلاه سرآشپز همچنان به عنوان نماد اقتدار و دانش باقي مانده‌است. اما هنوز هم وجود دارند كساني كه براي پوشاندن سر خود در آشپزخانه از شال يا پارچه‌هاي سنتي مخصوص كشورشان استفاده مي‌كنند. همچنين بسياري از سرآشپزها كلاه‌هاي ديگري مانند كلاه‌هاي بيسبال بر سر مي‌گذارند كه كمتر بهداشتي هستند. البته اينكه سرآشپز بخواهد از اين كلاه استفاده كند يا خير كاملا بستگي به نظر شخصي او دارد. اما بهتر است كه از قوانين بهداشت و سلامت پيروي شود و از اين كلاه‌ها كه نشان رسمي سرآشپزها است، استفاده شود.

فروشگاه اينترنتي دوخت يادگار

فروشگاه اينترنتي دوخت يادگار با دارا بودن بهترين تجهيزات و امكانات در زمينه‌ي توليد لباس و پوشاك فعاليت مي‌كند. در اين فروشگاه انواع روپوش، پيش بند، كلاه، پيراهن، تيشرت، شلوار و هر پوشاكي كه بخواهيد پيدا مي‌كنيد. اين فروشگاه اينترنتي تنوع بسيار بالايي در مدل‌ كلاه‌هاي خود دارد كه باعث مي‌شود كلاه مورد نظر خود را سريعا پيدا كنيد. اگر قصد خريد كلاه آشپزي داريد حتما به اين سايت سر بزنيد. همچنين براي محصولات قيمت منصفانه و تضمين كالا در نظر گرفته شده است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۲۱:۱۴ توسط:paya موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :