payamarketing payamarketing .

payamarketing

چرا يخ از يخساز يخچال خارج نمي شود!؟(ال جي،سامسونگ،اسنو و ...)

از جمله مشكلات رايج در يخچال فريزر، مي‌توان به خراب شدن يخساز اشاره كرد. بايد بگوييم وقتي يخساز يخچال شما خراب مي‌شود نيازي به نگراني نيست. به راحتي مي‌توانيد اين مشكل را با بكار بردن راهكارهاي ساده رفع كنيد. در اين بخش قصد داريم در مورد علت خارج نشدن يخ از يخساز ال جي ، سامسونگ ، اسنوا ، دوو و… را بررسي كنيم. در صورتي كه شما هم با اين مشكل روبه‌رو هستيد،در ادامه ي مقاله با ما همراه باشيد. تنها با بررسي چند مسئله مي‌توانيد اين مشكل را رفع كنيد.

چرا يخ از يخساز يخچال خارج نمي‌شود؟

علت خارج نشدن يخ از يخساز ال جي، سامسونگ، اسنوا، دوو و… به عوامل مختلفي بستگي دارد. بنابراين در صورتي كه قصد داريد اين مشكل را رفع كنيد مي‌بايست عوامل مختلف را در نظر بگيريد. در اين بخش به برخي از مهم ترين عوامل بروز اين مشكل اشاره مي‌كنيم.

1- نرسيدن آب به يخساز

علت خارج نشدن يخ از يخساز  مي‌تواند به دليل نرسيدن آب باشد. مسدود شدن خط انتقال آب به راحتي سبب بروز اين مشكل مي‌شود. از طرفي گرفتگي محل عبور آب نيز سبب نرسيدن آب به يخساز مي‌شود. در صورتي كه فكر مي‌كنيد علت بروز اين مشكل اين مسئله باشد، لازم است يخچال را از برق بكشيد و آن را از ديوار فاصله دهيد. در بخش پايين يخچال يك شير وجود دارد. اين شير را بسته و لوله انتقال آب را از يخچال خارج كنيد. تمام مسير لوله را بررسي كرده و مطمئن شويد هيچ گرفتگي در اين بخش وجود نداشته باشد. در نهايت نيز مجددا لوله را به يخچال متصل كنيد.

2- خراب شدن شير برقي

دومين علت خارج نشدن يخ از يخساز ، خراب شدن شير برقي است. شير برقي همان شير ورودي آب است. در صورتي كه اين شير خراب شود، ورود آب به يخساز دچار مشكل مي‌شود. بنابراين لازم است اين شير را بررسي كنيد و در صورت نياز به تعميركار تماس بگيريد تا آن را تعويض كند.

3- يخ زدن لوله كوچك انتقال آب

از ديگر دلايل بروز اين مشكل يخ زدن لوله كوچك انتقال آب است. اين مشكل را مي‌توانيد به سادگي رفع كنيد. تنها كافيست از يك سشوار استفاده كنيد. با استفاده از حرارت سشوار، يخ‌هاي داخل لوله را آب كنيد.

4- گرفتگي فيلتر

علت ديگر بروز اين مشكل مسدود شدن فيلتر يخچال است. در صورتي كه مسير عبور آب در فيلتر يخچال دچار انسداد شده باشد، در نتيجه سبب عدم نياز تامين آب در يخساز يخچال مي‌گردد. در صورتي كه اين مشكل رخ داد لازم است فيلتر يخچال عوض شود. حتما از يك برند معتبر براي خريد فيلتر استفاده كنيد. در صورت نياز با تعميركار در مراكز معتبر تماس بگيريد.

5- خراب شدن مدول يخساز

يخساز يخچال داراي قطعات مختلفي است. در صورتي كه هر يك از آن‌ها خراب شود، سبب عدم خروج يخ از يخساز مي‌شود. مدول داراي موتور است. در واقع اين موتور سبب حركت كردن بازوي يخساز مي‌شود و در نتيجه يخ توليد مي‌گردد. در صورتي كه اين بخش دچار مشكل شود، آب يخچال پر نشده و يخ نيز توليد نمي‌شود.

6- خراب شدن ترموستات

ترموستات دماي لازم به منظور توليد يخ را تنظيم مي‌كند. با رسيدن به دماي موردنظر يخ توليد مي‌شود. در صورتي كه ترموستات خراب شود، در نتيجه دستور توليد يخ صادر نمي‌شود. از اين رو يخساز يخ توليد نمي‌كند. در صورتي كه به خراب شدن اين بخش مشكوك شديد، توسط يك مولتيمتر ساده از سالم بودن آن مطمئن شويد. در صورت نياز تعويض كنيد.

7- خراب شدن برد كنترل يا سلونوئيد ديسپنسر

خراب شدن برد كنترلي و يا سلونوئيد ديسپنسر از ديگر عوامل كار نكردن يخساز است. برد كنترل پشت صفحه نمايش است. اين بخش تمامي بخش‌هاي ديگر را كنترل مي‌كند بنابراين در صورت خراب شدن ديگر بخش‌ها را تحت تاثير قرار مي‌دهد. سلونوئيد ديسپنسر نيز وظبفه باز و بسته كردن درب مربوط به خروج يخ را بر عهده دارد. در صورت خراب شدن خروج يخ دچار مشكل مي‌شود.

علت خارج نشدن يخ از يخساز ال جي و سامسونگ

در صورتي كه برند يخچال شما ال جي است و با مشكل خارج نشدن يخ رو به رو هستيد، بايد بگوييم علت خارج نشدن يخ از يخساز ال جي نيز مي‌تواند به دلايل فوق باشد، خراب شدن ترموستات، گرفتگي لوله، برفك زدن يخساز، چسبندگي يخ‌هاي داخل مخزن و.. همگي مي‌توانند در بروز اين مشكل دخيل باشند. بنابراين به منظور اطلاع از علت خارج نشدن يخ از يخساز ال جي بهتر است با نمايندگي ال جي در تماس باشيد.تعمير لوازم خانگي عصر يخ شما را در اين خصوص ياري مي‌كند.

علت خارج نشدن يخ از يخساز دوو

علت خارج نشدن يخ از يخساز سامسونگ نيز متعدد است. به منظور عيب يابي اين مشكل لازم است ابتدا موارد فوق را در يخچال مورد بررسي قرار دهيد. تمامي قطعات نامبرده را چك كرده و طبق مراحل گفته شده عيب يابي كنيد. علت خارج نشدن يخ از يخساز سامسونگ را جويا شويد و در صورتي كه دانش كافي را داريد اقدام به عيب يابي كنيد.  در صورت نياز به متخصص مجرب با ما در ارتباط باشيد تا علت خارج نشدن يخ از يخساز سامسونگ را به طور دقيق دانسته و رفع كنيد.

علت خارج نشدن يخ از يخساز اسنوا

علت خارج نشدن يخ از يخساز اسنوا نيز مي‌تواند به دليل گرفتگي لوله، خراب شدن برد الكتريكي، خراب شدن درب يخساز، يخ زدن لوله و… باشد. در هر صورت به منظور اطلاع دقيق از علت خارج نشدن يخ از يخساز اسنوا تنها كافيست صفحه ي نمايندگي تعميرات يخچال اسنوا در مشهد مراجعه كنيد و موارد گفته شده را بررسي كنيد. در صورت نياز به دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص علت خارج نشدن يخ از يخساز اسنوا با شماره‌هاي درج شده تماس بگيريد و اطلاعات لازم را دريافت كنيد. جهت ثبت درخواست تعميركار نيز فرم مربوطه را تكميل نماييد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۴:۱۳ توسط:paya موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :