payamarketing payamarketing .

payamarketing

كيسه زباله و ضرورت استفاده از آنها

اگر زباله‌هاي تر و خشك به درستي در خانه تفكيك نشوند تفكيك آنها در محل‌هاي دفن زباله سخت خواهد بود و بيشتر زباله‌هاي قابل بازيافت احتمالا به اشتباه دفن خواهد شد. تفكيك زباله در اصل به معني جداسازي و نگهداري زباله‌هاي تر و خشك جدا از هم است تا امكان بازيافت زباله‌هاي قابل بازيافت تر و خشك فراهم شود. 

با گسترش شهرنشيني، كشورها با چالش گسترده مديريت زباله و پسماند روبرو شدند. در كشور ما كه ميانگين توليد زباله بيش از دو برابر استاندارد جهاني است اين چالش بيشتر خود را نمايان مي‌كند. همچنين در بيشتر كشورهاي برتر دنيا نرخ بازيافت زباله‌هاي تر و خشك بالاي ۷۰ درصد است اما متاسفانه نرخ بازيافت در كشور ما زير ۲۰ درصد است. صنعت بازيافت در كشورهاي مختلفي به اندازه مهم است كه حتي در برخي از كشورها تا ۱۵ درصد توليد ناخالص كشور به اين صنعت اختصاص دارد.فروشگاه اينترنتي آلفاپلاست توليد كننده كيسه زباله هاي رولي است كه به توليد انواع كيسه زباله هاي رولي با كيفيت  مي پردازد و در اين مقاله سعي شده تا در مورد كيسه زباله و اهميت بازيافت زباله و دليل ضرورت استفاده از كيسه رباله را توضيح دهيم.

بازيافت چيست؟

بازيافت به معني استفاده از مواد مصرف شده براي توليد و ساخت مجدد همان كالا يا كالاي قابل استفاده ديگر با هدف كاهش آلودگي زيست محيطي و صرفه اقتصادي توليد محصول نسبت به توليد از مواد اوليه خام است. بازيافت از منظر كاهش آلودگي گازهاي گلخانه‌اي نيز مفيد است و مي‌تواند منجر به كاهش توليد اين نوع گازهاي مضر شود و همچنين انرژي كمتري نسبت به توليد از صفر دارد.

اهميت بازيافت زباله

همانطور كه مي‌دانيد كمك به بازگشت زباله به چرخه بازيافت از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و از دو منظر به كشور كمك مي كند:

  • از نظر اقتصادي و توليد ناخالص داخلي و استفاده بهينه از منابع و مواد اوليه كمياب
  • از نظر حفظ و نگهداري از محيط زيست

حال ما در اين فرايند به عنوان شهروند چه نقشي مي‌توانيم ايفا كنيم؟ بدون شك يكي از بهترين روش‌ها براي كاهش هزينه و زمان بازيافت، تفكيك زباله خشك و تر و همچنين مشخص كردن زباله‌هاي قابل بازيافت از مبدا است كه اين امر با فرهنگ سازي پيوسته، ارائه آموزش به شهروندان و افزايش سهم صداي اهميت اين موضوع در رسانه‌ها مي‌تواند نرخ بازيافت در كشور را افزايش دهد كه نتيجه آن بهينه سازي استفاده از منابع كشور و داشتن محيطي سالم و زيبا خواهد بود.

مزيت تفكيك زباله

تفكيك زباله در كيسه‌زباله‌ها جدا در مبدا، دو مزيت اساسي خواهد داشت.

  • كمك به حفظ سلامت جمع‌آوري كننده‌ها و مصرف بهينه منابع كمياب

تفكيك زباله مي‌تواند منجر به حفظ سلامتي جمع‌آوري كننده‌هاي زباله شود. براي مثال وقتي زباله تفكيك نشود، تفكيك كننده‌هاي زباله در محل دفن مجبور به بردن دست داخل آنها و تفكيك زباله‌هاي قابل بازيافت هستند كه احتمال دارد در اين فرايند دست آنها زخمي يا آلوده شود كه هم براي سلامتي خود و هم براي سلامتي ديگران مهم است كه اين اتفاق براي آنها نيافتد. پس وظيفه ماست كه با تفكيك زباله در خانه با استفاده ازكيسه زباله‌هاي مجزا، سلامتي آنها را به خطر نيندازيم. همچنين با تفكيك زباله‌هاي قابل بازيافت در كيسه زباله در خانه مي‌توان به صنعت بازيافت كشور كمك كرد تا منابع ارزشمند كشور با دفن شدن نابود نشوند.

  •  كمك به حفظ ميحط زيست و سلامت كره زمين

تفكيك موثر زباله در كيسه زباله‌هاي مجزا يعني كمك به دفن كمتر زباله. دفن و يا سوزاندن كمتر زباله باعث كمك به كاهش آلوده شدن محيط زيست مي‌شود. همچنين دفن زباله كمتر از نظر بهداشت عمومي و سلامت جامعه نيز مفيد است زيرا بسياري از بيماري‌ها ممكن است از دفن غير اصولي اين زباله‌ها ايجاد شود. بنابراين بسيار مهم است كه زباله‌هاي كمتري دفن شود كه باعث كاهش آسيب‌هاي زيست محيطي و در نتيجه افزايش سلامت جامعه مي‌شود.

چرا بايد از كيسه زباله استفاده كرد؟

به‌طوريقين همه‌ي ما داراي سطل‌هاي زباله در سايزهاي مختلف هستيم، كه گاهي فكر مي‌كنيم نيازي نيست، داخل آن كيسه قرار دهيم، اما با بررسي فوايد اين محصول، متوجه راحتي، تميزي و ايمني آن خواهيد شد

  1. كيسه‌هاي زباله سطل زباله را تميز نگه مي‌دارد؛ اگر داخل سطل زباله كيسه نباشد، با گذشت زمان نه‌تنها بوي بقاياي زباله باقي مي‌ماند بلكه باعث پوسيدگي نيز خواهد شد. همچنين احتمال اين وجود دارد كه با پسماندهاي تيز سطل زباله شكسته يا سوراخ نيز شود. البته سطل زباله بدون كيسه بعد از مدتي تبديل به مكاني براي جذب كپك، مگس، سوسك و… خواهد شد.
  2. دوام و عمر سطل زباله بيشتر خواهد شد؛ شايد هيچ مدرك علمي در اين زمينه نباشد اما طبق مشاهدات افراد مختلف در سال‌هاي طولاني مشخص شده است كه سطل زباله‌هايي كه كيسه دارند عمر و دوام طولاني‌تري خواهند داشت. افرادي كه از سطل زباله بدون كيسه استفاده كرده‌اند، در اين زمينه تجربه شكسته شدن دسته، ترك خوردن و از بين رفتن سطل زباله را داشته‎‌اند.
  3. زندگي‌تان را آسان خواهد كرد؛ مهم نيست كه داخل سطل كيسه مي‌گذاريد يا در سفر از كيسه‌ زباله بنددار استفاده مي‌كنيد، اينكه در فضاي بيرون مجبور نيستيد براي دور ريختن كوچك‌ترين زباله تا سطل برويد يا بعد از خالي كردن زباله‌ها خانگي در محل مخصوص، سطل كثيف و بودار را بشوييد، مزيت بزرگي است!
  4. به‌راحتي از شر زباله‌ها راحت مي‌شويد؛ تصور كنيد براي خالي كردن سطل زباله در كوچه يا خيابان با يك اتفاق غيرقابل پيش‌بيني روبه‌رو شويد يا يك باد ملايم شروع به وزيدن كنيد، چه اتفاقي براي زباله‌هايي كه در سطل پخش هستند و لباس‌تان خواهد افتاد؟ علاوه بر اين ماموران شهرداري در هنگام جمع‌آوري زباله مي‌توانند سريع‌تر، راحت‌تر و ايمن‌تر اين دورريختي‌هاي بدبو را از خيابان‌ها جمع كنند.

شناخت نوع ضايعات

نكته‌ي ديگري كه اينجا مهم است شناخت نوع ضايعات و زباله‌ها است. به‌طور كلي شما براي تفكيك زباله‌ها با كيسه زباله‌هاي مجزا در خانه نياز به شناخت دو نوع ضايعات خواهيد داشت.

  • زباله‌هاي زيست تخريب پذير:
  • سبزيجات
  • ميوه‌ها
  • گل‌ها و گياهان
  • برگ درختان
  • تراش مداد و چوب

اينها زباله‌هايي هستند كه در طبيعت به صورت طبيعي تخريب شده و حتي مي‌توانند براي آن مفيد باشند چون مي‌توانند نقش كود طبيعي را براي محيط زيست ايفا كنند.

  • زباله‌هاي قابليت بازيافت و غير قابل تخريب زيستي:
  • پلاستيك
  • كاغذ
  • شيشه
  • فلز
  • تترا پك‌ها
  • پارچه
  • فويل‌هاي آلومنيومي

اين نوع زباله‌ها بسيار ارزشمند هستند و بهتر است هر جا با اين نوع زباله‌ها روبرو مي‌شويد اينها را تفكيك و كمك كنيد به چرخه بازيافت برگردند.

كيسه زباله رولي با دارا بودن دوخت بسيار عالي و استحكام بالا و خاصيت كشساني نايلوني بهترين كالا براي جمع آوري و جابه جايي آن مي باشد.اين محصول با دارا بودن پرفراژ بسيار عالي و دوخت نقطه به نقطه به راحتي از كيسه متصل به خود جدا ميشود و علاوه بر آن فضاي زيادي از قفسه ها و يا كابينت و …اشغال نميكند. كيسه زباله هاي آلفاپلاست بخاطر كيفيتي كه دارند سبب شده تا به نسبت ديگر كيسه زباله ها برتري داشته باشد كه براي قيمت و خريد عمده كيسه زباله رولي مي توانيد به اينجا مراجعه كنيد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۴۹:۵۵ توسط:paya موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :