payamarketing payamarketing .

payamarketing

دستكش يكبار مصرف و انواعش

دستكش هاي يكبار مصرف، لباس‌هاي ايمني يكبار مصرفي هستند كه براي پوشاندن دست در كارهاي حساس مانند پزشكي، كار با مواد شيميايي و… مورد استفاده قرار مي‌گيرند و در محيط‌هاي مختلف از دست‌ها در برابر آسيب‌هاي فيزيكي و آلودگي توسط مواد شيميايي و ميكروب‌ها محافظت مي‌كنند.

در محيط‌هاي پزشكي مانند بيمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، انواع دستكش يكبار مصرف را مي‌توان به‌عنوان روش ارزان براي حفاظت از دستان در برابر باكتري‌ها، ميكروب‌ها و ديگر آلودگي‌هاي مضر براي سلامتي استفاده كرد. به‌طوركلي دستكش‌هاي وينيل براي كاربردهاي عادي پزشكي مفيد هستند؛ اما دستكش‌هاي نيتريل و لاتكس را مي‌توان در محيط‌هايي كه امكان نفوذ آلودگي‌هاي باكتريايي يا ويروسي وجود دارد، استفاده كرد. در ادامه اين مطلب شما را با انواع دستكش‌هاي يكبار مصرف و ويژگي‌هاي آن‌ها آشنا مي‌كنيم.

دستكش يكبار مصرف نيتريل

در ميان انواع دستكش يكبار مصرف ، دستكش يكبار مصرف نيتريل يكي از پركاربردترين‌هاست. اين دستكش از موادي ساخته شده است كه مي‌توانند از پوست در برابر مواد شيميايي خشن و حتي عوامل بيماري‌زاي خون محافظت كنند. اين دستكش‌ها براي كار با مواد شيميايي مانند آمونياك و سفيدكننده‌ها، اسيدها و مواد قليايي و آلاينده‌هاي بيولوژيكي مانند باكتري‌ها و ويروس‌ها بسيار مناسب هستند. نسبت به ديگر دستكش‌هاي يكبار مصرف، دستكش‌هاي نيتريل قيمت بالاتري دارند؛ اما مي‌توان آن‌ها را يكي از بهترين انتخاب‌ها براي مراقبت‌هاي پزشكي دانست.
 

دستكش يكبار مصرف لاتكس

برخلاف ديگر انواع دستكش يكبار مصرف، دستكش لاتكس از تركيب پلاستيك طبيعي و مواد شيميايي ساخته شده است. اين دستكش يكي از پركاربردترين انواع دستكش‌هاي يكبار مصرف است كه احتمالا بسيار از افراد آن را شناخته و از آن استفاده مي‌كنند. در بيمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، دستكش‌هاي لاتكس براي جلوگيري از انتشار عفونت و محافظت در برابر مواد شيميايي سبك استفاده مي‌شوند.

مزيت اصلي دستكش لاتكس، راحتي استفاده و تناسب اندازه آن‌ها با اندازه دست اكثر افراد است. اين دستكش‌ها محصولي قابل‌تجزيه هستند و بعد از مدت كوتاهي در طبيعت تجزيه شده و از بين مي‌روند. در مقابل دستكش‌هاي لاتكس براي كار با همه مواد شيميايي مناسب نيستند. ضمن اينكه بعضي افراد ممكن است نسبت به مواد سازنده دستكش‌هاي لاتكس واكنش‌هاي آلرژيك شديد نشان دهند. در چنين مواردي بهتر است كه از دستكش وينيل يا نيتريل به‌جاي آن استفاده شود.

 دستكش نايلوني

اين دستكش كه به دستكش يكبار مصرف و آشپزخانه نيز شناخته مي شود همانند نايلون از پلي اتيلن ساخته شده و كاربرد بسياري در امور روزمره دارد ولي در مقابل ويروس ها پوشش مناسبي نمي باشد و مقدار نفوذ ويروس به آن در صورت تماس با انواع مواد ضد عفوني نظير اتانول حدود نود درصد افزايش مي يابد. شما با ديدن مشخصات و قيمت دستكش يكبار مصرف در لينك زير مي توانيد محصول مورد نظر خود را انتخاب و با خريد عمده دستكشهاي يكبار مصرف  ، سلامتي و بهداشت را به خود و ديگران هديه دهيد

 https://alphaplastco.com/product-category/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%a9%d8%b4-%db%8c%da%a9%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d8%b5%d8%b1%d9%81/

دستكش يكبار مصرف وينيل

دستكش وينيليكي از ساده‌ترين انواع دستكش يكبار مصرف است كه قيمت پاييني دارد. اين قيمت پايين مي‌تواند نشان‌دهنده محافظت محدود آن در برابر مواد شيميايي و عوامل بيماري‌زا باشد. به همين دليل در صنايع پزشكي براي انجام كارهاي كم‌خطر مانند معاينات ساده از اين دستكش‌ها استفاده مي‌شود.

 

ويژگي دستكش يكبار مصرف پلاستيكي

دستكش يكبار مصرف پلاستيكي شفاف هستند و كمك مي كنند تا اگر آلودگي اي روي دستكش قرار داشته باشد به راحتي ديده شود. اين دستكش ها بسيار مقاوم هستند و دست را به خوبي در برابر آلودگي ها حفاظت مي كند. دستكش هاي يكبار مصرف پلاستيكي در مدل هاي مختلف و با ضخامت هاي گوناگوني در بازار موجود هستند و از نازك تا ضخيم وجود دارند. دستكش هاي يكبار مصرف پلاستيكي داراي ويژگي هايي هستند كه در ادامه به آن ها مي پردازيم:

اولين نكته ي مهم در مورد اين دستكش ها كه سبب استفاده همه گير آن ها شده است چيزي نيست جز قيمت مناسب. قطعا يكي از فاكتورهاي مهم براي خريد هر محصول قيمت آن است و دستكش نيز از اين قاعده مستثني نيست. علاوه بر اين دستكش هاي يكبار مصرف پلاستيكي داراي ضخامت هاي مختلف هستند كه دست كاربر را براي انتخاب باز مي گذارند. يكي از نقاط مثبت اين دستكش ها آلرژي زا نبودن آن ها است.

بسياري از افراد نسبت به پلاستيك و يا پودرهاي درون دستكش هاي لاتكس واكنش هاي آلرژيك نشان مي دهند اما اين دستكش هاي يكبار مصرف اين مشكل را ندارند و به همين علت به انتخاب اول بسياري از افراد تبديل شده اند.

اين دستكش ها همان گونه كه از اسم آن ها بر مي آيد يكبار مصرف بوده و نبايد از آنها به كرات استفاده كرد. همچنين دستكش هاي يكبار مصرف پلاستيكي غير استريل نيز هستند به اين مفهوم كه نمي توان آن ها را با مواد ضدعفوني كننده اعم از الكل و غيره پاك كرد و دوباره مورد استفاده قرار داد.

سعي كنيد هميشه دستكش هاي يكبار مصرف را در بسته بندي مخصوص خود نگهداري كنيد و فقط هنگامي كه به آنها احتياج داريد از بسته خارج كنيد. دستكش هاي يكبار مصرف پلاستيكي آلفاپلاست در بسته بندي هاي حرفه اي توليد و به فروش عمده مي رساند  كه آلفاپلاست سعي كرده تا با توليد اين دستكش ها  ارائه شده و بهداشت را به شما هديه مي دهند . 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۴۲:۲۸ توسط:paya موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :